Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 13 marzec 2013 Aktualizacja 13 marzec 2013

Reklama


Redstone Update - Minecraft 1.5

bolda500 13 marzec 2013
Aktualizacja Minecraft 1.5 jest już oficjalnie dostępna!
 

 

Reklama

Pobierz:

Powrót do wersji 1.4.7 Minecraft

 

Pełna lista zmian wersji Minecraft 1.5:

 

Ogólne

  • Usprawniono system paczek tekstur:
    • Możliwość animowania dowolnego bloku oraz przedmiotu.
    • Obsługa dowolnych rozdzielczości tekstur oraz czcionek.
  • Ulepszono silnik oświetlenia:
    • Zoptymalizowano silnik oświetlenia.
    • Światło zachowuje się poprawnie na pół-blokach i schodkach.
    • Dodano zmianę trybu gładkiego oświetlenia:
      • Wyłączony (OFF)
      • Stary silnik (Minimum)
      • Nowy silnik (Maximum)
  • Dodano system tablic wyników:
  • Dodano nowe komendy:
    • Komenda /testfor stworzona dla bloków poleceń pozwalająca testować wpisane warunki i zwrócić rezultat.
    • Komenda /effect pozwalająca narzucić na wpisanego gracza dowolny efekt z wybranym czasem trwania i poziomem.
  • Usprawniono Blok Poleceń:
  • Usprawniono menu gry:
    • Przeniesiono przycisk zmiany paczki tekstur do opcji, co pozwala zmieniać tekstury w trakcie gry.
    • Dodano nowe opcje edycji czatu umożliwiające zmieniać rozmiar i ilość wyświetlanych linijek.
  • Rozbudowano wiadomości pośmiertne wyświetlające się na czacie, uwzględniając broń, jaką zabito oraz niestandardową nazwę stworzenia.
  • Tłumaczenia są teraz pobierane w tle zamiast być zależne od aktualizacji wersji gry.

 

Rozgrywka:

  • Usprawniono obsługę ekwipunku:
    • Podwójne kliknięcie przedmiotu zbiera wszystkie z ekwipunku do jednego miejsca.
    • Przeciągnie przedmiotu po ekwipunku, dzieli ilość przedmiotów przez ilość przeciągniętych kratek.
    • Przeciągnie przedmiotu Prawym Przyciskiem Myszy po ekwipunku, rozkłada po jednej rzeczy na przeciągniętą kratkę.
    • Shift + Podwójne kliknięcie obszaru craftowania oczyszcza je.
    • Shift + Podwójne kliknięcie przedmiotu w ekwipunku, aby zgromadzić przedmioty o tym samym typie do jednej części inwentarza.
    • Wciśnięcie klawisza do wyrzucania przedmiotów (Domyślnie Q) w ekwipunku mając kursor nakierowany na przedmiot, pozwala go wyrzucić.
    • Wciśnięcie Prawego Przycisku Myszy, podczas trzymania zbroi w ręku, pozwala ją automatycznie założyć.
  • Dodano opcję nazywania stworzeń (jajka przyzywające)  i pojemników (skrzyń, podajników, piecyków itd.) za pomocą kowadła.
  • Mikstury w ekwipunku kreatywnym są teraz poprawnie posortowane.
  • W opuszczonych kopalniach pojawiają się wagoniki ze skrzyniami zamiast zwykłych skrzyń.

 

Bloki i Przedmioty:

  • Dodano tory aktywacyjne:
    • Pozwalają aktywować wagonik z TNT.
    • Pozwalają zatrzymać pracę leja w wagoniku.
  • Dodano Blok Redstone:
    • Emituje sygnał Redstone.
  • Dodano detektor pory dnia
    • Zwraca sygnał o sile zależnej od pory dnia.
    • Działa tylko na światło słoneczne.
    • Deszcz oddziałuje na zwracany sygnał.
  • Dodano podajnik
    • Pozwala wkładać przedmioty do pojemników postawionych przed nim.
    • Podobnie jak dozownik strzela przedmiotami, podajnik wypluwa je na ziemię.
  • Dodano lej
    • Wkłada i wyjmuje przedmioty z pojemników (skrzynie, piecyki, wagoniki ze skrzynią itd.).
    • Zasilony lej zatrzymuje się i nie przenosi przedmiotów.
  • Dodano wagonik z lejem
    • Działa identycznie jak zwykły lej.
    • Pozwala podnosić przedmioty leżące na torach.
  • Dodano wagonik z TNT
    • Eksplozja jest zależna od prędkości jadącego wagonika.
    • Eksplozja nie niszczy torów ani bloków, na których leżą tory.
  • Dodano komparator:
  • Dodano skrzynie pułapkę
    • Zwraca sygnał o sile zależnej od ilości osób, które patrzą do wnętrza skrzyni.
    • Sygnał przekazywany jest tylko pod blok znajdujący się poniżej skrzyni.
  • Dodano wagowe płytki naciskowe:
    • Wykrywają tylko leżące przedmioty.
    • Złota płytka (lekka) osiąga maksymalny sygnał przy 60 leżących przedmiotach.
    • Żelazna płytka (ciężka) osiąga maksymalny sygnał przy 600 leżących przedmiotach.
  • Dodano Nether cegłę
    • Pozwala tworzyć bloki z Nether cegieł.
  • Dodano Nether kwarc:
    • Występuje w postaci rud w wymiarze Nether.
    • Pozwala tworzyć trzy różne typy bloków z kwarcu, schodki oraz pół-blok.
  • Dodano możliwość tworzenia warstw śniegu:
    • Można zwiększać wysokość warstwy kładąc na niej inne warstwy śniegu.
  • Zwiększono zasięg magicznej latarni:
    • Jedna warstwa: 20 bloków (poprzednio 16).
    • Dwie warstwy: 30 bloków (poprzednio 24).
    • Trzy warstwy: 40 bloków (poprzednio 32).
    • Cztery warstwy: 50 bloków (poprzednio 40).
  • Osłabiono lekko mączkę kostną:
    • Każde użycie mączki zwiększa poziom rozwoju rośliny o losową ilość, zamiast natychmiastowo powodować nagły wzrost do ostatniego poziomu.
  • Usprawniono dozownik:
    • Wystrzelenie zbroi w kierunku gracza automatycznie ją zakłada.
    • Pozwala postawić od razu aktywowane TNT.
    • Pozwala użyć mączki kostnej.
    • Pozwala tworzyć ogień za pomocą krzesiwa.
    • Od teraz może zostać skierowany w dół oraz w górę.
  • Zaktualizowano grafikę lawy.
  • Woda do stworzenia nieskończonego źródełka nie wymaga już bloków pod spodem.

 

Stworzenia:

  •  Usprawniono szkieleta:
    • Strzela teraz na odległość 16 bloków, zamiast 10.
    • Strzela szybciej, jeśli cel jest blisko.
  • Usprawniono Zombie:
    • Zombie powiadamia inne Zombie w okolicy, kiedy zobaczy gracza.
    • Płonące Zombie ma szansę na podpalenie gracza.
    • Postrzelenie Zombie z odległości zwraca jego uwagę.
  • Pojawianie się Slime na powierzchni jest zależne od fazy księżyca.
  • Stworzenia nie wchodzą same na tory, chyba że podążają za graczem.

 

Poprawki oraz Bugfixy:

  • Poprawiono dźwięk jazdy wagonikiem.
  • Poprawiono zbyt długi czas aktualizowania informacji serwerów na liście.
  • Poprawiono problem z nietworzeniem się bloków wody na istniejących blokach wody.
  • Poprawiono resetowanie się procesu niszczenia bloku, kiedy trzymany przedmiot zmienił swoje właściwości.
  • Poprawiono generowanie świata w niewygenerowanych pojedynczych częściach.
  • Płynąca woda nie oddziałuje już na latających graczy.
  • Poprawiono wizualny błąd, w którym skrzynia powinna być zamknięta, a ma otwarte wieko.
  • Poprawiono problem ze znikającymi osiągnięciami po zmianie wersji gry.
  • Poprawiono błąd, w którym rozmnażanie zwierząt zużywało więcej niż jeden przedmiot potrzebny do ich rozmnażania.
  • Poprawiono błąd z wypadającą łódką/wagonikiem, kiedy został zniszczony w trybie kreatywnym.
  • Poprawiono zaklęcia na zbrojach niedziałające na stworzeniach.
  • Poprawiono renderowanie światła na schodkach i pół blokach.
  • Ochrona spawnu nie działała poprawnie.
  • Komenda /difficulty nie wyświetlała żadnych komunikatów.
  • Rekordy SRV nie są już wykorzystywane do sprawdzania stanu serwera.
  • Czat nie pozwalał otwierać linków z domenami najwyższego poziomu składających się z czterech liter.
  • Wither nie odnawiał życia, kiedy znajdował się w wagoniku.
  • Zasada gry doMobLoot nie oddziaływała na wypadające doświadczenie.
  • Świnie sterowane za pomocą marchewki na patyku podskakiwały bez końca, kiedy napotkały pół-bloki lub schodki.
  • Poprawiono problem z nachodzącymi się teksturami żelaznych krat i szklanych paneli na blokach znajdujących się poniżej lub powyżej.
  • Liście z wyrośniętych drzew podmieniały transparentne bloki.
  • Tekstura chmur od dołu nie była transparentna.
  • Maska kolizji dziecięcych wersji stworzeń była zbyt duża.
  • Lampa w wioskach pojawiała się z latającymi pochodniami.
  • Płotek umieszczony w narożniku posiadał błędną maskę kolizji.
  • Wither Szkielet posiadał błędną maskę kolizji.
  • Spadający blok (FallingSand) wspiera teraz bloki o ID wyższym niż 128.
  • Poprawiono problem z nachodzeniem się tekstur mapy umieszczonej w ramce.
  • Gra zapisuje teraz czy stworzenie ujeżdża inne stworzenie.
  • Gracz, który wyloguje się w trakcie ujeżdżania obiektu (wagonik/łódka/świnia) weźmie go ze sobą, a po zalogowaniu będzie dalej go ujeżdżać.
  • Poprawiono problem z połączeniem się do własnego serwera lokalnego, kiedy jesteśmy w trybie offline.
  • Poprawiono problem z długością argumentów w bloku poleceń powodujący wyrzucenie z gry.
  • Usunięto zbędne opóźnienie po wciśnięciu przycisku „Done”/”Gotowe” w menu wyboru paczki tekstur.
  • Poprawiono problem z błędnym wykrywaniem kilku stworzeń naraz, które moby muszą omijać.
  • Poprawiono pozycjonowanie cienia za czcionką w opcjonalnych językach.
  • Użycie komendy /clear do czyszczenia ekwipunków na więcej niż jednym graczu przestawało działać poprawnie po napotkaniu gracza z pustym inwentarzem.
  • Komenda /me nie mogła używać selektora @p.
  • Zwierzęta mogły rozmnażać się na odległość 8 bloków.
  • Serwer zostawał zamknięty z błędem, po wysłaniu pojedynczej spacji jako komendy.
  • Efekt widzenia w nocy z długim niestandardowym czasem powodował ciągłe miganie nieba.
  • Poprawiono problem z teleportacją graczy siedzących w wagoniku/łódce.
  • Dźwięk gaszenia ognia nie działał w trybie przetrwania.
  • Redstone i inne komponenty pozostawały zasilone po opuszczeniu terenu.
  • Miecze nie niszczyły się od atakowania smoka.
  • Mikstury w ekwipunku kreatywnym nie miały takich samych ID, jak te zdobywane w trybie przetrwania.
  • Poprawiono obracanie ekranu do góry nogami, kiedy poruszamy się bardzo szybko.
  • Stworzenia ze starym systemem sztucznej inteligencji miały odwrócony ruch głowy.
  • Ziemniaki i marchewki nie oddziaływały na zaklęcie fortuny.
  • Przedmioty w ekwipunku z tagami NBT nie łączyły się poprawnie.
 
Wideo: [wersja angielska]
 
 


 REKLAMA
 
Odwiedź jeden z naszych serwerów Minecraft:
Let's Create
 
Try to Survive
 
Sky Land
 
 
 

Oceń artykuł
1 1 1 1 1 Ocena 0.00 (0 ocen)
Udostępnij