Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 11 styczeń 2018 Aktualizacja 11 styczeń 2018

Reklama


Snapshot 18w02a - Minecraft 1.13

bolda500 11 styczeń 2018
Najnowszy, drugi w tym roku Snapshot 18w02a został wydany. Tym razem migawka wprowadza kolejne kilka zmian oraz nowości. Jednocześnie chcemy was poinformować, że aktualizacja 1.13 jest już coraz bliżej i pozostało tylko kilka migawek przed oficjalnym wydaniem.
 
Oprócze tego Dinnerbone oznajmił na twitterze, że następna duża zmiana w migawce nie pojawi się w ciagu następnego tygodnia lub dwóch oraz nie zobaczymy w styczniu pełnego wydanie 1.13. Czym jest owa duża zmiana? Zostaw swój komentarz pod artykułem. Poniżej lista zmian migawki Minecraft 18w02a.
 

Lista zmian Snapshot 18w02a

  • dodano nowy tag dla bloków: minecraft:enderman_holdable - (bloki jakie może przenośić Ednerman)
  • zmianiono system zapisu plików jezykowych (tłumaczń) - obecnie będzie on w formacie .json - ta zmiana ma przyspieszyć i wprowadzić usprawnienia w tłumaczeniu, takie jak wsparcie dla nowych linii tekstu tłumaczeń
  • dodano opcję teleportacji do czegokolwiek w innym wymiarze
  • komenda /teleport została uproszczona (więcej w opise komendy poniżej listy)
  • dodano nowe argumenty dla komendy /execute

 

Reklama

 

Zmiany w komendach /execute i /teleport

 
Komenda /execute
  • facing <x y z> - uruchomi polecenie tak, jakbyś był zwrócony w kierunku x y z
  • facing entity <entity> (eyes|feet) - uruchomi polecenie tak, jakbyś patrzł z poziomu oczu lob stóp tego bytu
  • offset <x y z> zmieniono na positioned x y z
  • positioned as <entity> - zmieni pozycję polecenia na <x y z> ale nic więcej
  • rotated as <entity> lub rotated y x - uruchomi polecenie tak, jakbyś był obrócony w tym kierunku
  • in (overworld|the_end|the_nether) - uruchomi polecenie tak, jakbyś był w tym wymiarze
  • at <entity> - zmieni wymiar, położenie oraz kierunek patrzenia na taki aby dopasować ten byt/obiekt
  • (if|unless) score <name> <objective> matches <range> - przetestuje wynik dla wybranego zakresu
  • anchored (feet|eyes) - sprawi, że reszta polecenia wykona się dla pozycji z widoku oczu|stóp lub poleceń facing
 
Komenda /teleport
  • <entity> - przenosi do bytu/obiektu, nie pozwala na ustalenie kierunku patrzenia
  • <x y z> - teleportuje do współrzędnych
  • <victim> <entity> - teleportuje victim do entity
  • <victim> <x y z> [yRot xRot] - teleportuje do współrzędnych z opcjonalnym obrotem kierunku patrzenia
  • <victim> <x y z> facing [xFacing yFacing zFacing] - teleportuje do współrzędnych, patrząc na inną pozycję
  • <victim> <x y z> facing entity <entityFacing> [feet|eyes] - teleportuje do współrzędnych z twarzą zwróconą w kierunku twarzylub stóp bytu/obiektu
 
Można się także teleportować do innego wymiaru przy pomocy np. tej komedny  /execute in the_nether run teleport 0 64 0
Dodatkowo współrzędne lokalne ^ ^ ^ używane w komendach odnoszą sie domyślnie do pozycji ze stóp. Można to zmienić przy pomocy polecenia /execute anchored eyes aby ustawić "punkt zaczepienia" na oczy.

 


Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (2 ocen)
Udostępnij