Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 27 listopad 2012 Aktualizacja 27 listopad 2012

Minecon - Podsumowanie

bolda500 27 listopad 2012
 
Podczas całego Minecon które trwało dwa dni [24-25.11] poznaliśmy plany rozwojowe gry w nadchodzących wersjach.
Najbliższa aktualizacja która nas czeka po świeteach to "Redstone Update
Co przyniesie? Napewno duże zmiany w systemie redstone.
 
Redstone:
Nowy system redstone będzie zmieniony do tego stopnia, aby był bardziej przewidywalny i logiczny.
Działanie redstone zostanie rozbudowane w kwesti systemu zasialania. Już teraz wiadomo, że zasięg czerwonego proszku wynosi 16 bloków.
Od wersji 1.5 znaczenie siły proszku redstone nabierze innego wymiaru. Mogące się pojawić nowe bloki będą oddziaływać z redstone w zależności od natężenia mocy proszku. Możliwe także jest pojawienie się bloku działającego jak kondensator oraz detektor światła.
Zmiany dotyczyć także mogą płytek naciskowych.
 
Takie posunięcie może się nie spodobać starym "wyjadaczom" bazującym na obecnym systemie.
Stare budowle i shcematy obwodów mogą zwyczajnie przestać działać.
Przy ogromnych budowlach poprawienie mechanizmów mija się z celem. 

Wózki:
System wagoników jaki obecnie w grze wypada bardzo słabo a to za sprawą małych możliwości samego wózka.
Z planów przedstawionych na Minecon i poruszanych przez wiele osób wiadomo tyle, że system wózków i torów będzie podobny do tego z dość znanych modów takich jak RedPower czy Steve's Carts.
Wprowadzi to tak jak w wyżej wymienionych modach możliwość podnoszenia przez wózki przedmiotów, automatcznego transportu oraz wyładunku przedmiotów ze skrzyń. Rozmawiano także o możliwości łaczenia wózków ale ta kwestia jest jeszcze na etapie przemyśleń ponieważ nie wiadomo czy system taki nie będzie zbyt skomplikowany.
Wszystkiego na temat wózków oraz redtsone dowiemy się już w najblizszym czasie.
Społeczność Minecraft'a napewno zacznie męczyć zesół Mojang pytaniami.
 

 REKLAMA
 
API Minecraft
Panel poświęcony API Minecraft przyniósł także sporo informacji na temat rozwoju gry. Podczas całego panelu zostało wyjaśnione jak działają pluginy oraz widownia zadawała pytania zespołowi z Bukkit oraz Jebowi. 

API które ma zostać wydane zmieni w dużym stopniu system w jakim obecnie pisane są pluginy serwerowe pod Craftbukkit.
Każdy deweloper pluginów będzie musiał dostosować swój kod do działania z API.
Oprócz tego pluginy mają być trzymane w głównym repozytorium po stronie Mojang/Bukkit tak aby twórcy pluginów nie mogli ich nadużywać.
Ten warunek to także kwestia bezpieczeństwa.
Klient gry wchodząc na serwer "y" pobierze automatycznie wszystkie potzrebne pliki właśnie z tego repozytorium. 
 
Samo API natomiast umożliwi deweloperom pluginów na dowolną manipulację kodem gry, dodawaniem lub usuwaniem dowolnych jej elementow, zmianami w mechanice, obsługę dowolnych zewnętrznych bibliotek oraz dużo więcej.
Co do modów oraz pluginów na inne platformy Mojang obecnie milczy.

Zostało nam czekać i wypatrywać informacji na temat daty wydania API oraz oczekiwać wprowadzenia Mniecraft 1.5 

Ciekawostka

Jako ciekawostkę podajemy iż Jeb zapytany o datę wydania Minecraft 1.5 odpowiedział że może to być gdzieś pod koniec stycznia lub początek lutego 2013.
 

Reklama

Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (1 ocena)
Udostępnij