Avatar
Napisane przez Opublikowane 10 sierpień 2020

Combat Test Snapshot 6 – Możliwe zmiany w PvP

Avatar
POTTERMAN 10 sierpień 2020
Od czasu aktualizacji systemu walki w Minecraft minęły już ponad 4 lata, a temat ten ciągle powraca i przetacza się przez społeczność.
 
Po pół roku przerwy od ostatniego testu, Jeb opublikował kolejną jego część. W dalszym ciągu pojawiają się różne pomysły na system walki w grze i dość drastyczne zmiany.
 
To nie jest część aktualizacji 1.16.2, a zupełnie inna, testowa wersja gry.
 
Zmiany w odniesieniu do poprzedniego testu:
  • Usunięto „Coyote Time” – przez ułamek sekundy po spuszczeniu przeciwnika z celownika, można było go zaatakować, nawet będąc odwróconym.
  • Hitboxy mniejsze niż 0,9 bloku, są sztucznie zwiększane, ułatwia do na przykład celowanie w nietoperze czy króliki.
  • Miecze ponownie mają domyślny atak obszarowy, siekiery mają do niego dostęp jedynie a enchantem „Sweeping”.
  • Po nietrafieniu w cel, następny atak można wykonać po 4 tickach (200 milisekund) niezależnie od broni.
  • Zwiększony zasięg bazowy broni do 3 bloków (wynosił 2,5) i usunięto bonusowy zasięg za opóźnione ataki.
Zmiany w tarczach:
  • Tarcze mogą chronić maksymalnie do 5 punktów obrażeń od ataków wręcz.
  • Szybsza regeneracja tarczy po obronie.
Zmiany w siekierach:
  • W angielskim języku, zmieniono enchant „Chopping” na „Cleaving”.
  • Usnunięto wszystkie enchanty broni dla siekier. Jedynym dostępnym enchantem ofensywnym jest „Cleaving”.
Zmiany w łukach i przedmiotach:
  • Pęd gracza jest dodawany do rzucanych przedmiotów, ale tylko w kierunku celowania.
  • Celność łuku powoli zmniejsza się, im dłużej jest on napięty.
Zmiany w systemie jedzenia i głodu:
  • Czas jedzenia to ponownie 32 ticki (1,6 sekundy).
  • Czynność jedzenia jest przerywana, jeśli cokolwiek uderzy gracza.
  • Regeneracja życia jest szybsza, 1 punkty życia co 2 sekundy, zamiast 3.
  • Regeneracja życia zużywa o 50% mniej paska głodu.
  • Sprint wymaga więcej niż 6 punktów głodu.
Inne zmiany:
  • Usunięto całkowicie wskaźnik ataku, nie jest już używany przez żaden system.
  • Naprawiono obliczenia odepchnięcia.
  • Poprawiono wartość obrażeń po stronie klienta.
  • Naprawiony błąd, który powodował, że gracze nie mogli zaatakować/wchodzić w interakcję po odrodzeniu.
  • Osłabiono enchant Sweeping Edge, jego efekt to odpowiednio 25/33/37.5% zamiast 50/66/75%.
Swoją opinią na temat tej wersji można podzielić się na Reddicie (link) oraz oficjalnej stronie (link).

 

Instrukcja instalacji snapshota:
  • Pobierz plik .zip : Combat-Test-Snap-6.zip
  • Rozpakuj go do folderu "versions" w folderze Minecraft (%appdata%/Roaming/.minecraft).
  • Utwórz nową konfigurację startową w launcherze i wybierz wersję "pending 1.16_combat-0".
  • Uruchom grę, a pozostałe pliki zostaną pobrane.
  • Graj na nowym świecie, ta wersja nie jest kompatybilna z ostatnimi snapshotami.

 


Oceń artykuł
3.6666666666667 1 1 1 1 1 Ocena 3.67 (3 ocen)
Udostępnij