Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 28 listopad 2017 Aktualizacja 29 listopad 2017

Reklama


Snapshot 17w48a - poprawki błędów oraz nowość w pakietach danych

bolda500 29 listopad 2017
Poprzedni snapshot zepsuł dużo w grze, dlatego w tym tygodniu zajęto sie poprawkami błędów oraz wprowadzono konfigurowalne receptury w pakietach danych. Zobaczmy zatem co nowego znajdziemy w Snapshot 17w48a.
 
Warto zaznaczyć, iż duża część z tych błędów występowała od 2012/13r. w grze i właśnie teraz podczas przetwarzania gry, o czym informowaliśmy tydzień temu, można się z nimi uporać. 
 

Zmiany Snapshot 17w48a

  • Poprawiono interfejs użytkownika dla sugesti komend poleceń.
  • Dodano obsługę TAB (tabulatora) dla współrzędnych w grze.
  • Receptury są teraz ładowane z paczek danych w
    data/(namespace)/recipes/(name).json
  • Wyłączenie pakietu danych vanilla spowoduje usunięcie wszystkich receptur.
  • Naprawione błędy:
    • nie można było pisać w pustej książce po zmianie jej nazwy w kowadle,
    • nie mozna było zebrać warstwy śniegu przy pomocy narzędzia z jedwabnym dotykiem (silk touch),
    • spławik od wędki mógł przechodzic przez portal netheru/endu ale znikał,
    • kszesiwo mogło podpalać ogień w nieprawidłowych pozycjach,
    • celownik w grze nie był prawidłowo wyśrodkowany,
    • ujeżdżanie świni lub konia z peleryną elytry pododowało dziwne zachowanie,
    • płonące strzały na ziemi nie gasły podczas deszczu,
    • w trybie kreatywnym przeciąganie i upuszczanie elementu na granicy lub karcie ekwipunku powodowało wyrzucenie przedmiotu na ziemie, a nie blokowanie kliknięcia,
    • fizyka peleryny nie była prawidłowa podczas sprintu, latania,
    • podczas karmienia oswojonego konia lub lamy, kursor przesuwał sie w prawo,
    • papugi poruszały nogami, nawet podczas spoczywania na barku gracza,
    • pochodnie zwykłe oraz czerwonego proszku nie mogły być stawiane na górze święcącej dyni ale na zwykłej dyni już mogły,
    • funkcje, ulepszenia oraz tabele łupów pozwalały na inne typy plików niż .mcfunction  i .json,
    • zmiana nazwy kowadła działała tylko po stronie klienta,
    • nie można było uzupełnić tabulatora współrzędnymi, 
    • złe rozmieszczenie w ekwipunku kreatywnym płotka akacjowego, płotka i płytki dociskowej za blokami ciemnobrązowych,
    • łódź kołysała się podczas skecania,
    • strojenie bloku dzwiękowego, z blokiem na górze tworzyło dzwięk oraz efekt cząsteczkowy,
    • benery nie były stakowalne
    • krótko pulsujący lepki tłok naciskając blok wtorzył drugie ramię,
    • występował problem z postawieniem bloku na leju lub kotle,
    • tarcze nie były wyrównywane do gracza,
    • przepis na ciety piaskowiec oraz rzeźbiony piaskowiec miały zamienione receptury,
    • nie można było otwierać skrzyń oraz pudeł shulkera w światach LAN,
    • tworzenie baneru z koloru limonkowego lub megenty powodowało powstanie wełny w danym kolorze,
    • drewniane płyty naciskowe oraz przyciski nie były posortowane grupami w książce receptur,
    • nie można było położyć lilli wodnych jeśli blok był podświetlony (obrys bloku na który patrzymy),
    • obcięte owce upuszczały swój oryginalny kolor barwnika wełny,
    • lewe kliknięcie za pomocą narzędzia debugowania (więcej o debug stick) podczas zmiany nie wyświetlało właściwości dla bloków z jedną właściwością,
    • blok kości pod blokiem muzycznym nie dawał właściego dzwięku,
    • przyłączony melon i dyniowe pędy nie pękł, gdy deptane są pola uprawne poniżej,
    • poprawiono brakujący przycisk anulowania na ekranie kopii zapsowej
    • moby utykały w kotle.
 
Ostrzeżenie
Ten snapshot powinien być traktowany jako eksperymentalny, wg. Dinnerbone, w skali od 1 - 10, gdzie 10 oznacza stabilne wydanie, a 1 eksperymentalne, to wydanie snapshot otrzymało notę 3.
 
Pamiętaj o wykonaniu kopii zapasowej swoich światów, jeśli zamierzasz uruchomić na nich ten snapshot. Nie oczekuj, że grając na obecnym snapshot, przyszłe wydania umożliwią grę bez problemów.

Reklama

Oceń artykuł
1 1 1 1 1 Ocena 0.00 (0 ocen)
Udostępnij