Avatar
Napisane przez Opublikowane 23 kwiecień 2019

1.14 Edycja Java wydana - Aktualizacja Village & Pillage - Co nowego?

Avatar
bolda500 23 kwiecień 2019
Aktualizacja 1.14 Minecraft Village & Pillage została wydana. Pierwsza migawka pojawiła się 24 października, a sama aktualizacja została zapowiedziana podczas zeszłorocznego Minecon 2018. Zobaczmy zatem co się zmieniło w ciągu pół roku w 32 migawkach oraz co nowego otrzymaliśmy w najnowszym wydaniu 1.14 o wdzięcznym tytule aktualizacji wiosek.
 
Ciekawostka: Aktualizcja Village & Pillage jest pierwszą, która w nazwie niema słowa "Update".
 
Minecraft 1.14 Village & Pillage (wioski i rozbójnicy) jest aktualizacją dla edycji Java, która skupia się głównie na zmianach i nowej zawartości dla gry w aspekcie wiosek, dodając nowy rodzaj mobów zwanych rozbójnikami oraz przeprojektowaniu wszystkich aspektów wyglądu wiosek, ich mieszkańców i stworzeniu nowych zdarzeń w świecie gry.
 
Aktualizacja 1.14 wprowadza również wiele nowych bloków i mobów, duże zmiany przeszedł system rzemieślniczy, w którym wiele funkcji zostało przeniesione do dedykowanych do tego typu pracy nowych piecy i warsztatów. Ponad to aktualizację przeszedł takżę biom tajgi w którym znajdziemy nowości takie jak jagody oraz lisy, nową dżunglę bambusową oraz pandy.
 
(poniżej znajduje się kompletna lista dla 1.14, ponieważ w filmie nie zostały ukazane wszystkie zmiany i nowości)

 

Lista zmian Minecraft 1.14 - Aktualizacja Village & Pillage

Oficjalny zwiastun aktualizacji Village & Pillage

Dodano

Bloki

  • Bambusy
  • Beczki
  • Dzwon
  • Piec hutniczy
  • Ognisko
  • Stół kartograficzny
  • Kompostownik
  • Stół łuczarski
  • 3 nowe kwiaty - chaber, konwalia, witherowa róza.
  • Kamień szlifierski
  • Nowy blok konstrukcyjny - Jigsaw
  • Latarenkę
  • Pulpit
  • Krosno
  • 6 nowych dzwięków w bloku dźwiękowym - "Iron Xylophone", "Cow Bell", "Didgeridoo", "Bit", "Banjo", oraz "Pling".
  • Rusztowania
  • 5 pozostałych kolorów tabliczek z drewna
  • 16 nowych typów półbloków
  • Stół kowalski
  • Wędzarkę
  • 14 nowych typów bloków schodka
  • Przecinarkę
  • Krzak słodkich jagód
  • 12 nowych typów bloku murka

Przedmioty

  • Szblony banerów
  • Kuszę
  • 4 nowe barwniki
  • Skórzaną zbroję dla konia
  • Jajka do odradzania - kota, lisa, pandy, rozbójnika, dewastatora, lamę wędrownego handlarza, wędrownego handlarza.
  • Podejrzany gluasz
  • Słodkie jagody

Moby

  • Koty
  • Lisy
  • Nowy wariant krowy grzybowej (brązową)
  • Pandy
  • Rozbójnika
  • Dewastatora
  • Jeźdźce dewastatora
  • Lamę wędrownego handlarza
  • Wędrownego handlarza

Generator świata

  • Las bambusowy
  • Posterunki rozbójników
  • Tundrowy wariant ziomowej wioski oraz wioski zombie

Rozgrywka

  • Patrole rozbójników
  • Najazdy rozbójników
  • 2 nowe efekty - Zły Omen oraz Bohater wioski

Komendy

  • 9 nowych tagów bloków
  • 6 nowych tagów przedmiotów
  • 3 nowe komendy - loot, schedule, teammsg

Pozostałe główne nowości

  • 7 nowych postępów.
  • 2 nowe wiadomości o śmierci gracza.
  • Więcej znaków dla domyślnej czcionki oraz poprawki glifów.
  • Przycisk "opcje dostępności" do ekranu tytułowego.
  • 3 nowe efekty cząsteczkowe.
  • 13 nowych tekstów Splash (ten żółty napis na logo Minecraft)
  • Pasek ładowania na ekranie startowym.
  • Nowe statystyki
  • Animacja ładowania świata, pokazująca wizualizację ładowania chunków spawnu.
 

Zmiany

Bloki

  • Stojak alchemiczny generuje się naturalnie w wioskach.
  • Dywany barwione są przy pomocy barwnika otoczonego białymi blokami dywanu.
  • Kocioł generuje się naturalnie w wioskach.
  • Kwiat chorusu niszczy się podczas trafienia strzałą lub trójzębem.
  • Dodano dzwięki do stawiania i niszczenia sadzonek.
  • Nożyce mogą być użyte w dozowniku do obcinania owiec.
  • Szkło jest od teraz także blokiem stałym - można stawiać na szkle czerwony proszek.
  • Scieżki w trawie, grzybnia i bielica mają losowe ułożenie względem bloku trawy.
  • Dzwignia dropi 0-2 patyków.
  • Netherowe płotki i murki mają inna recepturę.
  • Tabliczki wymagają tego samego rodzaju drewna zamiast mieszanego.
  • Klikając barwnikiem na tabliczkę zmieniamy kolor tekstu.
  • Tekst na tabliczkach można dużo prościej edytować (przy pomocy kursora, wspiera kopiowanie i wklejanie).
  • Gładkie warianty kwarcu, piaskowca, czerwonego pisakowca i kamienia można pozyskać przez przetop.
  • Gładkie płytki kamienne pozyskujemy z gładkiego kamienia zamiast ze zwykłego.
  • Kolorowe szyby pozyskujmy z barwnika otoczonego niebarwioną szybą.
  • TNT ma znowu 100% szanse na drop bloku/rudy.
  • Winorośl umożliwia wspinaczkę po niej bez wymaganego bloku podtrzymującego.

Przedmioty

  • Przepis na barszcz jest teraz bezkształtny (dowolne ułożenie przedmiotów).
  • Książka z piórem wspiera wiele nowych funkcji edycji tekstu oraz może mieć do 100 stron.
  • Martwe krzaki mogą być użyte jako paliwo do pieca.
  • Barwniki mają ujednolicone nazwy.
  • Lapis lazuli, kakao, mączka kostna oraz worek z tuszem nie mogą być użyte jako barwnik.
  • Przepis na potrawkę z królika jest teraz bezkształtny (dowolne ułożenie przedmiotów).
  • Tekstura i model Totemu nieśmiertelności mają ten sam CustomModelData jak przedmiot.

Moby

  • Moby mogą spać w łóżkach przy pomocy komend (wymaga weryfikacji).
  • Zaktualizowano hitboxy oraz pozycję oczu wielu bytów.
  • Koty i Oceloty są osobnymi mobami.
  • Ocelota nie można już oswoić.
  • Creeper może wydorpic płytę także z Tułacza.
  • Dozownik nie może założyć na delfiny zbroi.
  • Iluzionista, gracz oraz wither ma od teraz tabele dropu.
  • Zmienono system spawnowania się Golemów w wioskach.
  • Papugi moga naśladować rozbójników, dewastatora oraz pandę.
  • Fantomy od teraz boją się kotów.
  • Mieszkańcy wiosek oraz osadnik zombie mają od teraz skin zależny od biomu.
  • Dodano nową profesję dla mieszkańców wiosek - kamieniarza.
  • Zmodernizowano cały interfejs graficzny handlu z wieśniakami.
  • Zabicia zrealizowane przez oswojonego wilka są zaliczane jako zabicia przez gracza.

Generator świata

  • Wykrywanie położenia wioski bazuje na położeniu łóżek, miejsc pracy oraz punktu spotkań a nie jak wcześniej drzwi.
  • Wioski od teraz generują się z jednym Golemem.
  • Domki w wiosce mają różne struktury, w zależności od biomu i posiadają dużo więcej typów.
  • Wioski wykorzystują do generacji blok struktur Jigsaw.
  • Dodano nowe struktury oraz tablice dropu dla nowych domków w wiosce.
  • Domek wiedźmy generuje się z czrny kotem.
  • Wioski zombie zostały zaktualizowane pod biomy.

Rozgrywka

  • Niektóre aspekty związane z przezroczystymi blokami zostały zmienione.
  • Receptury na łacznie zepsutych przedmitów zostały usunięte, od teraz jest to obsługiwane przez kamień szlifierski.
  • Efekty magiczne ochrony, ochrony od wybuchu, ochrony prze ogniem, ochrony przed pociskami nie wykluczają się wzajemnie.
  • Napisano na nowo cały system oświetlenia.
  • Zwiekszono wydajność gry w wielu aspektach.
  • Kucanie gracza jest teraz równe wysokości 1,5 bloku, przez co może on przechodzić przez wysokie na 1,5 bloku otwory.
  • Ikony statusu efektów mają od teraz oddzielne pliki.
  • Dodano wiele nowych przedmitów do handlu, cena zależna jest od pioziomu handlarz.

Komendy

  • Wprowadzono wiele usprawnień do komend, składni poleceń oraz dodano nowe warianty dla wartości NBT.
  • Wypdanie bloków jest teraz kontrolowane przez tabele dropu.
  • Tabele i pule akcjeptują funkcje.

Główne

  • Zmieniono wymagania dla 6 postępów.
  • Bloki murków zostały przeniesione w trybie kreatywnym do działu bloków dekoracyjnych.
  • Zaktualizowano listę twórców oraz dodano więcej ludzi z zepołu Mojang do niej.
  • ALT + F3 pokazuje wykres tick/s po stronie serwera w trybie dla jednego gracza.
  • Dodano minimalne/ średnie / maksymalne wartości tick do ALT + F3 do wykresów aby ułatwić szukanie zacięć gry.
  • W pliku server.properties wartości dla difficulty oraz gamemode wymagają podania nazwy zamiast wartości liczbowych (wartości liczbowe są nadal dozwolone dla zachowania kompatybilności wstecznej).
  • Serwery dedykowane szybciej się wyłączą, jeśli opcja eula.txt nie zostanie ustawiona.
  • Dodano nową opcję --help
  • Zaktualizowano biblitekę graficzną LWJGL do wersji 3.2.1
  • Zaktualizowano panoramiczne tło ukazując nowe struktury wiosek.
  • Funckja narratora została dodanoa do menu ułatwień dostępu.
  • Cząsteczki mają od teraz indywidualne pliki tekstury dla animacji.
  • Do ekranu menu w trakcie pauzy gry dodano przyciski "Prześlij opinię" oraz "Zgłoś błąd".
  • Przepisano na nowo cały system dzwięków w grze oraz zredukowano zacięcia gry podczas ich odgrwania.
  • Usunięto Splashe nawiązujące do Notcha:
    • "Made by Notch!"
    • "The Work of Notch!"
    • "110813!"
  • Dodano obsługę kierunkowego krycia blokami.
  • Zaktualizowano wszystkie tekstury w grze.

Poprawki

  • Wprowadzono 207 poprawek błędów znalezionych w wydaniach poprzedzających wersję 1.14 edycji Java.

Galeria obrazów aktualizacji Village & Pillage 1.14 Minecraft

 
 
 
 

 


Oceń artykuł
4.75 1 1 1 1 1 Ocena 4.75 (8 ocen)
Udostępnij