Ostatniego dnia lutego została wydana aktualizacja Minecraft 1.18.2. Do gry poza poprawkami błędów wprowadzono nowe uniwersalne znaczniki (tagi) oraz nową komendę
/placefeature
.Dodano również możliwość instalacji eksperymentalnych pakietów danych w celu dostosowania generowania jaskiń oraz dodawania niestandardowych struktur do światów. Poniżej pełna lista zmian dla Minecraft 1.18.2
Aktualizacja Minecraft 1.18.2 - Lista zmian
Zmiany podstawowe
- Użytkownicy korzystający z gry w systemi 32-bitowym otrzymają komunikat w menu głównym o zbliżającym się zakończeniu wsparcia dla tego środowiska. Konieczne będzie posiadanie systemu w wersji 64-bitowej.
- Dla graczy z Korei Południowej dodano licznik czasu rozgywki i powiadomienia w grze zgodne z przepisami dotyczącymi gier aby robic sobie sprzerwy w rozgrywce.
Zmiany techniczne
- Dodano tag
biomes
dla nistandardowych światów w plikach struktury. - Dodano matematyczną funkcję (interpolacji splajnu), która pozwala wyrazić prawie każdą funkcję za pomoca splajnu sześciennego.
- Dodano nową komendę
/placefeature
- służy dod umieszczania skonfigurowanych funkcji w danej lokalizacji
- składnia:
/placefeature <feature> [<pos>]
- feature: indentyfikator skonfigurowanej funkcji w przestrzeni nazw,
- pos: pozycja, w której ma być umieszczony początek elementu
(jeśli nie podano zostanie użyte ~ ~ ~, czyli pozycja pod naszymi nogami).
- Do ekranu debugowania dodano informację o fragmencie regionu i nazwy tego pliku regionu, na końcu wiersza opisującego "Chunk".
- Dodano nowy plik JSON dla paczek zasobów, związany z wymogami zgodności zlokalizowany w przestrzeni
asset/[namespace]/regional_compliancies.json
- Dodano następujące tagi biomów do vanilowych paczek danych:
#is_badlands: badlands, eroded_badlands,
orazwooded_badlands.
#is_beach: beach,
orazsnowy_beach.
#is_deep_ocean: deep_frozen_ocean, deep_cold_ocean, deep_ocean,
orazdeep_lukewarm_ocean.
#is_forest: forest, flower_forest, birch_forest, old_growth_birch_forest, dark_forest,
orazgrove.
#is_hill: windswept_hills, windswept_forest,
orazwindswept_gravelly_hills.
#is_jungle: bamboo_jungle, jungle,
orazsparse_jungle.
#is_mountain: meadow, frozen_peaks, jagged_peaks, stony_peaks,
orazsnowy_slopes.
#is_nether: nether_wastes, basalt_deltas, soul_sand_valley, crimson_forest,
orazwarped_forest.
#is_ocean: #is_deep_ocean, frozen_ocean, ocean, cold_ocean, lukewarm_ocean,
orazwarm_ocean.
#is_river: river,
orazfrozen_river.
#is_taiga: taiga, snowy_taiga, old_growth_pine_taiga,
orazold_growth_spruce_taiga.
- Dodano znacznik biomów, aby określić, w których biomach może generować się struktura
has_structure.
- Dodano skonfigurowane tagi struktur:
#dolphin_located: #ocean_ruin,
oraz#shipwreck.
#eye_of_ender_located: stronghold.
#mineshaft: mineshaft, oraz mineshaft_mesa.
#ocean_ruin: ocean_ruin_cold,
orazocean_ruin_warm.
#on_ocean_explorer_maps: monument.
#on_treasure_maps: buried_treasure.
#on_woodland_explorer_maps: mansion.
#ruined_portal: ruined_portal, ruined_portal_desert, ruined_portal_jungle, ruined_portal_mountain, ruined_portal_nether, ruined_portal_ocean,
orazruined_portal_swamp.
#shipwreck: shipwreck,
orazshipwreck_beached.
#village: village, village_desert, village_plains, village_savanna, village_snowy,
orazvillage_taiga.
Pozostałe zmiany
- Skrzynia kresu nie będzie już miała w okresie Swiąt Bożego Narodzena świątecznej tekstury.
- Świecąca kałamarnica wymaga od teraz całkowitej ciemności aby sie odrodzić.
- Tropikalna ryba aby się odrodzić wymaga aby blok nad tym miejscem był pełnym blokiem wody.
- Fale złosadników podczas najazdu odradzają się tylko w odległości ustawionego dystansu symulacji.
- Ziarno świata o wartości liczby 0 nie jest już specialnym przypadkiem,
- wszelakie spacje przed i po nazwie ziarna zostana przcięte.
- Cząsteczki przy odpalaniu fajerwerki podczas lotu elytrą, pojawiają się teraz po boku, a nie na środku. Również w widoku z pierwszej osoby, przez co nie zasłaniają ekranu.(autor zdjęcia: Jasiozaur z serwera MyCreative).
- Górna warstwa bloków w gotowym szablonie "Redstone Ready" dla Superpłaskich światów została zwiększona do wysokości Y=55 zamiast Y=-9 aby zapobiegać pojawianiu się Slimów.
- Zmieniono ustawienie wstępne dla szablonu "Water World" przez zastąpienie piasku żwirem, oraz dodanie 64 warst łupka nad warstwą bedrock, aby zapobiec błędom w generowaniu się podwodnych świątyń w tym szablonie.
- Zmiany dla komendy /locate
- używa przestrzeni nazw opartych o ID
- wspiera użycie tagów poprzez użycie prefiksu # w celu odseparwania od nazw ID
- obecnie do szukania struktur dla przykładu nie wpisujemy
/locate village
tylko/locate #village
a dla typów struktur/locate village_desert
lub/locate shipwreck_beached
(lista tagów struktur wymieniona jest wyżej).
- Komenda szukania biomu obsługuje parametry z prefiksu # do odróżnienia od normalnych nazw ID
- przykład: locatebiome #minecraft:has_structure/igloo
- Zwiększono nr. wersji dla paczek danych z 8 na 9.
- Możliwe jest dodanie niestandardowych struktur do eksperymentalnych paczek danych.
- Duża cześć generacji jaskiń jest konfigurowalna przy pomocy paczek danych.
- Zaktualizowano bibliotekę Log4J do wersji 2.17.0
- Naprawiono ponad 93 błędy.