Napisane przez Opublikowane 01 marzec 2022 Aktualizacja 17 marzec 2022

Minecraft 1.18.2 edycja Java wydany | Koniec wsparcia dla wersji 32-bitowej tuż za rogiem

bolda500 17 marzec 2022

Ostatniego dnia lutego została wydana aktualizacja Minecraft 1.18.2. Do gry poza poprawkami błędów wprowadzono nowe uniwersalne znaczniki (tagi) oraz nową komendę /placefeature.
 
Dodano również możliwość instalacji eksperymentalnych pakietów danych w celu dostosowania generowania jaskiń oraz dodawania niestandardowych struktur do światów. Poniżej pełna lista zmian dla Minecraft 1.18.2
 

Aktualizacja Minecraft 1.18.2 - Lista zmian

Zmiany podstawowe
  • Użytkownicy korzystający z gry w systemi 32-bitowym otrzymają komunikat w menu głównym o zbliżającym się zakończeniu wsparcia dla tego środowiska. Konieczne będzie posiadanie systemu w wersji 64-bitowej.
  • Dla graczy z Korei Południowej dodano licznik czasu rozgywki i powiadomienia w grze zgodne z przepisami dotyczącymi gier aby robic sobie sprzerwy w rozgrywce.
Zmiany techniczne
  • Dodano tag biomes dla nistandardowych światów w plikach struktury.
  • Dodano matematyczną funkcję (interpolacji splajnu), która pozwala wyrazić prawie każdą funkcję za pomoca splajnu sześciennego.
  • Dodano nową komendę /placefeature
    • służy dod umieszczania skonfigurowanych funkcji w danej lokalizacji
    • składnia: /placefeature <feature> [<pos>]
      • feature: indentyfikator skonfigurowanej funkcji w przestrzeni nazw,
      • pos: pozycja, w której ma być umieszczony początek elementu
        (jeśli nie podano zostanie użyte ~ ~ ~, czyli pozycja pod naszymi nogami).
  • Do ekranu debugowania dodano informację o fragmencie regionu i nazwy tego pliku regionu, na końcu wiersza opisującego "Chunk".
  • Dodano nowy plik JSON dla paczek zasobów, związany z wymogami zgodności zlokalizowany w przestrzeni asset/[namespace]/regional_compliancies.json
  • Dodano następujące tagi biomów do vanilowych paczek danych:
    • #is_badlands: badlands, eroded_badlands, oraz wooded_badlands.
    • #is_beach: beach, oraz snowy_beach.
    • #is_deep_ocean: deep_frozen_ocean, deep_cold_ocean, deep_ocean, oraz deep_lukewarm_ocean.
    • #is_forest: forest, flower_forest, birch_forest, old_growth_birch_forest, dark_forest, oraz grove.
    • #is_hill: windswept_hills, windswept_forest, oraz windswept_gravelly_hills.
    • #is_jungle: bamboo_jungle, jungle, oraz sparse_jungle.
    • #is_mountain: meadow, frozen_peaks, jagged_peaks, stony_peaks, oraz snowy_slopes.
    • #is_nether: nether_wastes, basalt_deltas, soul_sand_valley, crimson_forest, oraz warped_forest.
    • #is_ocean: #is_deep_ocean, frozen_ocean, ocean, cold_ocean, lukewarm_ocean, oraz warm_ocean.
    • #is_river: river, oraz frozen_river.
    • #is_taiga: taiga, snowy_taiga, old_growth_pine_taiga, oraz old_growth_spruce_taiga.
  • Dodano znacznik biomów, aby określić, w których biomach może generować się struktura has_structure.
  • Dodano skonfigurowane tagi struktur:
    • #dolphin_located: #ocean_ruin, oraz #shipwreck.
    • #eye_of_ender_located: stronghold.
    • #mineshaft: mineshaft, oraz mineshaft_mesa.
    • #ocean_ruin: ocean_ruin_cold, oraz ocean_ruin_warm.
    • #on_ocean_explorer_maps: monument.
    • #on_treasure_maps: buried_treasure.
    • #on_woodland_explorer_maps: mansion.
    • #ruined_portal: ruined_portal, ruined_portal_desert, ruined_portal_jungle, ruined_portal_mountain, ruined_portal_nether, ruined_portal_ocean, oraz ruined_portal_swamp.
    • #shipwreck: shipwreck, oraz shipwreck_beached.
    • #village: village‌, village_desert‌, village_plains‌, village_savanna‌, village_snowy‌, oraz village_taiga‌.

 

Pozostałe zmiany
  • Skrzynia kresu nie będzie już miała w okresie Swiąt Bożego Narodzena świątecznej tekstury.
  • Świecąca kałamarnica wymaga od teraz całkowitej ciemności aby sie odrodzić.
  • Tropikalna ryba aby się odrodzić wymaga aby blok nad tym miejscem był pełnym blokiem wody.
  • Fale złosadników podczas najazdu odradzają się tylko w odległości ustawionego dystansu symulacji.
  • Ziarno świata o wartości liczby 0 nie jest już specialnym przypadkiem,
    • wszelakie spacje przed i po nazwie ziarna zostana przcięte.
  • Cząsteczki przy odpalaniu fajerwerki podczas lotu elytrą, pojawiają się teraz po boku, a nie na środku. Również w widoku z pierwszej osoby, przez co nie zasłaniają ekranu.
    (autor zdjęcia: Jasiozaur z serwera MyCreative).
  • Górna warstwa bloków w gotowym szablonie "Redstone Ready" dla Superpłaskich światów została zwiększona do wysokości Y=55 zamiast Y=-9 aby zapobiegać pojawianiu się Slimów.
  • Zmieniono ustawienie wstępne dla szablonu "Water World" przez zastąpienie piasku żwirem, oraz dodanie 64 warst łupka nad warstwą bedrock, aby zapobiec błędom w generowaniu się podwodnych świątyń w tym szablonie.
  • Zmiany dla komendy /locate
    • używa przestrzeni nazw opartych o ID
    • wspiera użycie tagów poprzez użycie prefiksu # w celu odseparwania od nazw ID
    • obecnie do szukania struktur dla przykładu nie wpisujemy /locate village tylko /locate #village 
      a dla typów struktur /locate village_desert lub /locate shipwreck_beached
      (lista tagów struktur wymieniona jest wyżej).
  • Komenda szukania biomu obsługuje parametry z prefiksu # do odróżnienia od normalnych nazw ID
    • przykład: locatebiome #minecraft:has_structure/igloo
  • Zwiększono nr. wersji dla paczek danych z 8 na 9.
  • Możliwe jest dodanie niestandardowych struktur do eksperymentalnych paczek danych.
  • Duża cześć generacji jaskiń jest konfigurowalna przy pomocy paczek danych.
  • Zaktualizowano bibliotekę Log4J do wersji 2.17.0
  • Naprawiono ponad 93 błędy.
 

 


Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (2 ocen)
Udostępnij