Minecraft 1.20 "Trails and Tales" to najnowsza aktualizacja Minecraft wydana 7 czerwca 2023 r. dodająca dwa nowe moby, rzeczy związane z archeologią, szablony kowalskie oraz wiele innych bloków i przedmiotów.
Aktualizacja Minecraft 1.20 Trails and Tales czyli "szlaki i opowieści" w której jak wskazuje tytuł aktualizacji zawiera nowości związane z pokonywaniem szlaków i tworzeniem lub odgrywaniem opowieści związanych ze znalezionymi tajemniczynymi przedmiotami z wykopalisk.
Minecraft 1.20 - Co nowego?
[Minecraft 1.20 Trails and Tales | Wszystkie nowe bloki, przedmioty i moby]
- W najnowszej aktualizacji Minecraft 1.20 znajdziemy takie nowości jak, netherytowe ulepszenie oraz szablony kowalskie pozwalające stworzyć zdobienie zbroi aby każdy odrył swój styl, w jakim czuje się najlepiej.
- Oprócz tego dodano podejrzany piasek i podejrzany żwir, w których znajdziemy różne przedmioty archeologiczne takie jak odłamki ceramiki, szablony kowalskie oraz inne pospolite przedmioty. Pojawiła się także nowa struktura - szlak ruin w której znajdziemy wcześniej wymienone bloki podejrzanego piasku lub żwiru.
- Oczywiście nie mogło zabraknąć nowych mobów - W Minecraft 1.20 otrzymamy niuchacza (sniffera) oraz wielbłąda. Oprócze tego pojawił się nowy biom wiśniowego gaju, w którym znajdziemy nowy typ wiśniowych drzew a razem z nim, nowe warianty bloków budowlanych z drewana wiśniowego włącznie z łódką.
- Oprócz drewna wiśniowego dodano także nowe drewno bambusowe oraz wszystkie warianty innych bloków budowlanych z tego surowca podobnie jak wiśniowego.
- Po wielu latach i dzisiątkach aktualizacji, w najnowszej wersji 1.20 pojawił się nowy wariant tabliczki oraz możliwość pisania z obu stron. Na koniec warto zapoznać się zamieszczoną listą zmian Minecraft 1.20 bo zawarte są tam też pozostałe nowości i zmiany także techniczne związane z aktualizacją.
Minecraft 1.20 - Lista zmian i nowości
Bloki
- Bloki bambusowe:
- schody z mozaiki, półbloki z mozaiki, blok z mozaiki, deski, drzwi, schodki, klapa, tabliczki. plotek, guzik, płytka naciskowa, furtka.
- Skalibrowany sculkowy czujnik:
- nowy typ czujnika, który nie generuje się naturalnie i pozwala graczowi filtrować wibracje na podstawie poziomu częstotliwości,
- można go jedynie wytworzyć w stole rzemieślniczym. przy pomocy jednego skulkowego czujnika i trzech odłamków ametystu,
- jedna ze stron czujnika może odbierać sygnał redstone, dzięki temu można wybrać jaki poziom wybraci wykrywa czujnik.
- Bloki wiśniowe:
- liść, pień, deska, sadzonka, wiśniowa łódka, drewno z którego wykonamy także wiśniowe drzwi, przyciski, płotek, płytka naciskowa, tabliczki, klapa płytka naciskowa oraz schodki.
- Rzeźbiona biblioteczka:
- oprócz przechowywania książek rzeźbiona biblioteczka będzie współpracować z mechanizmami redstone, pozwalając tworzyć ukryte przejścia oraz różne inne ciekawe mechnizmy.
- Dekoracyjna doniczka:
- można ją wytowrzyć z 4 odłamków ceramiki lub cegieł.
- typ odłamku ceramiki lub cegła w układzie receptury decyduje o tym, na której ściance znajdzie się dokoracja, możliwe obrazki są dostępne z użytych odłamków ceramiki.
- są bardzo delikatne, można je zniszczyć dowolnym narzędziem lub nawet samą dłonią.
- Podwieszana tabliczka:
- kolejną nowością, która wcześniej była dostępna w modach do Minecraft są podwieszane tabliczki,
- tabliczki są umocowane do łańcuchów i można je zamocować do bloków od spodu, od boku lub między blokami,
- posiada w sumie 11 wiariantów,
- tworzymy je z 6 identycznych okorowanych pni dowolnego rodzaju drewna oraz 2 łańcuchy.
- Głowa Piglina:
- pigliny od teraz będą upuszcząc głowy, jeśli zostaną zabite przez naładowanego creepera,
- głowa piglina macha uszami, gdy jest zasilana sygnałem redstone lub podczas chodzenia, jeśli jest noszona przez gracza.
- Różowe kwiatki:
- to nowy blok dekoracyjny, występujący tylko w biomie wiśniowego gaju,
- można je rozsięwać przy pomocy mączki kostnej, jeśli w pobliżu są inne bloki różowych kwiatków,
- podobnie jak iskrzyłudy (sea pickle) można je układać w 4 kierunkach,
- służą do wytowrzenia różowego barwnika.
- Dzbanecznik:
- nowy rodzaj rośliny, który wyrasta ze strąku dzbanecznika po 4 fazach wzrostu (5 faza jest ostatnią),
- można go pozyskać przez zebranie gdy urośnie do pełnego rozmiaru,
- można z niego zrobić błękitny barwnik (cyan).
- nowy rodzaj rośliny, który wyrasta ze strąku dzbanecznika po 4 fazach wzrostu (5 faza jest ostatnią),
- Jajo niuchacza (sniffera):
- można je odnaleźć w podejrzanym piasku,
- jajo wypada takżę po rozmnożeniu się dwóch sniferów,
- z jaja wykluwa się niuchacz:
- jajo nalyży umieścić na bloku mchu aby wykluł się po 10 minutach,
- na wszystkich innych blokach wykluje się po około 20 minutach.
- Podejrzany piasek i żwir:
- Piasek:
- Wygląda jak piasek, ale ma bardziej "szorstką" teksturę.
- pod wpływem grawitacji znika podczas upadku,
- nic nie upuszcza po wydobyciu lub przeniesieniu nawet przy pomocy jedwabnego dotyku,
- generuje się naturalnie w pustynnych świątyniach i pustynnych studniach z różnymi łupami archeologicznymi,
- szczotkowanie podejrzanego piasku pędzlem wydobywa ukryty w nim przedmiot,
- po zakończeniu szczotkowania zamienia się w zwykły piasek,
- postawienie podejrzanego piasku w trybie kreatywnym nie generuje tabeli łupów z ukrytym przedmiotem, jedynie naturalnie wygenerowane bloki je posiadają.
- Żwir:
- nowa bardziej "szorstka" odmiana żwiru,
- opada pod wpływem grawitacji i znika po upadku,
- szczotkowanie podejrzanego żwiru przy pomocy pędzla powoduje wydobycie łupu
- szczotkowanie ma 4 etapy wydobycia,
- po zakończenia wydobycia zmienia się w zwykły żwir,
- tylko podejrzany żwir z tabelą łupów pozwala wydobyć łup, postawione w trybie kreatywnym nie generują tabli łupu.
- Piasek:
- Ognisty kwiat:
- nowy rodzaj kwiatu, wyrasta z nasion ognistego kwiatu po 2 etapach (łącznie ma 3 etapy).
- nie emituje światła,
- aby zdobyć nasiono kwiatu, należy odszukać niuchacza aby wykopał nasiono,
- może być przerobiony na pomarańczowy barwnik,
- można go sadzić w doniczce.
Przedmioty
- Pędzel i odłamki ceramiki:
- Pędzel:
- to nowy przedmiot (narzędzie) służy do szczotkowania podjrzanego piasku i żwiru,
- ma prostą recepturę tworzenia z 3 nici + 2 patyków w kształcie receptury kilofów,
- nie działa na nic innego jak tylko podejrzany piasek i żwir.
- Odłamki ceramiki:
- są na nich rzeźbione obrazy,
- jest ich łącznie 20 typów,
- można je pozyskać jedynie z podejrzeanego piasku podczas szczotkowania.
- Pędzel:
- Dysk z muzyką:
- dodano nową płytę z muzyką (tytuł Relikt) autorstwa Aarona Cherofa,
- płytę można zdobyć dzięki archeologii w ruinach na szlaku,
- szansa na zdobycie nowej płyty to 1/12.
- Strąk dzbanecznika:
- można go sadzić na polach uprawnych i wyrasta z niego dzbanecznik,
- strąl można zdobyć tylko po wykopaniu go przez sniffera,
- po zniszczeniu kiedy jest pełnego rozmiaru, upuszcza roślinę inaczej wypada tylko strąk.
- Szablon kowalski:
- Stoł kowalski został przeprojektowany w stanowisko robocze do ulepszania i modyfikacji pancerza:
- dodano wymagane miejsce w stole do umieszczenia w nim szablonu kowalskiego.
- szablony kowalskie określają, jakiego rodzaju ulepszenia będziesz wprowadzać do pancerza.
- obecnie istnieją dwie kategorie szablonów kowalskich: do wykończenia pancerza oraz drugi do ulepszania pancerza do netherytowego.
- szablony kowalskie są zużywane gdy są używane do ulepszania przedmiotu w stole kowalskim.
- można stworzyć kopię szablonu kowalskiego w stole rzemieśliniczym z 7 diamentów i blokiem materiału, z którego wykonany szablon oraz jednym szablonem kowalskim, co da dwa takie same szablony kowalskie.
- Stoł kowalski został przeprojektowany w stanowisko robocze do ulepszania i modyfikacji pancerza:
- Jajko spawnujące:
- dodano jajko spawnujące wielbłąda,
- dodano jajko spawnujące niuchacza.
- Nasiona ognistego kwiatu:
- nowy typ nasion, który można sadzić na ziemi uprawnej,
- z nasiona wyrasta ognisty kwiat,
- można użyć je do kuszenia i rozmnażania kurczaków i papug oraz niuchaczy,
- mogą być zbierane i sadzone przez rolników osadników.
Moby
- Wielbłąd:
- jest nowym mobem wierzchowcem, którego można wyposażyć w siodło,
- może być dosiadany jako jedyny przez dwóch gracz,
- posiada 32 pkt zdrowia (❤️x 16),
- pojawia się naturalnie w pustynnych wioskach,
- można go hodować przy pomocy kaktusa,
- inne moby niższe niż 2 bloki nie mogą dosięgnąć gracza, gdy na nim jedzie,
- potrafi przejechać przez przeszkody o wysokości do 1,5 bloku,
- może poruszać się wolno lub szybko biec.
- Niuchacz (Sniffer):
- nowy pasywny przyjazny mob, który wygrał w głosowaniu podczas Minecraft Live 2022,
- jeden z niewielu tak dużych mobów kroczących po lądzie (zajmuje 2x2 pełne bloki),
- posiada 14 pkt zdrowia (❤️x 7).
- nie odradza się naturalnie, nie można go oswoić ani uwiązać,
- często chodzi i wącha w powietrzu, czasami kopie pod ziemią w poszukiwaniu nasion kwiatu pochodni:
- występuje 8 minutowy czas przerwy miedzy kopaniem,
- 20 ostatnio przekopanych bloków jest zapamiętywanych i omijanych przy następnym kopaniu,
- można go rozmnażać przy pomocy nasion kwiatu pochodni,
- po śmierci wypada z niego blok mchu.
Generowanie świata
- Wiśniowe drzewo:
- nowy typ drzew występujący w biomie wiśniowego gaju, można je sadzić z sadzonki wiśni,
- czasami na drzewach można spotkać gniazdo pszczół,
- pnie drzew rozwidlają się lub wyginają wysoko, a na górze pokryte są obficie liścmi wiśni.
- Wiśniowy gaj:
- nowy biom zawierający drzewa kwitnącej wiśni,
- występuje u podnóża biomów górzystych, podobnie jak łąki,
- na tym biomie mogą się odradzać świnie, owce oraz pszczoły.
- Szlak ruin:
- jest to w większości zakopana pod ziemią, nowa struktura z epoki "utraconych kultur",
- w tej strukturze można natrafić na cztery zdobienia zbroi (szablony kowalskie), 7 szczątków ceramiki oraz wiele innych cennych łupów.
(na obrazku są pokazane wszystkie możliwe łupy, jakie mogą występować w szlaku ruin.
Komendy i rozgrywka
- Dodano komendę /return do kontrolowania przepływu wewnątrz funkcji i zmiany ich wartości.
- Dodano 8 nowych postępów związanych z nowymi mobami, szablonami kowalskimi, poszukiwaniem łupów przy pomocy pędzla itp.
Zmiany
(część dostycząca zmian zostanie uzupełniona po wydaniu aktualizacji i ewentualnych poprawkach w oficjalnych zródłach)
Bloki
- Łóżka, dywany i wełna:
- Blok ametystu:
- Przyciski:
- Martwy koralowiec:
- Stół do zaklinania:
- Szafa grająca:
- Namorzynowe korzenie, zabłocone namorzynowe korzenie:
- Blok dzwiękowy:
- Głowa gracza:
- Sculkowy czujnik:
- Sculkowe wrzeszczadło:
- Tabliczka:
Przedmioty
- Pancerz:
- Mikstury:
Generacja świata
- Pradawne miasto:
- Piramida na pustyni:
- Pustynna studnia:
- Miasto kresu:
- Świątynia w dżungli:
- Netherowa forteca:
- Ruiny w oceanie:
- Posterunek złosadników:
- Wrak statku:
- Twierdza:
- Leśny dwór:
Rozgrywka
- Postępy:
- Stół kowalski:
Ogólne
- Poemat Endu wcześniej Credits (uznanie autorstwa):
- Typy obrażeń:
- Paczki danych:
- są teraz w wersji 15.
- Wiadomość o śmierci:
- Ekran menu:
- Receptury:
- Paczki zasobów:
- Dzwięki:
- Tagi:
- Telemetria:
- Ogólne:
- ikona aplikacji została zmieniona ze stołu rzemieślniczego na blok trawy,
(snapshoty używają ikony ziemi zamiast bloku trawy) - dodano wsparcie dla systemów ARM64 pod systemem Windows,
- usunięto pola server oraz port oraz zastąpione je przyciskiem "Połącz od razu",
- poprawiono wydajność silnika oświetlenia,
- ikona aplikacji została zmieniona ze stołu rzemieślniczego na blok trawy,
- Poprawki błędów:
- usunięto 239 błędów występujących przed wydaniem 1.20