Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 23 maj 2023 Aktualizacja 08 czerwiec 2023

Minecraft 1.20 Trails and Tales | Wszystkie nowości i lista zmian 1.20

bolda500 08 czerwiec 2023
Minecraft 1.20 "Trails and Tales" to najnowsza aktualizacja Minecraft wydana 7 czerwca 2023 r. dodająca dwa nowe moby, rzeczy związane z archeologią, szablony kowalskie oraz wiele innych bloków i przedmiotów.
 
Aktualizacja Minecraft 1.20 Trails and Tales czyli "szlaki i opowieści" w której jak wskazuje tytuł aktualizacji zawiera nowości związane z pokonywaniem szlaków i tworzeniem lub odgrywaniem opowieści związanych ze znalezionymi tajemniczynymi przedmiotami z wykopalisk. 
 

Minecraft 1.20 - Co nowego?

[Minecraft 1.20 Trails and Tales | Wszystkie nowe bloki, przedmioty i moby]
 
  • W najnowszej aktualizacji Minecraft 1.20 znajdziemy takie nowości jak, netherytowe ulepszenie oraz szablony kowalskie pozwalające stworzyć zdobienie zbroi aby każdy odrył swój styl, w jakim czuje się najlepiej.
 
  • Oprócz tego dodano podejrzany piasek i podejrzany żwir, w których znajdziemy różne przedmioty archeologiczne takie jak odłamki ceramiki, szablony kowalskie oraz inne pospolite przedmioty. Pojawiła się także nowa struktura - szlak ruin w której znajdziemy wcześniej wymienone bloki podejrzanego piasku lub żwiru.
 
  • Oczywiście nie mogło zabraknąć nowych mobów - W Minecraft 1.20 otrzymamy niuchacza (sniffera) oraz wielbłąda. Oprócze tego pojawił się nowy biom wiśniowego gaju, w którym znajdziemy nowy typ wiśniowych drzew a razem z nim, nowe warianty bloków budowlanych z drewana wiśniowego włącznie z łódką.
 
  • Oprócz drewna wiśniowego dodano także nowe drewno bambusowe oraz wszystkie warianty innych bloków budowlanych z tego surowca podobnie jak wiśniowego.
 
  • Po wielu latach i dzisiątkach aktualizacji, w najnowszej wersji 1.20 pojawił się nowy wariant tabliczki oraz możliwość pisania z obu stron. Na koniec warto zapoznać się zamieszczoną listą zmian Minecraft 1.20 bo zawarte są tam też pozostałe nowości i zmiany także techniczne związane z aktualizacją. 

Minecraft 1.20 - Lista zmian i nowości

Bloki

  • Bloki bambusowe:

    • schody z mozaiki, półbloki z mozaiki, blok z mozaiki, deski, drzwi, schodki, klapa, tabliczki. plotek, guzik, płytka naciskowa, furtka.
 
  • Skalibrowany sculkowy czujnik:
    • nowy typ czujnika, który nie generuje się naturalnie i pozwala graczowi filtrować wibracje na podstawie poziomu częstotliwości,
    • można go jedynie wytworzyć w stole rzemieślniczym. przy pomocy jednego skulkowego czujnika i trzech odłamków ametystu,
    • jedna ze stron czujnika może odbierać sygnał redstone, dzięki temu można wybrać jaki poziom wybraci wykrywa czujnik.
 
  • Bloki wiśniowe:

    • liść, pień, deska, sadzonka, wiśniowa łódka, drewno z którego wykonamy także wiśniowe drzwi, przyciski, płotek, płytka naciskowa, tabliczki, klapa płytka naciskowa oraz schodki.
 
  • Rzeźbiona biblioteczka:

    • oprócz przechowywania książek rzeźbiona biblioteczka będzie współpracować z mechanizmami redstone, pozwalając tworzyć ukryte przejścia oraz różne inne ciekawe mechnizmy.
 
  • Dekoracyjna doniczka:
    • można ją wytowrzyć z 4 odłamków ceramiki lub cegieł.
    • typ odłamku ceramiki lub cegła w układzie receptury decyduje o tym, na której ściance znajdzie się dokoracja, możliwe obrazki są dostępne z użytych odłamków ceramiki. 
    • są bardzo delikatne, można je zniszczyć dowolnym narzędziem lub nawet samą dłonią.
 
  • Podwieszana tabliczka:

    • kolejną nowością, która wcześniej była dostępna w modach do Minecraft są podwieszane tabliczki,
    • tabliczki są umocowane do łańcuchów i można je zamocować do bloków od spodu, od boku lub między blokami,
    • posiada w sumie 11 wiariantów,
    • tworzymy je z 6 identycznych okorowanych pni dowolnego rodzaju drewna oraz 2 łańcuchy.
 
  • Głowa Piglina:

    • pigliny od teraz będą upuszcząc głowy, jeśli zostaną zabite przez naładowanego creepera,
    • głowa piglina macha uszami, gdy jest zasilana sygnałem redstone lub podczas chodzenia, jeśli jest noszona przez gracza.
 
  • Różowe kwiatki:

    • to nowy blok dekoracyjny, występujący tylko w biomie wiśniowego gaju,
    • można je rozsięwać przy pomocy mączki kostnej, jeśli w pobliżu są inne bloki różowych kwiatków,
    • podobnie jak iskrzyłudy (sea pickle) można je układać w 4 kierunkach,
    • służą do wytowrzenia różowego barwnika.
 
  • Dzbanecznik:

    • nowy rodzaj rośliny, który wyrasta ze strąku dzbanecznika po 4 fazach wzrostu (5 faza jest ostatnią),
    • można go pozyskać przez zebranie gdy urośnie do pełnego rozmiaru,
    • można z niego zrobić błękitny barwnik (cyan).
 
  • Jajo niuchacza (sniffera):

    • można je odnaleźć w podejrzanym piasku,
    • jajo wypada takżę po rozmnożeniu się dwóch sniferów,
    • z jaja wykluwa się niuchacz:
      • jajo nalyży umieścić na bloku mchu aby wykluł się po 10 minutach,
      • na wszystkich innych blokach wykluje się po około 20 minutach.
 
  • Podejrzany piasek i żwir:
    • Piasek:
      • Wygląda jak piasek, ale ma bardziej "szorstką" teksturę.
      • pod wpływem grawitacji znika podczas upadku,
      • nic nie upuszcza po wydobyciu lub przeniesieniu nawet przy pomocy jedwabnego dotyku,
      • generuje się naturalnie w pustynnych świątyniach i pustynnych studniach z różnymi łupami archeologicznymi,
      • szczotkowanie podejrzanego piasku pędzlem wydobywa ukryty w nim przedmiot,
      • po zakończeniu szczotkowania zamienia się w zwykły piasek,
      • postawienie podejrzanego piasku w trybie kreatywnym nie generuje tabeli łupów z ukrytym przedmiotem, jedynie naturalnie wygenerowane bloki je posiadają.
    • Żwir:
      • nowa bardziej "szorstka" odmiana żwiru,
      • opada pod wpływem grawitacji i znika po upadku,
      • szczotkowanie podejrzanego żwiru przy pomocy pędzla powoduje wydobycie łupu
      • szczotkowanie ma 4 etapy wydobycia,
      • po zakończenia wydobycia zmienia się w zwykły żwir,
      • tylko podejrzany żwir z tabelą łupów pozwala wydobyć łup, postawione w trybie kreatywnym nie generują tabli łupu.
 
  • Ognisty kwiat:
    • nowy rodzaj kwiatu, wyrasta z nasion ognistego kwiatu po 2 etapach (łącznie ma 3 etapy).
    • nie emituje światła,
    • aby zdobyć nasiono kwiatu, należy odszukać niuchacza aby wykopał nasiono,
    • może być przerobiony na pomarańczowy barwnik,
    • można go sadzić w doniczce.
 

Przedmioty

  • Pędzel i odłamki ceramiki:


    • Pędzel:
      • to nowy przedmiot (narzędzie) służy do szczotkowania podjrzanego piasku i żwiru,
      • ma prostą recepturę tworzenia z 3 nici + 2 patyków w kształcie receptury kilofów,
      • nie działa na nic innego jak tylko podejrzany piasek i żwir.
    • Odłamki ceramiki:
      • są na nich rzeźbione obrazy,
      • jest ich łącznie 20 typów,
      • można je pozyskać jedynie z podejrzeanego piasku podczas szczotkowania.
 
  • Dysk z muzyką:

    • dodano nową płytę z muzyką (tytuł Relikt) autorstwa Aarona Cherofa,
    • płytę można zdobyć dzięki archeologii w ruinach na szlaku,
    • szansa na zdobycie nowej płyty to 1/12.
 
  • Strąk dzbanecznika:
    • można go sadzić na polach uprawnych i wyrasta z niego dzbanecznik,
    • strąl można zdobyć tylko po wykopaniu go przez sniffera,
    • po zniszczeniu kiedy jest pełnego rozmiaru, upuszcza roślinę inaczej wypada tylko strąk.
 
  • Szablon kowalski:

    • Stoł kowalski został przeprojektowany w stanowisko robocze do ulepszania i modyfikacji pancerza:
      • dodano wymagane miejsce w stole do umieszczenia w nim szablonu kowalskiego.
      • szablony kowalskie określają, jakiego rodzaju ulepszenia będziesz wprowadzać do pancerza.
      • obecnie istnieją dwie kategorie szablonów kowalskich: do wykończenia pancerza oraz drugi do ulepszania pancerza do netherytowego.
      • szablony kowalskie są zużywane gdy są używane do ulepszania przedmiotu w stole kowalskim.
      • można stworzyć kopię szablonu kowalskiego w stole rzemieśliniczym z 7 diamentów i blokiem materiału, z którego wykonany szablon oraz jednym szablonem kowalskim, co da dwa takie same szablony kowalskie.
 
  • Jajko spawnujące:
    • dodano jajko spawnujące wielbłąda,
    • dodano jajko spawnujące niuchacza.
 
  • Nasiona ognistego kwiatu:
    • nowy typ nasion, który można sadzić na ziemi uprawnej,
    • z nasiona wyrasta ognisty kwiat,
    • można użyć je do kuszenia i rozmnażania kurczaków i papug oraz niuchaczy,
    • mogą być zbierane i sadzone przez rolników osadników.

Moby

  • Wielbłąd:

    • jest nowym mobem wierzchowcem, którego można wyposażyć w siodło,
    • może być dosiadany jako jedyny przez dwóch gracz,
    • posiada 32 pkt zdrowia (❤️x 16),
    • pojawia się naturalnie w pustynnych wioskach,
    • można go hodować przy pomocy kaktusa,
    • inne moby niższe niż 2 bloki nie mogą dosięgnąć gracza, gdy na nim jedzie,
    • potrafi przejechać przez przeszkody o wysokości do 1,5 bloku,
    • może poruszać się wolno lub szybko biec.
 
  • Niuchacz (Sniffer):
    • nowy pasywny przyjazny mob, który wygrał w głosowaniu podczas Minecraft Live 2022,
    • jeden z niewielu tak dużych mobów kroczących po lądzie (zajmuje 2x2 pełne bloki),
    • posiada 14 pkt zdrowia (❤️x 7).
    • nie odradza się naturalnie, nie można go oswoić ani uwiązać,
    • często chodzi i wącha w powietrzu, czasami kopie pod ziemią w poszukiwaniu nasion kwiatu pochodni:
      • występuje 8 minutowy czas przerwy miedzy kopaniem,
      • 20 ostatnio przekopanych bloków jest zapamiętywanych i omijanych przy następnym kopaniu,
    • można go rozmnażać przy pomocy nasion kwiatu pochodni,
    • po śmierci wypada z niego blok mchu.
 

Generowanie świata

  • Wiśniowe drzewo:

    • nowy typ drzew występujący w biomie wiśniowego gaju, można je sadzić z sadzonki wiśni,
    • czasami na drzewach można spotkać gniazdo pszczół,
    • pnie drzew rozwidlają się lub wyginają wysoko, a na górze pokryte są obficie liścmi wiśni.
 
  • Wiśniowy gaj:
    • nowy biom zawierający drzewa kwitnącej wiśni,
    • występuje u podnóża biomów górzystych, podobnie jak łąki,
    • na tym biomie mogą się odradzać świnie, owce oraz pszczoły.
 
  • Szlak ruin:
  • jest to w większości zakopana pod ziemią, nowa struktura z epoki "utraconych kultur",
  • w tej strukturze można natrafić na cztery zdobienia zbroi (szablony kowalskie), 7 szczątków ceramiki oraz wiele innych cennych łupów.
    (na obrazku są pokazane wszystkie możliwe łupy, jakie mogą występować w szlaku ruin.
 

Komendy i rozgrywka

  • Dodano komendę /return do kontrolowania przepływu wewnątrz funkcji i zmiany ich wartości.
  • Dodano 8 nowych postępów związanych z nowymi mobami, szablonami kowalskimi, poszukiwaniem łupów przy pomocy pędzla itp.

 

Zmiany

(część dostycząca zmian zostanie uzupełniona po wydaniu aktualizacji i ewentualnych poprawkach w oficjalnych zródłach)

Bloki

  • Łóżka, dywany i wełna:
 
  • Blok ametystu:
 
  • Przyciski:
 
  • Martwy koralowiec:
 
  • Stół do zaklinania:
 
  • Szafa grająca:
 
  • Namorzynowe korzenie, zabłocone namorzynowe korzenie:
 
  • Blok dzwiękowy:
 
  • Głowa gracza:
 
  • Sculkowy czujnik:
 
  • Sculkowe wrzeszczadło:
 
  • Tabliczka:

Przedmioty

  • Pancerz:
 
  • Mikstury:
 

Generacja świata

  • Pradawne miasto:
 
  • Piramida na pustyni:
 
  • Pustynna studnia:
 
  • Miasto kresu:
 
  • Świątynia w dżungli:
 
  • Netherowa forteca:
 
  • Ruiny w oceanie:
 
  • Posterunek złosadników:
 
  • Wrak statku:
 
  • Twierdza:
 
  • Leśny dwór:

Rozgrywka

  • Postępy:
 
  • Stół kowalski:
 

Ogólne

  • Poemat Endu wcześniej Credits (uznanie autorstwa):
 
  • Typy obrażeń:
 
  • Paczki danych:
    • są teraz w wersji 15.
 
  • Wiadomość o śmierci:
 
  • Ekran menu:
 
  • Receptury
 
  • Paczki zasobów:
 
  • Dzwięki:
 
  • Tagi:
 
  • Telemetria:
 
  • Ogólne:
    • ikona aplikacji została zmieniona ze stołu rzemieślniczego na blok trawy,
      (snapshoty używają ikony ziemi zamiast bloku trawy)
    • dodano wsparcie dla systemów ARM64 pod systemem Windows,
    • usunięto pola server oraz port oraz zastąpione je przyciskiem "Połącz od razu",
    • poprawiono wydajność silnika oświetlenia,
 
  • Poprawki błędów:
    • usunięto 239 błędów występujących przed wydaniem 1.20

 


Oceń artykuł
3.8461538461538 1 1 1 1 1 Ocena 3.85 (13 ocen)
Udostępnij