Minecraft 1.20.2 został wydany jako "mała" aktualizacja dla głównego wydania 1.20. Lista zmian jak na ten typ aktualizacji jest dość obszerna.
Jedną z podstawowych zmian widocznych jest dodanie nowego pakietu eksperymentalnego, włączającego zbalanowanie przedmiotów handlu z osadnikami. Oprócz tego wprowadzono wiele zmian technicznych w komendach, usprawniono wysyłanie chunków do klienta oraz poprawiono masę błędów. Pełna lista zmian wydania Minecraft 1.20.2 znajduje się poniżej.
Minecraft 1.20.2 co nowego? | Lista zmian
Dodano
- Nowa komenda
/random
- do tworzenia losowych wartości oraz losowych sekwencji. - Nowy atrybut maksymalnej absorbcji -
generic.max_absortion
:- działa podobnie do atrybuty maksymalnego zdrowia ale odnosi się do maksymalnej absorbcji,
- moby z efektem absorbcji zwiększją go do czasu osiągnięcia maksymalnie ustawionej wartości.
- Nowy opcja w zakładce ekeperymenty (podczas tworzenia świata) pozwalająca włączyć "Zbalansowanie handlu z osadnikami".
- Tablica łupu posiada od teraz funckje sekwencji (sequence).
- Dodano skrót klawiszowy dla funkcji narratora, klikająć CTRL + B zmieniamy poziom narratora (czyta wszystko, czyta czat, czyta system, wyłączony).
- W pliku options.txt dodano
narratorHotkey
z wartościątrue
- korzystanie ze skrótu klawiszowgo jest włączone. - Skiny oraz nicki graczy można od teraz zgłaszać w oknie interakcji społecznych (klawisz P).
- zbanowany nick lub skin nie będzie mógł być wykorzytstywany przez innych graczy w przyszłości.
Zmiany
- Blok bariery:
- nie wyzwalają więcej cząsteczek upadku, kiedy coś spadnie na nie,
- są od teraz zalewalne wodą, ale tylko przez graczy nie przez dozownik.
- Kwiat refrenusu nie zapewnia już wsparcia dla wiszących i stojących bloków.
- Stół do zaklinania:
- przywrócono teksturę ikony slota lazurytu do wyglądu przed wersją 1.18 pre-5 aby zachować spójność ze stołem kowalskim.
- Szafa grająca oraz zaczep na linkę używają od teraz dzwięków deski zamiast kamienia.
- Dźwignia, komparator redstone oraz przekaźnik redstone używają od teraz dzwięków kamienia zamiast deski.
- Sculkowy czujnik oraz skalibrowany sculkowy czujnik:
- wibracje nie zostaną zagubione ze względu na ustawiony limit symulacji.
- wykrywają także następujące zdarzenia z poziomem:
- zmiana bloku - 11
- zniszczenie bloku - 12
- akcja bytu (nowe) - 4 (np. wstawanie wielbłąda, wiedźma pije miksturę)
- byt otrzymuje obrażenia - 7
- postawienie bytu - 14
- koniec akcji związany z przedmiotem - 3 (np. użycie mączki kostnej)
- ściąganie uzbrojenia (nowe) - 4 (np. usunięcie założonej zbroi)
- wielbłąd jedzący kaktus emituje wibracje
jedzienia
- 8 zamiastdziałanie bytu
z poziomem 6.
- Gąbka i mokra gąbka od teraz mają swoje dzwięki.
- Mapa eksploratora:
-
- zaktualizowano ikony struktur na mapach sprzedawanych przez kartografów.
- Płyta "Pigstep" jest teraz ostatnią w menu kreatywnym.
- Pszczoły mogą od teraz zbierać nektar z kwiatu refrenusu oraz pylikwiatu.
- Wielbłąd, żaba, koza, niuchacz - panikują jeśli otrzymają obrażenia i są przypięte smyczą.
- Zmieniono sposób obliczana zasięgu ataków od mobów:
- w kierunkach pionowych zasięg ataku mobów jest teraz dokładnie równy zakresowi pionowemu ich ramki ograniczającej. Jeśli ich obwiednia nie pokrywa się z obwiednią celu w kierunku pionowym, nie mogą atakować, w szczególności:
- jazda na średniej wielkości mobie (np. na koniu) może pozbyć się ataków niskich mobów (np. małego zombie).
- jazda na wysokim mobie (np. wielbłądzie) może pozbyć się ataków mobów o standardowej wielkości (np. zombie).
- zwiększono teraz wysokość dosięgnięcia niektórych mobów (np. enderman, wysokość bezpieczna zmieniona z 1,5 na 3).
- w kierunkach pionowych zasięg ataku mobów jest teraz dokładnie równy zakresowi pionowemu ich ramki ograniczającej. Jeśli ich obwiednia nie pokrywa się z obwiednią celu w kierunku pionowym, nie mogą atakować, w szczególności:
- Wyświetlanie bytów:
- wyświetlanie bytów zaczynają teraz aktualizować swoją pozycję i rotację po stronie klienta przy pierwszym takcie (tick) po aktualizacji. Nowe zachowanie jest teraz podobne do stojaków na zbroję, mobów i graczy.
- na serwerze pozycja i rotacja są nadal aktualizowane natychmiast.
- Dystrybucja rudy diamentów:
- ruda diamentów generuje się od teraz trochę częściej w warstwach łupków (deepslate):
- dodano nowe rozmieszczenie "kropli" rudy - równomierne od wysokości y=-64 do y=-4 z rozmiarem kropli 8, częstotliwością generowania 2 i 50% szansą na odrzucenie generacji po wystawieniu na styku z blokami powietrz,
- inne istniejące układy generowania złoża diamentów pozostają bez zmian.
- ruda diamentów generuje się od teraz trochę częściej w warstwach łupków (deepslate):
- Poprawiono formaty komend dla /function oraz /item.
- Historia komend:
- ostatnie 50 komend jest zapisywanie dla wszysktich światów,
- dostęp do poleceń i historii czató można uzyskać klikająć strzałki GÓRA lub DÓŁ na czacie,
- ostatnie polecenia są przechowywane w pliku command_history.txt folderu gry.
- Paczki danych:
- wersja protokołu ma nr. 18
- dodano pole decal do wzorów wykończeń zbroi (domyślnie: false),
- jeśli wartość true, tekstura wzoru zostanie zamaskowana w oparicu o pancerz znajdujący się pod spodem.
- Paczki zasobów (tekstury):
- wersja protokołu ma nr. 18
- Menu trybu wieloosobowego oraz wybór światów ma zmieniony przycisk Anuluj na Wstecz
- Paczki danych i paczki zasobów:
- twórcy paczek, mogą tworzyć od teraz paczki kompatybilne dla wielu wersji gry,
- matadane zawierą teraz opcjonalne pole
supported_formats
które określa zakres wspieranych wersji formatu paczke.
(np. 16, [16,17], {"min_inclusive": 16, "max_inclusive": 17}) - pole
pack_format
jest dalej wymagane, aby starsze wersje gry mogły odczytywać wersję paczek.
- Protokół sieciowy gry:
- zoptymalizowano sposób wysyłania chunków do klienta, aby umożliwić rozgrywkę na serwerze dla klietnów z wolnym połączeniem internetowym,
- zmieniono protokół sieciowy aby umożliwić przyjmowania rejestrów opartych o dane w przyszłej zawartości:
- faza konfiguracji startuje automatycznie po fazie logowania (jeśli konto klienta zostanie zweryfikowane),
- klient w fazie konfiguracji może być "trzymany" przez serwer w nieskończoność,
- serwer może wymusić ponowne wejście do fazy konfiguracji,
- gracze w fazie konfiguracji nie są widoczni na liście graczy,
- akcje dozwolone w fazie konfiguracji:
- konfiguracja rejstrów opartych o dane,
- konfiguracja włączonych funkcji,
- akcje współdzielone w fazie konfiguracji i gry:
- zastosowanie pakietu zasobów,
- aktualizacja tagów,
- wymiana pakietów niestandardowych,
- ping i podtrzymanie połączenia (keepalive),
- serwer będzie teraz negocjował paczki zasobów w fazie konfiguracji:
- oznacza to, że gracz nie będzie już w świecie gry podczas odpowiadania na monit czy zgadza się na pobranie paczki zasobów,
- opcje klienta są teraz wysyłane podczas fazy konfiguracji podczas dołączania do serwera.
Zmiany eksperymentalne
- Struktura łupów:
- Pradawne miasto - zwiększono szansę na wygenrowanie książki z zaklęciem naprawy.
- Pustynna świątynia - zwiększono szansę na wygenerowanie książki z zaklęciem niezniszczalność (1 do 3).
- Dżunglowa świątynia - zwiększono szansę na wygenerowanie książki z zaklęciem niezniszczalność (1 do 3).
- Kopalnie - zwiększono szansę na wygenerowanie książki z zaklęciem wydajność (1 do 5)
- Posterunki - zwiększono szansę na wygenerowanie książki z zaklęciem szybkie ładowanie (1 do 3).
- Handel z osadnikami:
- Zmieniono machanikę i oferty w handlu z bibliotekarzem:
- zamiast oferować każdą dostępną książkę z zaklęciami, od teraz oferuje on tylko wybrane, na podstawie biomu z jakiego pochodzi,
- w biomach bagiennym oraz dżunglowym nie występują wioski, więc gracz musi je sam założyć aby uzyskąć osodnika z ofertami pochodzącymi z tego typu biomów,
- książki są podzielone na specjalne - pozyskamy tylko od bibliotekarz na poziomie mistrza z pełnym doświadczeniem oraz normalne - występujące wg. podziału jak wcześniej.
- Dodano 7 nowych map które oferuje kartograf, także w zależności od biomu z jakiego pochodzi.
- Zmieniono mechaniki i oferty w handlu z płatnerzem:
- oferuje od teraz uzbrojenie i zbroje zależne od biomu w jakim występuje:
- oferuje od teraz uzbrojenie i zbroje zależne od biomu w jakim występuje:
- Zmieniono machanikę i oferty w handlu z bibliotekarzem:
Poprawki błędów
- Poprawiono ponad 200 błędów.