Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 21 wrzesień 2023 Aktualizacja 21 wrzesień 2023

Co nowego w Minecraft 1.20.2? | Zbalansowanie handlu z osadnikami

bolda500 21 wrzesień 2023

Minecraft 1.20.2 został wydany jako "mała" aktualizacja dla głównego wydania 1.20. Lista zmian jak na ten typ aktualizacji jest dość obszerna.
 
Jedną z podstawowych zmian widocznych jest dodanie nowego pakietu eksperymentalnego, włączającego zbalanowanie przedmiotów handlu z osadnikami. Oprócz tego wprowadzono wiele zmian technicznych w komendach, usprawniono wysyłanie chunków do klienta oraz poprawiono masę błędów. Pełna lista zmian wydania Minecraft 1.20.2 znajduje się poniżej.
 

Minecraft 1.20.2 co nowego? | Lista zmian

Dodano
  • Nowa komenda /random - do tworzenia losowych wartości oraz losowych sekwencji.
  • Nowy atrybut maksymalnej absorbcji - generic.max_absortion:
    • działa podobnie do atrybuty maksymalnego zdrowia ale odnosi się do maksymalnej absorbcji,
    • moby z efektem absorbcji zwiększją go do czasu osiągnięcia maksymalnie ustawionej wartości.
  • Nowy opcja w zakładce ekeperymenty (podczas tworzenia świata) pozwalająca włączyć "Zbalansowanie handlu z osadnikami".
  • Tablica łupu posiada od teraz funckje sekwencji (sequence).
  • Dodano skrót klawiszowy dla funkcji narratora, klikająć CTRL + B zmieniamy poziom narratora (czyta wszystko, czyta czat, czyta system, wyłączony).
  • W pliku options.txt dodano narratorHotkey z wartością true - korzystanie ze skrótu klawiszowgo jest włączone.
  • Skiny oraz nicki graczy można od teraz zgłaszać w oknie interakcji społecznych (klawisz P).
    • zbanowany nick lub skin nie będzie mógł być wykorzytstywany przez innych graczy w przyszłości.
Zmiany
  • Blok bariery:
    • nie wyzwalają więcej cząsteczek upadku, kiedy coś spadnie na nie,
    • są od teraz zalewalne wodą, ale tylko przez graczy nie przez dozownik.
  • Kwiat refrenusu nie zapewnia już wsparcia dla wiszących i stojących bloków.
  • Stół do zaklinania:
    • przywrócono teksturę ikony slota lazurytu do wyglądu przed wersją 1.18 pre-5 aby zachować spójność ze stołem kowalskim.
  • Szafa grająca oraz zaczep na linkę używają od teraz dzwięków deski zamiast kamienia.
  • Dźwignia, komparator redstone oraz przekaźnik redstone używają od teraz dzwięków kamienia zamiast deski.
  • Sculkowy czujnik oraz skalibrowany sculkowy czujnik:
    • wibracje nie zostaną zagubione ze względu na ustawiony limit symulacji.
    • wykrywają także następujące zdarzenia z poziomem:
      • zmiana bloku - 11
      • zniszczenie bloku - 12
      • akcja bytu (nowe) - 4 (np. wstawanie wielbłąda, wiedźma pije miksturę)
      • byt otrzymuje obrażenia - 7
      • postawienie bytu - 14
      • koniec akcji związany z przedmiotem - 3 (np. użycie mączki kostnej)
      • ściąganie uzbrojenia (nowe) - 4 (np. usunięcie założonej zbroi)
    • wielbłąd jedzący kaktus emituje wibracje jedzienia - 8 zamiast działanie bytu z poziomem 6.
  • Gąbka i mokra gąbka od teraz mają swoje dzwięki.
  • Mapa eksploratora
    • zaktualizowano ikony struktur na mapach sprzedawanych przez kartografów.
  • Płyta "Pigstep" jest teraz ostatnią w menu kreatywnym.
  • Pszczoły mogą od teraz zbierać nektar z kwiatu refrenusu oraz pylikwiatu.
  • Wielbłąd, żaba, koza, niuchacz - panikują jeśli otrzymają obrażenia i są przypięte smyczą.
  • Zmieniono sposób obliczana zasięgu ataków od mobów:
    • w kierunkach pionowych zasięg ataku mobów jest teraz dokładnie równy zakresowi pionowemu ich ramki ograniczającej. Jeśli ich obwiednia nie pokrywa się z obwiednią celu w kierunku pionowym, nie mogą atakować, w szczególności:
      • jazda na średniej wielkości mobie (np. na koniu) może pozbyć się ataków niskich mobów (np. małego zombie).
      • jazda na wysokim mobie (np. wielbłądzie) może pozbyć się ataków mobów o standardowej wielkości (np. zombie).
      • zwiększono teraz wysokość dosięgnięcia niektórych mobów (np. enderman, wysokość bezpieczna zmieniona z 1,5 na 3).
  • Wyświetlanie bytów:
    • wyświetlanie bytów zaczynają teraz aktualizować swoją pozycję i rotację po stronie klienta przy pierwszym takcie (tick) po aktualizacji. Nowe zachowanie jest teraz podobne do stojaków na zbroję, mobów i graczy.
    • na serwerze pozycja i rotacja są nadal aktualizowane natychmiast.
  • Dystrybucja rudy diamentów:
    • ruda diamentów generuje się od teraz trochę częściej w warstwach łupków (deepslate):
      • dodano nowe rozmieszczenie "kropli" rudy - równomierne od wysokości y=-64 do y=-4 z rozmiarem kropli 8, częstotliwością generowania 2 i 50% szansą na odrzucenie generacji po wystawieniu na styku z blokami powietrz,
      • inne istniejące układy generowania złoża diamentów pozostają bez zmian.
  • Poprawiono formaty komend dla /function oraz /item.
  • Historia komend:
    • ostatnie 50 komend jest zapisywanie dla wszysktich światów,
    • dostęp do poleceń i historii czató można uzyskać klikająć strzałki GÓRA lub DÓŁ na czacie,
    • ostatnie polecenia są przechowywane w pliku command_history.txt folderu gry.
  • Paczki danych:
    • wersja protokołu ma nr. 18
    • dodano pole decal do wzorów wykończeń zbroi (domyślnie: false),
      • jeśli wartość true, tekstura wzoru zostanie zamaskowana w oparicu o pancerz znajdujący się pod spodem.
  • Paczki zasobów (tekstury):
    • wersja protokołu ma nr. 18
  • Menu trybu wieloosobowego oraz wybór światów ma zmieniony przycisk Anuluj na Wstecz
  • Paczki danych i paczki zasobów:
    • twórcy paczek, mogą tworzyć od teraz paczki kompatybilne dla wielu wersji gry,
    • matadane zawierą teraz opcjonalne pole supported_formats które określa zakres wspieranych wersji formatu paczke.
      (np. 16, [16,17], {"min_inclusive": 16, "max_inclusive": 17})
    • pole pack_format jest dalej wymagane, aby starsze wersje gry mogły odczytywać wersję paczek.
  • Protokół sieciowy gry:
    • zoptymalizowano sposób wysyłania chunków do klienta, aby umożliwić rozgrywkę na serwerze dla klietnów z wolnym połączeniem internetowym,
    • zmieniono protokół sieciowy aby umożliwić przyjmowania rejestrów opartych o dane w przyszłej zawartości:
      • faza konfiguracji startuje automatycznie po fazie logowania (jeśli konto klienta zostanie zweryfikowane),
      • klient w fazie konfiguracji może  być "trzymany" przez serwer w nieskończoność,
      • serwer może wymusić ponowne wejście do fazy konfiguracji,
      • gracze w fazie konfiguracji nie są widoczni na liście graczy,
      • akcje dozwolone w fazie konfiguracji:
        • konfiguracja rejstrów opartych o dane,
        • konfiguracja włączonych funkcji,
      • akcje współdzielone w fazie konfiguracji i gry:
        • zastosowanie pakietu zasobów,
        • aktualizacja tagów,
        • wymiana pakietów niestandardowych,
        • ping i podtrzymanie połączenia (keepalive),
      • serwer będzie teraz negocjował paczki zasobów w fazie konfiguracji:
        • oznacza to, że gracz nie będzie już w świecie gry podczas odpowiadania na monit czy zgadza się na pobranie paczki zasobów,
    • opcje klienta są teraz wysyłane podczas fazy konfiguracji podczas dołączania do serwera.
Zmiany eksperymentalne
  • Struktura łupów:
    • Pradawne miasto - zwiększono szansę na wygenrowanie książki z zaklęciem naprawy.
    • Pustynna świątynia - zwiększono szansę na wygenerowanie książki z zaklęciem niezniszczalność (1 do 3).
    • Dżunglowa świątynia - zwiększono szansę na wygenerowanie książki z zaklęciem niezniszczalność (1 do 3).
    • Kopalnie - zwiększono szansę na wygenerowanie książki z zaklęciem wydajność (1 do 5)
    • Posterunki - zwiększono szansę na wygenerowanie książki z zaklęciem szybkie ładowanie (1 do 3).
  • Handel z osadnikami:
    • Zmieniono machanikę i oferty w handlu z bibliotekarzem:
      • zamiast oferować każdą dostępną książkę z zaklęciami, od teraz oferuje on tylko wybrane, na podstawie biomu z jakiego pochodzi,
      • w biomach bagiennym oraz dżunglowym nie występują wioski, więc gracz musi je sam założyć aby uzyskąć osodnika z ofertami pochodzącymi z tego typu biomów,
      • książki są podzielone na specjalne - pozyskamy tylko od bibliotekarz na poziomie mistrza z pełnym doświadczeniem oraz normalne - występujące wg. podziału jak wcześniej.
    • Dodano 7 nowych map które oferuje kartograf, także w zależności od biomu z jakiego pochodzi.
    • Zmieniono mechaniki i oferty w handlu z płatnerzem:
      • oferuje od teraz uzbrojenie i zbroje zależne od biomu w jakim występuje:
Poprawki błędów
  • Poprawiono ponad 200 błędów.


Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (3 ocen)
Udostępnij