Wersja 1.20.3 i 1.20.4 dla Minecraft edycja Java została wydana. Otrzymaliśmy spore zmiany w paczkach zasobów i danych, poprawki w UI, całkowicie nowy model i teksturę nietoperza oraz nowości w zawartości eksperymentalnej 1.21.
Minecraft 1.20.4 - szybki update dekorowanych garnców
- Poprawiono błąd ze znikaniem przedmiotów włożonych do dekorowanego garnca, po ponownym wczytaniu świata gry.
[ten błąd został już naprawiony, a nowa wersja 1.20.4 jest już wydana, grafika poniżej przedstawia aluzję do tego błędu]
Minecraft 1.20.3 co nowego? | Lista zmian
Dodano
- Nowa komenda
/tick
- komenda pozawala ustawić i badać dzięki temu wydajność gry przy różnych szybkościach aktualizacji ticków
- składnia komendy:
/tick query
- wyświetla obecną wartość tick, z danymi wydajności/tick rate <rate>
- ustawia niestandardową wartość tick,<rate>
może byc od 1 do 10000/tick freeze
- zatrzymuje wszystkie rzeczy w grze, z wyjątkiem gracza lub bytu na którym gracz jedzie/tick step <time>
- działa jedynie podczas zatrzmania ticków (tick freeze), pozawala wznowić działanie gry o określoną ilość kroków wartości ticków/tick step stop
- pozwala zatrzymać wykonowanie komendy kroczenia ticków/tick unfreeze
- odmraża zatrzymanie gry wznawiając jej poprzednie działanie/tick sprint <time>
- uruchamia grę, igonrując docelową wartość ticków na określony czas, na koniec sprintu gra powróci do poprzedniego stanu szybkości ticków i wyświetli informacje o czasie trwania sprintu./tick sprint stop
- zatrzymuje sprint i przywraca poprzednią watość tick.
- Przykłady:
- gra z ustawionym
/tick rate 5
[4 razy wolniej niż normalnie]
- gra z ustawionym
/tick rate 500
[25 razy szybciej niż normalnie]
- gra z ustawionym
- Dodano paczkę danych "Update 1_21" w ustawieniach eksperymentalnych.
- Dodano nowe zasady gry:
maxCommandForkCount
- pozwala kontrolować maksymalną ilość rozwidleń, które można utworzyć podaczas jednego ticku, dotyczy bloków poleceń i funkcji (domyślnie 65536).playersNetherPortalDefaultDelay
- pozwala ustawić jak długo gracz musi stać w portalu do Netheru przed teleprotacją (ma zastosowanie dla trybu przetrwania i przeygodowy) - domyślnie 80 ticków (4s).playersNetherPortalCreativeDelay
- pozwala ustawić jak długo gracz musi stać w portalu do Netheru przed teleprotacją (ma zastosowanie dla tybu kreatywnego) - domyślnie 1 tick (1/20s).projectilesCanBreakBlocks
- ustawia czy pociski uderzeniowe, mogą zniszczyć bloki, które mogą zostać przez nie zniszczone - domyślnie true (włączone).
- Dodano opcje wyłączenia tekstów powitalnych - w opcjach Ułatwienia dostępu można wyłaczyć zółte przytytuły (obok logo Minecraft) w ekranie powitalnym gry.
- Dodano nowe tagi.
Zmiany
- Dokorowany garniec:
- od teraz może przechowywać maksymalnie jeden stos przedmiotów (64 sztuki),
- lej, wagonik z lejem i podajnik mogą wkładać lub wyjmować z nich te przedmioty,
- komparator może odczytywać ilość przedmiotów zawartych w środku,
- gracze mogą wkładać do nich przedmioty klikając PPM,
- wkladanie przedmiotów przez graczy powoduje chybotanie i wyzwala wibracje o częstotliwości 11,
- nie mają swojego GUI, i musi zostać rozbity przez gracza jeśli chce wydobyć z nich zawartość,
- Trawa:
- zmieniono nazwę z Trawa na Niska Trawa
- identyfikator został zmieniony z grass na short_grass
- Blok konsturkcyjny (jigsaw):
- dodano dwa nowe pola wejściowe na ekranie edycji - priorytet wyboru oraz umieszczania
- dla wszysktich istniejących bloków stan wyboru, domyślnie jest równy 0, aby zachować kompatybilność przed wprowadzeniem tych dwóch nowych wartości.
- Spawner potworów - renderuje się teraz jego wewnętrzna strona.
- Strzały - zachowują swoją niestandardową nazwę
CustomName
po tym jak zostały wystrzelone i podniesione. - Enderperła - przy uderzeniu o blok/podłoże wydaje dzwięk teleportacji.
- Tarcza - kiedy gracz blokuje tarczą, ramię z tarczą podąża teraz w kierunki, w którym patrzy gracz, patrząc z widoku trzeciej osoby.
- Nietoperz - model, animacja oraz tekstura została zaktualizowana.
- Format komend - zmieniono wiele funckji z poleceniach /function, /return, /execute oraz /scoreboard
- Niestandardowe struktury:
- zmiany w definicjach typów konstrukcji (
data/minecraft/worldgen/structure
) - dodano opcjonalnie wartość pool_aliases do listy bloku konstrukcyjnego
- zmiany w definicjach typów konstrukcji (
- Paczki danych:
- są od teraz w wersji nr. 26
- Paczki zasobów:
- są od teraz w wersji nr. 22
- dodano model bloku i przedmiotu oraz stan bloku definujące
crafter
, - dodano teksturę GUI dla wytwarzacza (Crafter),
bat.png
został zaktualizowany pod nowy model nietoperza,- dodano definicje dla modeli, przedmiotów i stanu bloków dla bloków:
rzeźbionej miedzi, miedzianej kraty, miedzianej żarówki, miedzianych drzwi, miedzianych klap i ich pozostałych wariantów oraz bloków tuf - jedynym obecnie wspieranym formatem dla wszystkich tekstur jest od teraz
.png
- zmieniono sposób w jaki są pobierane paczki zasobów na serwerów lokalnych i światów oraz dla serwerów realms i dedykowanych,
- sposób przechowywania paczek serwerowych został zmieniony, względem starego systemu organizacji plików,
- w lokalnym magazynie gry, tylko ostatnich 20 serwerowych paczek zasobów jest trzymanych w pamięci do szybkiego odtworzenia.
- Serwery Realms
Zmiany eksperymentalne
Dodano
- Nowe bloki z miedzi:
- Rzeźbiona miedź
- Miedziana żarówka
- Miedziane drzwi i klepę
- Miedzianą kratę
- Wytwarzacz (Crafter)
- nowy blok warsztatowy, posiada interfejs użytkownika podobny do stołu rzemieślniczego,
- sloty w GUI mają możliwość przełaczenie na aktywne/nieaktywne w celu dostosowania receptury,
- miejsce pokazujące wynikowy przedmiot do wytworzenia, nie umozliwia jego wyciągnięcia jak w zwyklym stole rzemieślniczym,
- wytwarza jeden przedmiot po każdym otrzymanym sygnale z redstone lub przycisku/dzwigni,
- może współpracować z lejem oraz podajnikiem,
- przedmioty są pobierane w kolejności i ustawiane w aktywnych slotach od lewej do prawe i od góry do dołu.
- Przyzywacz prób (Trial Spawner) <-- opis na stronie Minepedii.
- Zestaw bloków tuf:
- Wichrzyk (Breeze) i jego jajo spawnujące - nowy mob występujący tylko w komnatach próby.
- Podmuch wiatru - pocisk wietrzny wystrzeliwany przez wichrzyka.
- Klucz próby - do zdobycia jedyne w komnatach wyzwań ze spawnerów próby, obecnie bez żadnej funkcji w grze.
- Struktury komnat próby <-- opis na stronie Minepedii.
Poprawki błędów
Poprawiono 83 błędy, ze czego najwięcej było z wersji wcześniejszych niz 1.20.