Minecraft 1.20.6 | 1.20.5 to najnowsza drobna aktualizacja edycji Java Minecraft, w której otrzymujemy pancernika, wilczą zbroję, nowe warianty wilka oraz wiele poprawek błędów.
Aktualizacja !!!
Została wydana aktualizacja do wersji 1.20.6, poprawiająca krytyczny błąd. Poza tym nie wprowadzono żadnych nowości względem wersji 1.20.5
Minecraft 1.20.5 | 1.20.6 co nowego? | Lista zmian
Dodano
- Tarczka pancernika:
- upuszczana przez pancernika okresowo lub przez szczotkowanie,
- służy do wytworzenia i naprawy zbroi wilka.
- Zbroja wilka:
- wytwarzana z 6 tarczek pancernika,
- chroni wilka przed większością źródeł obrażeń, dopóki nie straci wytrzymałości,
- zapewnia zbroję o wartości 11 pkt (5,5 ikony zbroi),
- posiada graficzne spękania w miarę utraty wytrzymałości (podobnie jak żelazny golem),
- tylko właściciel danego wilka może zakładać i zdejmować zbroję z niego,
- jeśli wilk zginie mając założoną zbroję, upuści ją po śmierci,
- zbroję można farbowac podobnie jak zbroje skórzane dla gracza.
- Pancernik:
Więcej o pancerniku znajdziesz klikając w link, który prowadzi do opisu na minepedii.
- zwycięzca z głosowania na moby w Minecraft Live 2023,
- pasywny mob, występuję na biomach sawanny i badlandów,
- posiada 12 pkt zdrowia (6x ❤️),
- dodano także jajo spawnujące pancernika.
- Nowe warianty wilka:
- warrianty zależne są od biomu, w którym wilki się pojawiają:
- blady wilk (podstawowy) - występuje w boimie tajgi w skupiskach 4 sztuk,
- leśny wilki - występuje w biomie lasów w skupiskach 4 sztuk,
- popielaty wilk - występuje w biomie śnieżnej tajgi w skupiskach 4 sztuk,
- czarny wilk - występuje w biomie starej tajgi sosnowej w skupiskach od 2 do 4 sztuk,
- kasztanowy wilk - występuje w biomie starej tajgi świetkowej w skupiskach od 2 do 4 sztuk,
- zardzewiały wilk - występuje w biomie rzadkiej tajgi w skupiskach od 2 do 4 sztuk,
- cętkowany wilk - występuje na biomie plaskowyżu sawanny w skupiskach od 4 do 8 sztuk,
- pręgowany wilk - występuje w biomie zalesionych pustkowi, w skupiskach od 4 do 8 sztuk,
- śnieżny wilk - najżadszy wilk, występuje w biomie gajów górskich, samotnik zawsze pojedyncze sztuki,
- warrianty zależne są od biomu, w którym wilki się pojawiają:
- Zmodyfikowano tabele łupów.
- Postępy:
- dodano 4 nowe postępy dotyczące zbroi wilka oraz nowych wariantów wilka.
- Zmieniono zasadę gry:
- dodano parametr spawnChunkRadius - ustawia rozmiar chunków spawnu:
- domyślnie jest to wartość 2 - co odpowiada rozmiarowy 3x3 chunków,
- możliwe jest ustawienie od 0 do 32, 0 - oznacza wyłączone, 10 to rozmiar chunków spawnu przed tą zmianą.
- dodano parametr spawnChunkRadius - ustawia rozmiar chunków spawnu:
- Nowy spis nazw slotów (gniazd):
- nazwy gniazd dla zakresów takich jak:
- container.* - od 0 do 53,
- hotbar.* - od 0 do 8,
- inventory.* - od 0 do 26,
- enderchest.* - od 0 do 26,
- villager.* - od 0 do 7,
- horse.* - od 0 do 14,
- weapon.* zawiera: weapon.mainhand oraz weapon.offhand,
- armor.* - zawiera: armor.head, armor.chest, armor.legs, armor.feed oraz armor.body
- player.cursor - przedmiot trzymany przez gracza na ekranie, z wyjątkiem trybu kreatywnego,
- player.crafting.* - od 0 do 3,
- nazwy gniazd dla zakresów takich jak:
- Opcje rozmycia tła menu:
- domyślna wartość to 50%
- Dodano nową komendę /transfer
- komenda powoduje przeniesienie gracza na inny serwer,
- dostępna jest tylko na serwerach dedykowanych,
- składnia komendy: /transfer <hostname> [<port>] [<players>]
- <hostname> - adres serwera z kórym należy się połączyć (FQDN lub IP)
- <port> - port serwera (jeśli nie podano użyte będzie 25565)
- <players> - gracze do transferu (jeśli nie podano użyte będzie @s
- Dodano nowe pakiety dla serwerów:
- dodano pakiet transferu:
- serwery niestandardowe, mogą zarządać aby klient połączył się z innem serwerem przy pomocy nowego pakietu
- domyślnie serwery nie będą akceptowac pakietów transferu, w konfiguracji trzeba ustawić wartość
accepts-transfers: true
- paczki zasobów są utrzymywane podczas transferu klienta,
- podczas transferu można pominąć etap uwierzytelniania z nową flagą pakietu.
- dodano pakiet plików cookie:
- serwery niestandardowe dzieki plikom cookie mogą przechowywać dane o kliencie,
- plik może mieć rozmiar do 5KB
- pliki są przechowywane podczas fazy transferu ale nie są przechowywane, po rozłączeniu się gracza.
- dodano opcje konfiguracji obsługi algorytmu kompresji plików na serwerach dedykowanych:
- do wyboru są 3 możliwe algorytmy kompresji, które ustawimy w konfiguracji w
region-file-compression:
deflate
- opcja domyślna, używa starego algorytmu kompresji,lz4
, - wykorzystuje algorytm LZ4, który wykorzystuje mniej czasu procesora (szybszy) ale pliki zajmują więcej miejsca,none
- brak kompresji plików, zużywa znacznie więcej miejsca oraz czasu na odczyt i zapis, mimo że procesor jest mniej używany, opcja ma sens w połączeniu z kompresją na poziomie systemu plików w systemie.
- do wyboru są 3 możliwe algorytmy kompresji, które ustawimy w konfiguracji w
- dodano pakiet transferu:
- Dodano nowe tagi dla znaczników bloków, obrażeń, zakleć, przedmiotów.
Zmiany
- Pajęczyna - dodano unikalny dźwięk.
- Kamień szlifierski:
- nie zdejmuje zakleć z dwóch zaklętych książek w tym samym czasie,
- nie akceptuje przedmiotów z zaklęciem niezniszczalności, jeśli przedmiot naprawiany go nie posiada.
- Lej:
- poprawiono wydajność działania leja,
- nie będzie próbował pobrać przedmiotu jeśli znajduje się nad nim pełny blok
(nadal może pobierać przedmioty z uli oraz gniazd pszczół).
- Głowa gracza:
- przechowuje nazwę przedmiotu w tagu
custom_name
, - tag NBT SkullOwner oraz ExtraType zostały zastąpione przez profile dla zachowania spójności formatu innych komponentów gry.
- przechowuje nazwę przedmiotu w tagu
- Tarczka żółwia:
- zmieniono nazwę tarczka na tarczka żółwia
(aby nie było konfliktu z nazwą tarczki pancernika).
- zmieniono nazwę tarczka na tarczka żółwia
- Shulkery - nie mogą od teraz niszczyć stojaków na zbroje.
- Wilk:
- wilk oswojony przez gracza ma teraz 40hp życia (20x❤️) zamiast 20hp (10x❤️),
- wytrzymują od teraz więcej obrażeń od graczy i strzał,
- karmienie wilka leczy teraz dwuktornie więcej pkt. zdrowia,
- moga być teraz odrzucane tylko przez pociski z kulek śnieżnych golema, nie otrzymując przy tym obrażeń.
- Zmieniono formaty składni w niektórych poleceniach
- Fragmenty spawnu (chunki spawnu):
- zmieniono domyślny rozmiar chunków spawnu z promienia 10 (19x19 chunków) na 2 (3x3 chunki)
- zmiana ta wchodzi w nowej wersji 1.20.5, wcześniejsza domyślna wartość promienia 10 nie była edytowalna,
- dzięki możliwości edycji oraz domyślnie zmniejszeniu do wartośći promienia 2 ograniczono użycie CPU i użycia pamięci,
- nie usunięto całkowicie tej funkcji ze względu na możliwe wykorzystanie jej przez graczy
- Ogólne zmiany:
- gra wymaga teraz 64-bitowego systemu operacyjnego,
- gra wymaga oprogramowania Java w wersji 21,
- dołaczona Java to kompilacja OpenJDK 21.0.2 od Microsoft.
- Tekstura ziemi w tle menu została zastąpiona przyciemnionym tłem:
- tekstura ziemi w tle została przeniesiona do paczek zasobów do Tekstury programistów,
- poza grą panorama menu jest wyświetlana na całym ekranie,
- w grze świat będzie widoczny na wszystkich ekranach,
- w połączeniu z przyciemnionym tłem powstaje rozmycie:
- siłę rozmycia można skonfigurować w Ustawieniach dostępności.
- zmiany te nie mają wpływu na ekrany w grze, takie jak pojemniki i książki.
- Paczki danych są teraz w wersji 41.
- Paczki zasobów są teraz w wersji 32.
- Wprowadzono zmiany w optymalizacji światów:
- optymalizacja światów lokalnych dla jednego gracza oraz uruchomienie na serwerach dedykowanych
forceUpgrade
aktualizuje zawartość dlaentities
orazpoi
- dodano nowy parametr
recreateRegionFiles
dla serwerów dedykowanych:- spowoduje to wykonanie optymalizacji podobnej do
forceUpgrad
e, ale dodatkowo odnowi wszystkie chunki niezależnie czy zostały wcześniej odnowione, - spowoduje to także utworzenie nowych zdefragmentowanych plików regionów,
- użycie tego parametru po zmianie sposobu kompresji, spowoduje odpakowanie plików regionów do nowego formatu.
- spowoduje to wykonanie optymalizacji podobnej do
- optymalizacja światów lokalnych dla jednego gracza oraz uruchomienie na serwerach dedykowanych
Zmiany eksperymentalne 1.21