Aktualizacja Minecraft 1.5 jest już oficjalnie dostępna!
Pobierz:
Powrót do wersji 1.4.7 Minecraft
Zobacz także:
Pełna lista zmian wersji Minecraft 1.5:
Ogólne
- Usprawniono system paczek tekstur:
- Możliwość animowania dowolnego bloku oraz przedmiotu.
- Obsługa dowolnych rozdzielczości tekstur oraz czcionek.
- Ulepszono silnik oświetlenia:
- Zoptymalizowano silnik oświetlenia.
- Światło zachowuje się poprawnie na pół-blokach i schodkach.
- Dodano zmianę trybu gładkiego oświetlenia:
- Wyłączony (OFF)
- Stary silnik (Minimum)
- Nowy silnik (Maximum)
- Dodano system tablic wyników:
- Dodano nowe komendy:
- Komenda /testfor stworzona dla bloków poleceń pozwalająca testować wpisane warunki i zwrócić rezultat.
- Komenda /effect pozwalająca narzucić na wpisanego gracza dowolny efekt z wybranym czasem trwania i poziomem.
- Usprawniono Blok Poleceń:
- Usprawniono menu gry:
- Przeniesiono przycisk zmiany paczki tekstur do opcji, co pozwala zmieniać tekstury w trakcie gry.
- Dodano nowe opcje edycji czatu umożliwiające zmieniać rozmiar i ilość wyświetlanych linijek.
- Rozbudowano wiadomości pośmiertne wyświetlające się na czacie, uwzględniając broń, jaką zabito oraz niestandardową nazwę stworzenia.
- Tłumaczenia są teraz pobierane w tle zamiast być zależne od aktualizacji wersji gry.
Rozgrywka:
- Usprawniono obsługę ekwipunku:
- Podwójne kliknięcie przedmiotu zbiera wszystkie z ekwipunku do jednego miejsca.
- Przeciągnie przedmiotu po ekwipunku, dzieli ilość przedmiotów przez ilość przeciągniętych kratek.
- Przeciągnie przedmiotu Prawym Przyciskiem Myszy po ekwipunku, rozkłada po jednej rzeczy na przeciągniętą kratkę.
- Shift + Podwójne kliknięcie obszaru craftowania oczyszcza je.
- Shift + Podwójne kliknięcie przedmiotu w ekwipunku, aby zgromadzić przedmioty o tym samym typie do jednej części inwentarza.
- Wciśnięcie klawisza do wyrzucania przedmiotów (Domyślnie Q) w ekwipunku mając kursor nakierowany na przedmiot, pozwala go wyrzucić.
- Wciśnięcie Prawego Przycisku Myszy, podczas trzymania zbroi w ręku, pozwala ją automatycznie założyć.
- Dodano opcję nazywania stworzeń (jajka przyzywające) i pojemników (skrzyń, podajników, piecyków itd.) za pomocą kowadła.
- Mikstury w ekwipunku kreatywnym są teraz poprawnie posortowane.
- W opuszczonych kopalniach pojawiają się wagoniki ze skrzyniami zamiast zwykłych skrzyń.
Bloki i Przedmioty:
- Dodano tory aktywacyjne:
- Pozwalają aktywować wagonik z TNT.
- Pozwalają zatrzymać pracę leja w wagoniku.
- Dodano Blok Redstone:
- Emituje sygnał Redstone.
- Dodano detektor pory dnia:
- Zwraca sygnał o sile zależnej od pory dnia.
- Działa tylko na światło słoneczne.
- Deszcz oddziałuje na zwracany sygnał.
- Dodano podajnik:
- Pozwala wkładać przedmioty do pojemników postawionych przed nim.
- Podobnie jak dozownik strzela przedmiotami, podajnik wypluwa je na ziemię.
- Dodano lej:
- Wkłada i wyjmuje przedmioty z pojemników (skrzynie, piecyki, wagoniki ze skrzynią itd.).
- Zasilony lej zatrzymuje się i nie przenosi przedmiotów.
- Dodano wagonik z lejem:
- Działa identycznie jak zwykły lej.
- Pozwala podnosić przedmioty leżące na torach.
- Dodano wagonik z TNT:
- Eksplozja jest zależna od prędkości jadącego wagonika.
- Eksplozja nie niszczy torów ani bloków, na których leżą tory.
- Dodano komparator:
- Dodano skrzynie pułapkę:
- Zwraca sygnał o sile zależnej od ilości osób, które patrzą do wnętrza skrzyni.
- Sygnał przekazywany jest tylko pod blok znajdujący się poniżej skrzyni.
- Dodano wagowe płytki naciskowe:
- Wykrywają tylko leżące przedmioty.
- Złota płytka (lekka) osiąga maksymalny sygnał przy 60 leżących przedmiotach.
- Żelazna płytka (ciężka) osiąga maksymalny sygnał przy 600 leżących przedmiotach.
- Dodano Nether cegłę:
- Pozwala tworzyć bloki z Nether cegieł.
- Dodano Nether kwarc:
- Występuje w postaci rud w wymiarze Nether.
- Pozwala tworzyć trzy różne typy bloków z kwarcu, schodki oraz pół-blok.
- Dodano możliwość tworzenia warstw śniegu:
- Można zwiększać wysokość warstwy kładąc na niej inne warstwy śniegu.
- Zwiększono zasięg magicznej latarni:
- Jedna warstwa: 20 bloków (poprzednio 16).
- Dwie warstwy: 30 bloków (poprzednio 24).
- Trzy warstwy: 40 bloków (poprzednio 32).
- Cztery warstwy: 50 bloków (poprzednio 40).
- Osłabiono lekko mączkę kostną:
- Każde użycie mączki zwiększa poziom rozwoju rośliny o losową ilość, zamiast natychmiastowo powodować nagły wzrost do ostatniego poziomu.
- Usprawniono dozownik:
- Wystrzelenie zbroi w kierunku gracza automatycznie ją zakłada.
- Pozwala postawić od razu aktywowane TNT.
- Pozwala użyć mączki kostnej.
- Pozwala tworzyć ogień za pomocą krzesiwa.
- Od teraz może zostać skierowany w dół oraz w górę.
- Zaktualizowano grafikę lawy.
- Woda do stworzenia nieskończonego źródełka nie wymaga już bloków pod spodem.
Stworzenia:
- Usprawniono szkieleta:
- Strzela teraz na odległość 16 bloków, zamiast 10.
- Strzela szybciej, jeśli cel jest blisko.
- Usprawniono Zombie:
- Zombie powiadamia inne Zombie w okolicy, kiedy zobaczy gracza.
- Płonące Zombie ma szansę na podpalenie gracza.
- Postrzelenie Zombie z odległości zwraca jego uwagę.
- Pojawianie się Slime na powierzchni jest zależne od fazy księżyca.
- Stworzenia nie wchodzą same na tory, chyba że podążają za graczem.
Poprawki oraz Bugfixy:
- Poprawiono dźwięk jazdy wagonikiem.
- Poprawiono zbyt długi czas aktualizowania informacji serwerów na liście.
- Poprawiono problem z nietworzeniem się bloków wody na istniejących blokach wody.
- Poprawiono resetowanie się procesu niszczenia bloku, kiedy trzymany przedmiot zmienił swoje właściwości.
- Poprawiono generowanie świata w niewygenerowanych pojedynczych częściach.
- Płynąca woda nie oddziałuje już na latających graczy.
- Poprawiono wizualny błąd, w którym skrzynia powinna być zamknięta, a ma otwarte wieko.
- Poprawiono problem ze znikającymi osiągnięciami po zmianie wersji gry.
- Poprawiono błąd, w którym rozmnażanie zwierząt zużywało więcej niż jeden przedmiot potrzebny do ich rozmnażania.
- Poprawiono błąd z wypadającą łódką/wagonikiem, kiedy został zniszczony w trybie kreatywnym.
- Poprawiono zaklęcia na zbrojach niedziałające na stworzeniach.
- Poprawiono renderowanie światła na schodkach i pół blokach.
- Ochrona spawnu nie działała poprawnie.
- Komenda /difficulty nie wyświetlała żadnych komunikatów.
- Rekordy SRV nie są już wykorzystywane do sprawdzania stanu serwera.
- Czat nie pozwalał otwierać linków z domenami najwyższego poziomu składających się z czterech liter.
- Wither nie odnawiał życia, kiedy znajdował się w wagoniku.
- Zasada gry doMobLoot nie oddziaływała na wypadające doświadczenie.
- Świnie sterowane za pomocą marchewki na patyku podskakiwały bez końca, kiedy napotkały pół-bloki lub schodki.
- Poprawiono problem z nachodzącymi się teksturami żelaznych krat i szklanych paneli na blokach znajdujących się poniżej lub powyżej.
- Liście z wyrośniętych drzew podmieniały transparentne bloki.
- Tekstura chmur od dołu nie była transparentna.
- Maska kolizji dziecięcych wersji stworzeń była zbyt duża.
- Lampa w wioskach pojawiała się z latającymi pochodniami.
- Płotek umieszczony w narożniku posiadał błędną maskę kolizji.
- Wither Szkielet posiadał błędną maskę kolizji.
- Spadający blok (FallingSand) wspiera teraz bloki o ID wyższym niż 128.
- Poprawiono problem z nachodzeniem się tekstur mapy umieszczonej w ramce.
- Gra zapisuje teraz czy stworzenie ujeżdża inne stworzenie.
- Gracz, który wyloguje się w trakcie ujeżdżania obiektu (wagonik/łódka/świnia) weźmie go ze sobą, a po zalogowaniu będzie dalej go ujeżdżać.
- Poprawiono problem z połączeniem się do własnego serwera lokalnego, kiedy jesteśmy w trybie offline.
- Poprawiono problem z długością argumentów w bloku poleceń powodujący wyrzucenie z gry.
- Usunięto zbędne opóźnienie po wciśnięciu przycisku „Done”/”Gotowe” w menu wyboru paczki tekstur.
- Poprawiono problem z błędnym wykrywaniem kilku stworzeń naraz, które moby muszą omijać.
- Poprawiono pozycjonowanie cienia za czcionką w opcjonalnych językach.
- Użycie komendy /clear do czyszczenia ekwipunków na więcej niż jednym graczu przestawało działać poprawnie po napotkaniu gracza z pustym inwentarzem.
- Komenda /me nie mogła używać selektora @p.
- Zwierzęta mogły rozmnażać się na odległość 8 bloków.
- Serwer zostawał zamknięty z błędem, po wysłaniu pojedynczej spacji jako komendy.
- Efekt widzenia w nocy z długim niestandardowym czasem powodował ciągłe miganie nieba.
- Poprawiono problem z teleportacją graczy siedzących w wagoniku/łódce.
- Dźwięk gaszenia ognia nie działał w trybie przetrwania.
- Redstone i inne komponenty pozostawały zasilone po opuszczeniu terenu.
- Miecze nie niszczyły się od atakowania smoka.
- Mikstury w ekwipunku kreatywnym nie miały takich samych ID, jak te zdobywane w trybie przetrwania.
- Poprawiono obracanie ekranu do góry nogami, kiedy poruszamy się bardzo szybko.
- Stworzenia ze starym systemem sztucznej inteligencji miały odwrócony ruch głowy.
- Ziemniaki i marchewki nie oddziaływały na zaklęcie fortuny.
- Przedmioty w ekwipunku z tagami NBT nie łączyły się poprawnie.
Wideo: [wersja angielska]
REKLAMA