Czekaliśmy na ten moment bardzo długo bo aż 300 dni i wreszcie pojawiła się aktualizacja Minecraft do wersji 1.8 Pre-release. Pełna wersja 1.8 ukaże się 2 września. Obecnie można już testować nowe wydanie. Dostępne jest ono w launcherze gry.
Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych do gry jest w znaczącym stopniu poprawiona wydajność gry. Zostało to uzyskane przy pomocy przepisanego w dużej części od nowa silnika renderowania tekstur, terenu [chanków] oraz oświetlenia. Nowy silnik dużo lepiej wykorzystuje zasoby komputera przez wielo-wątkowe renderowanie wcześniej wymienionych elementów.
Obecna aktualizaja jak każda posiada swą nazwę. Mojang nazwał wersję Minecraft 1.8 jako Hojna/Szczodra Aktualizacja
Poniżej lista zmian oraz nowości obejmująca wszystkie wprowadzone zmiany w snapshotach poprzedzających wersję Minecraft 1.8.
Wideo prezentacja Minecraft 1.8
[eng]
[eng]
- Główne zmiany
- Dodano zwykłe oraz wygładzone bloki granitu, andezytu i diorytu.
- Dodano blok szlamu.
- Dodano żelazną zapadnię.
- Dodano blok prismarine oraz blok latarni morskiej.
- Dodano monument w oceanie.
- Dodano czerwony piaskowiec.
- Dodano banery.
- Dodano stojaki na zbroje.
- Dodano jałową ziemię.
- Dodano strażnika (Guardian oraz Elder Guardian), oraz przedmioty które z niego wypadają.
- Dodano endermite.
- Dodano króliki oraz przedmioty wypadające z nich.
- Dodano baraninę oraz upieczoną baraninę.
- Dodano nowy typ świata.
- Dodano nowy model postaci oraz nowy domyślny skin nazwany „Alex”.
- Dodano tryb dla obserwatorów (gamemode 3).
- Dodano nowe kolory oraz modele drzwi i płotków.
- Światy mogą mieć teraz granice.
- Dodano nowe osiągnięcie.
- Dodano nowy cel w bloku poleceń – @e
- Dodano komendy: /blockdata, /clone, /execute, /fill, /particle, /testforblocks, /title, /trigger, /worldborder, /stats
- Dodano nowe ustawienia gry – logAdminCommands, showDeathMessages, reducedDebugInfo, sendCommandFeedback oraz randomTickSpeed
- Dodany ukryty tryb debug.
- Dodano trzy nowe statystyki.
- Dodano możliwość ustawienia widoczności danych części skinów.
- Minecraft Realms pozwala teraz na wgranie własnej mapy.
- Skiny graczy mogą mieć teraz dwie warstwy na całym ciele.
- Lewa i prawa strona nóg i rąk może być edytowana niezależnie od drugiej.
- Pozostałe zmiany
- Wieśniacy będą zbierali i ponownie sadzili zboże.
- Kamień z mchem oraz płotki kamienne z mchem będzie można teraz wytwarzać.
- Rzeźbione kamienne cegły będzie można teraz wytwarzać.
- Gąbki potrafią teraz wchłaniać wodę.
- Bloki mogą mieć teraz różne wizualne właściwości ustalone przez twórce paczki zasobów.
- Minecraft Realms ma teraz wykres aktywności graczy, aby zobaczyć kto był dostępny na serwerze.
- Poziom trudności jest teraz przypisany do świata i może zostać permanentnie zablokowany.
- Przerobiono zaklinanie przedmiotów. W nowej wersji do zaklinania potrzebujesz również lazurytu.
- Handel z wieśniakami został wyważony.
- Naprawianie w kowadle zostało wyważone.
- Znacznie przyspieszono wydajność klienta gry.
- Tryb przygody (gamemode 2) całkowicie blokuje niszczenie bloków [chyba że przedmiot ma tag CanDestroy]
- Maksymalna widoczność renderowania została podniesiona do 32 chunków (512 bloków).
- W paczkach zasobów można teraz zmieniać kształty bloków, nie tylko ich tekstury.
- Tablica wyników ma teraz wiele nowych funkcji.
- Ulepszono ekran F3.
- ID bloków zostały zamienione na nazwy ID takie jak minecraft:stone , minecraft:dirt etc.
- Lista serwerów posiada kilka usprawnień.
- Wprowadzono drobne zmiany do generatorów wiosek i świątyni.
- Głowy potworów i graczy są pokazywane wraz z drugą warstwą skina.
- Przyciski mogą zostać ustawione na sufitach.
- Oraz tysiące poprawek błędów i bugów.
Pamiętaj, że pre-release może popsuć starsze światy gry!
1.8 Pre-release