Najnowszy snapshot 15w35b przynosi nam kolejne duże zmiany dla wersji Minecraft 1.9 Aktualizacja Walki. Jak sama nazwa wersji 1.9 wskazuje musi ona dotyczyć w dużym stopniu zmian dotyczących aspektów walki od mieczy, łuków po narzędzia oraz także mikstury. Od tego snapshota wszystko się mocno zmieniło.
Nowe typy Zombie
Zacznijmy więc od początku. Pierwszą nowością jaką można łatwo wykryć jest pojawianie się 5 nowych typów Zombie. Nie są to inne zombie niż wcześniej ale otrzymały one swoje "profesje", aby upodobnić je do zwykłych mieszkańców wiosek (Villagerów). A więc jest Farmer, Rzeźnik, Kowal, Kapłan oraz Bibliotekarz. Widzicie zależność do zwykłych mieszkańców?
Możliwe, że ma to się kojarzyć bardziej z tym iż "zainfekowany" mieszkaniec wioski przemienia się w Zombie i dlatego część z nich ma taką samą profesję. Oczywiście jest to tylko czysto teoretycznie nasza wizja jak, Mojang chciał urealnić świat gry, łącząc typy profesji Zombie z mieszkańcami wiosek.
Technicznie póki co nowe Zombie posiadają jedynie "ubranka" inne niż przecietny Zombie. Mają je też Małe Zombie (Baby Zombie) - obrazek poniżej.
Pozostałe 5 typów Zombie posiada tekstury jak na załączonych obrazkach poniżej. Nowe "ubranka" odpowiadają dane profesji Zombiaka.
Dodanno także nowy tag: VillagerProfession, który jest wykorzystywany do określenia jaki typ profesji reprezentuje dany Zombie.
Rozbudowa funkcji Bloków Komend
Następną nowością i jednocześnie kolejną zmianą w Blokach Komend jest dodanie 2 nowych przycisków funkcyjnych: pierwszy "Needs Redstone" (potrzebny redstone) lub "Always Active" (zawsze aktywny) oraz drugi "Conditional" (warunkowy) lub "Unconditional" (bezwarunkowy). Poniżej obrazek z GUI nowego zmienionego Bloku Komend.
Status "Needs Redstone" powoduje działanie jak w poprzednich wersjach gry, natomiast drugi "Always Active" powoduje, że nie potrzbujemy zasialać go redstonem. jednynie Blok Komend w trybie Impulsowym wykona polecenie raz i nie może on zostać aktywowany ponownie.
Status "Conditional" zmienia działanie na takie iż Blok Komend powinien wykonać polecnie tylko wtedy, jesli Blok Komend za nim wykona je pomyślnie, nie zależnie od kierunku łańcucha, jeśli taki mam miejsce. Dodatkowo w tym trybie działania tekstura zmienia się i środek Bloku Komend posiada półkoliste wcięcie.
Status "Unconditional" (ustawienie podstawowe) powoduje że Blok Komend ignoruje inny Blok Komend za nim.
Blok Komend (bloki górne - status Unconditional, dolne - status Conditional)
Zmiany te jak zaznaczył Mojang, nie są ostaeczną formą jakie będą posiadać nowe Bloki Komend. Do czasu wydanie pełnej wersji 1.9 pojawi się pewnie jeszcze dużo snapshotów. Twórcy map są już napewno zadowoleni z obecnie pojawiających się nowych funkcji na wykorzystanie ich w mapach przygodowych i mini grach.
Walka - Przebalansowanie narzędzi oraz broni
A teraz czas na najważniejsze zmiany w tym snapshot. Oczywiście Walka odgrywa dużą rolę w grze, dlatego tym razem nie obeszło się bez kolejnych dużych zmian, usprawnień oraz modyfikacji obecnego systemu na nowy, dostosowany do przeszłej wersji Mniecraft 1.9
Zmiany są na tyle duże, że obejmują oprócz samych broni obejmują także narzędzia. Przebalansowano każdy aspekt jaki dotyczy obu typów przedmiotów takie jak szybkość ataku, obrażenia oraz ich wartsość obrażen na sekundę (DPS) - to torchę przywołuje mechanikę znaną w grach RPG, gdzie wartość obrażeń broni podaje się w jednostakach obrażen na sekundę a nie samych statycznych obrażeń broni.
Poniżej tabelka (eng) obrazująca jakie obrażenia oraz szybkość ataku mają narzędzia i miecze po zmianach (przebalansowaniu).
I tak kolejno jak przedstawiają się te zmiany względem poprzednich parametrów do wersji 1.8:
- Łopaty: Podstawowe obrażenia zostały zredukowane z 4.5 do 2.5 (1.5 serca)
- Kilofy: Szybkość ataku została zredukowana z 1.5 do 1.2
- Topory: Podstawowe obrażenia zostały zredukowane z 8 do 7 (3,5 serca) a szybkość ataku zwiększona z 0.85 do 0.9
- Motyki: Podstawowe obrażenia mają wartość zawsze równą 1 (0.5 serca) a szybkość ataku równą także 1 rosnącą o taką samą wartość co każdy poziom narzędzia.
Inne zmiany Snapshot 15w35
- Eksperymentalne ulepszenia poprawiające wydajność
- Wyeliminowano błędy z pamięcią po stronie klienta gry.
- Dodano nowy atrybut AttributeModifiersdo tag'u Slot.
- Przykład:
/give @p minecraft:stone 1 0 {AttributeModifiers:
[{AttributeName:"generic.maxHealth"
,Name:"Test",Amount:10.0,Operation:0,UUIDLeast:1l,UUIDMost:1l,Slot:"torso"}]} - Dostępne sloty to: "mainhand", "offhand", "feet", "legs", "torso", "head".
- Przykład:
Oczywiście jak w poprzednich snapshotach, wszystkie wporwadzone zmiany nie zostały jeszcze odpowiednio zbalansowane.
Jeśli checsz poniżej znajdziesz pliki serwerowe vanilla do tego snapshota. Używaj ostrożnie i zawsze rób kopię zapasową map.
Jeśli checsz poniżej znajdziesz pliki serwerowe vanilla do tego snapshota. Używaj ostrożnie i zawsze rób kopię zapasową map.
Pamiętaj, że snaphot może popsuć starsze światy gry!
Snapshot 15w35b - Serwer