Pojawiły się kolejne snapshoty, 17w18a/b a w nich kilkanaście nowości oraz spora lista poprawek. Najwyraźniej Mojang niema ochoty poprzestać na dodawaniu nowych rzeczy do przyszłego Minecraft 1.12
W tym tygodniu otrzymaliśmy aż dwa snapshoty, a w każdym załatano po kilkanaście błędów oraz wprowadzono optymalizacje w technicznych aspektach wcześniej dodanych nowości dla przyszłej wersji Minecraft 1.12
Wg. informacji zawartych w wpisie na blogu Minecraft.net te snapshoty są już jednymi z ostatnich przed wypuszczeniem wersji pre-release 1.12 o ile nie zdecydują się wydać pełnej wersji Minecraft 1.12 bez testowego wydania.
Lista zmian Snpashot 17w18a/b
- Dodano nowe postępy.
- Dodano nową zasadę gry announceAdvancements, domyślnie jest ona włączona.
- Dodano nowe przełączniki dla postępów (consume_item, placed_block, arbitary_player_tick).
- Zmieniono kolejny raz mapę kolorów - wprowadzono drobne zmiany.
- Sprawiono aby lektor/narrator działał wszędzie, nie tylko dla czatu (użytkownicy linux muszą zainstalować syntezator mowy - flite).
- Wprowadzono techniczne usprawnienia dla księgi receptur.
- Wprowadzono optymalizację dla warunków błędów w blokach poleceń.
- Wprowadzono wsparacie dla parametru odległości w postępach dla poziomgo położenia x,y,z oraz absolutnej odległości.
- Wczytanie postępów jest możliwe tylko z formatu json (JavaScript Object Notation).
- Poprawiono błąd z zasadą gry doLimitedCrafting, która nie działała.
- Poprawiono błąd braku możliwości postawienia bloków przzycisków, dzwigni, pochodni oraz innych bloków na bloku bariery.
- Poprawiono błąd wielokrotnego oswajania pojedynczego konia.
- Poprawiono błąd duplikacji skrzyni Shulkera podczas stawiania jej pod dzwignią.
- Poprawiono błąd z paletą kolorów.
- Poprawiono błąd zapetlania się postępów przez inne postępy.
- Poprawiono błędy związane z dzwiękiem dla papug w różnych przypadkach.
- Poprawiono błąd z paczkami zasobów zawierającymi pakiet dzwięków - dzwięki za paczki nie działały.
- Poprawiono plik server.properties w którym nadal była opcja announce-player-achievements.
- Poprawiono błąd znikania przedmiotów z pól tworzenia podczas błędnego zamyknięcia się okna ekwipunku.
- Poprawiono błąd wywalania się gry, (NullPointerException) jeśli nowo stowrzony świat miał taką samą nazwę jak wcześniej utworzony.
- Poprawionono kilkanaście innych drobnych błędów.
- Dodano nowe błędy!