Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 25 październik 2017 Aktualizacja 26 październik 2017

Snapshot 17w43a - Pierwsza aktualizacja Minecraft 1.13

bolda500 26 październik 2017

Minecraft 1.13 to techniczna aktualizacja, na którą czeka wiele użytkowników. Dziś pojawił się pierwszy snapshot 17w43a dla przyszłego wydania 1.13 - Aktualizacja techniczna skupiać się ma na poprawieniu działania gry oraz wprowadzeniu wielu usprawnień dla przyszłych większych aktualizacji.
 
Z informacji przedstawionych przez Dinnerbone pierwszy snapshot 17w43a zawiera dwie ważne zmiany w kodzie gry: Data packs (paczki danych) oraz aktualizację biblioteki LWJGL 3 
 

Data packs (paczki danych) 

 
Użycie oraz instalacja
 
Paczki danych bedą dostępne w formacie .zip lub jako folder w strukturze folderów gry pod adresem <world>/packs/ . Dla przykładu poniżej przedstawiamy poprawne użycie paczek danych:
  • <world>/packs/SuperPaczka2000.zip
  • <world>/packs/SuperPaczka3000/
Jeśli pobierzesz paczkę z internetu, będzie ona zazwyczej miała format .zip. Jeśli dodasz ją do folderu packs/ zostanie ona automatycznie zainstalowana. Jeśli zmodyfikujesz, zainstalujesz lub usuniesz paczkę zasobów wymagane będzie użycie komendy /reload aby wprowadzić aktualne zmiany.
 
Struktura plików
 
  • pack.meta (wymagane) - tak samo jak w paczkach zasobów, dane w tym zawierają opis zasobu paczki.
  • data/ - to tworzy paczkę danych, zawierającą wszystkie pliki.
  • <namespace> - podobnie jak paczki zasobów, wszystko wymaga przystrzeniu nazw do działania. Więcej informacji pod -> namespace. 
    • functions/ - zawiera wszystkie komendy funkcji
      • <name>.mcfunction - nazwa dla funkcji <namespace>:<name>
    • loot_tables/ - zawiera wszystkie tablice dropu
      • <name>.json - nazwa dla tablicy dropu <namespace>:<name>
    • structures/ - zawiera wszystkie struktury świata
      • <name>.nbt - nazwa struktury <namespace>:<name>
    • advancements/ - zawiera wszystkie postępy
      • <name>.json - nazwa postępu <namespace>:<name>
    • recipes/ - zawiera wszystkie receptury
      • <name>.json - nazwa receptury <namespace>:<name>
Hierarchia (kolejność ładowania) paczek
 
Tak samo jak w przypadku paczek zasobów, dla paczek danych będzie możliwość ustawienia kolejności ładowania się zasobów. Obecnie jednak niema takiej możliwości i twórcy napewno dodadzą tą możliwość w przyszłości. Obecnie trwają prace nad tym.
 
Receptury
Receptury zawarte są w paczkach danych, lecz teraz nie będą wspierane. Obecnie ładowanie paczki nie wczyta z zawartości, danych dotyczących przepisów oraz nie zostaną one zschynchronizowane z niestandardowymi recepturami z serwera do klienta gry.
 
Na obecną chwilę poprostu to nie będzie działać, ale zostanie dodane w przyszłości.
 
Namespaces
 
Użycie przestrzeni nazw (namespace), jak twierdzą twórcy Minecraft nie jest nowym pomysłem. Większość rzeczy w grze oparta jest o wykorzystanie przestrzeni nazw. Czym właściwie jest przestrzeń nazw?
 
Jeśli dodamy coś, (nazwijmy to moj_dodatek) i mod lub mapa lub cokolwiek innego doda coś o nazwie moj_dodatek , to oba zasoby mają taką samą nazwę, ale są różnymi zawartościami moj_dodatek. Za każdym razem jeśli pomyślisz o nazwaniu czegokolwiek, np. tablicy dropu musisz także pamiętać o przestrzeni nazw dla tej zawartości. Jeśli nie podasz przestrzeni nazw, gra przypisze zawartość automatycznie do minecraft. To oznacza że, moj_dodatek oraz minecraft:moj_dodatek to dokładnie to samo.
 
Przestrzeń nazw powinna być tworzona przy pomocy następujących symboli:
  • 0123456789
  • abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
  • _
  • -
Zalecaną konwencją (standardem) tworzenia nazw powinno być - male_litery_z_podkresleniem

 


LWJGL 3

 
Jedna z ważnych bibliotek, odpowiedzialna za działanie gry jaką jest LWJGL została zaktualizowana do najnowszej trzeciej wersji. Przyczyni się to do usunięcia długoterminowych bugów, które występowały w wersji na Max OS oraz Linux, co będzie miało wpływ na ogólną poprawę i stabilność rozgrywki.
 
Największą z korzyści będzie poprawa działania trybu pełnoekranowego, który ma od teraz być przełączany w sposób dużo szybszy. W końcu będzie można przełączyć się na fullscreen w okienku bez ramek.
 
Jest jeszcze kilka błędów jakie wynikły z aktualizacją tej biblioteki, takie jak duża szansa na wywalenie gry podczas zmiany okna na pełen ekran dla Mac OS oraz błędy z duplikowanie wysyłanych poleceń wejścia ale nad tym trwają już prace aby to naprawić.
 

Wsteczna kompatybilność

 
Kiedy aktualizujesz grę, zawsze jest szansa, że zechcesz wrócić do poprzedniej wersji  to potem powoduje błędy. Mojang postanowił tym razem postawić sprawę jasno. Jeśli uruchamiasz ponownie starzszą wersję gry w tym samym folderze gdzie wykonałeś aktualizację do nowszej, a twój świat stwarza problemy lub nie działa, nie otrzymasz żadnej pomocy w poprawnym działaniu gry
 
Na zakończenie warto mieć na uwadze także, że snapshoty dla wersji Minecraft 1.13 są mocno eksperymentalne. Po tak duzych zmianach w kodzie gry, praktycznie wszystko co zrobiłeś wcześniej w swoim świecie może przestać działać. Niestety takie są już aktualizacje, w których zmienianych jest bardzo dużo kawałków kodu gry.
 

Minecraft 1.13 - Pierwszy snapshot - co nowego?

 


Oceń artykuł
4.25 1 1 1 1 1 Ocena 4.25 (4 ocen)
Udostępnij