Poprzedni snapshot zepsuł dużo w grze, dlatego w tym tygodniu zajęto sie poprawkami błędów oraz wprowadzono konfigurowalne receptury w pakietach danych. Zobaczmy zatem co nowego znajdziemy w Snapshot 17w48a.
Warto zaznaczyć, iż duża część z tych błędów występowała od 2012/13r. w grze i właśnie teraz podczas przetwarzania gry, o czym informowaliśmy tydzień temu, można się z nimi uporać.
Zmiany Snapshot 17w48a
- Poprawiono interfejs użytkownika dla sugesti komend poleceń.
- Dodano obsługę TAB (tabulatora) dla współrzędnych w grze.
- Receptury są teraz ładowane z paczek danych w
data/(namespace)/recipes/(name).json - Wyłączenie pakietu danych vanilla spowoduje usunięcie wszystkich receptur.
- Naprawione błędy:
- nie można było pisać w pustej książce po zmianie jej nazwy w kowadle,
- nie mozna było zebrać warstwy śniegu przy pomocy narzędzia z jedwabnym dotykiem (silk touch),
- spławik od wędki mógł przechodzic przez portal netheru/endu ale znikał,
- kszesiwo mogło podpalać ogień w nieprawidłowych pozycjach,
- celownik w grze nie był prawidłowo wyśrodkowany,
- ujeżdżanie świni lub konia z peleryną elytry pododowało dziwne zachowanie,
- płonące strzały na ziemi nie gasły podczas deszczu,
- w trybie kreatywnym przeciąganie i upuszczanie elementu na granicy lub karcie ekwipunku powodowało wyrzucenie przedmiotu na ziemie, a nie blokowanie kliknięcia,
- fizyka peleryny nie była prawidłowa podczas sprintu, latania,
- podczas karmienia oswojonego konia lub lamy, kursor przesuwał sie w prawo,
- papugi poruszały nogami, nawet podczas spoczywania na barku gracza,
- pochodnie zwykłe oraz czerwonego proszku nie mogły być stawiane na górze święcącej dyni ale na zwykłej dyni już mogły,
- funkcje, ulepszenia oraz tabele łupów pozwalały na inne typy plików niż .mcfunction i .json,
- zmiana nazwy kowadła działała tylko po stronie klienta,
- nie można było uzupełnić tabulatora współrzędnymi,
- złe rozmieszczenie w ekwipunku kreatywnym płotka akacjowego, płotka i płytki dociskowej za blokami ciemnobrązowych,
- łódź kołysała się podczas skecania,
- strojenie bloku dzwiękowego, z blokiem na górze tworzyło dzwięk oraz efekt cząsteczkowy,
- benery nie były stakowalne
- krótko pulsujący lepki tłok naciskając blok wtorzył drugie ramię,
- występował problem z postawieniem bloku na leju lub kotle,
- tarcze nie były wyrównywane do gracza,
- przepis na ciety piaskowiec oraz rzeźbiony piaskowiec miały zamienione receptury,
- nie można było otwierać skrzyń oraz pudeł shulkera w światach LAN,
- tworzenie baneru z koloru limonkowego lub megenty powodowało powstanie wełny w danym kolorze,
- drewniane płyty naciskowe oraz przyciski nie były posortowane grupami w książce receptur,
- nie można było położyć lilli wodnych jeśli blok był podświetlony (obrys bloku na który patrzymy),
- obcięte owce upuszczały swój oryginalny kolor barwnika wełny,
- lewe kliknięcie za pomocą narzędzia debugowania (więcej o debug stick) podczas zmiany nie wyświetlało właściwości dla bloków z jedną właściwością,
- blok kości pod blokiem muzycznym nie dawał właściego dzwięku,
- przyłączony melon i dyniowe pędy nie pękł, gdy deptane są pola uprawne poniżej,
- poprawiono brakujący przycisk anulowania na ekranie kopii zapsowej
- moby utykały w kotle.
Ostrzeżenie
Ten snapshot powinien być traktowany jako eksperymentalny, wg. Dinnerbone, w skali od 1 - 10, gdzie 10 oznacza stabilne wydanie, a 1 eksperymentalne, to wydanie snapshot otrzymało notę 3.
Pamiętaj o wykonaniu kopii zapasowej swoich światów, jeśli zamierzasz uruchomić na nich ten snapshot. Nie oczekuj, że grając na obecnym snapshot, przyszłe wydania umożliwią grę bez problemów.