To już kolejny tydzień, w którym otrzymaliśmy zbiorczą aktualizację snapshot 17w49a/b zawierajacą poprawki błędów. Pojawiło sie tylko kilka nowości. Oznaczać to może, że jesteśmy już coraz bliżej pełnego wydania Minecraft 1.13.
Patrząc po ilości poprawek oraz tym, że Jappa także nie publikuje już tak intensywnie zmian dokonywanych w teksturach możemy dojść do wniosku, że pełne wydanie Minecraft 1.13 powinno pojawić się jeszcze w grudniu lub na początku 2018r. Niestety dokładnej daty nieznamy.
Lista zmian Snapshot 17w49a | 17w49b
- Nowości
- dodano etykiety danych (tags) przydate do grupowania przedmiotów oraz bloków w kategorie (dla bloków różnokolorowej wełny będzie to minecraft:wool), obecnie występuje tylko dwa typy dla bloków oraz przedmiotów,
- dla etykiety danych została dodana możliwość grupowania funkcji.
- Zmiany
- usunięto gamerule gameLoopFunction. Nową funkcją, jaka zostąpi poprzednią jest minecraft:tick,
- cofnięto zmiany w zachowaniu tłoków do funkcji 1-tickowych sprzed wersji testowej 17w49a.
- Naprawiono ponad 46 błędów, z których wiele pochodzi z bardzo starych wersji Minecraft
(poniżej kilka najciekawszych poprawek).- patyk debugowania mogli używać gracze bez rangi OP (operator),
- kasowanie ikony serwera podczas ładowania listy serwerów,
- nie można było zapisywać zrzutów ekranowych w formacie PNG,
- folder kopii zapasowej był błędnie tworzony poza katalogiem serwera, gdy używany był na serwerze dedykowanym,
- wszystkie obrazy terenu na mapach, wygenerowane w wcześniejszych wersjach były takie same,
- wywalanie się gry podczas niszczenia banera,
- występował błąd z duplikowanie się bloków tłoka,
- receptura tworzenia z drewna tworzyła tylko jedną deskę,
- otwarcie menu obserwatora powodowało wywalanie się klienta gry.
Ostrzeżenie
Pamiętaj o wykonaniu kopii zapasowej swoich światów, jeśli zamierzasz uruchomić na nich ten snapshot. Nie oczekuj, że grając na obecnym snapshot, przyszłe wydania umożliwią grę bez problemów.