NVIDIA publikuje dzisiaj nowe materiały obrazujące efekt implementacji techniki ray tracingu w najpopularniejszej na świecie grze, jaką jest Minecraft.
Oczywiście samo wydanie gry w wersji Minecraft: RTX to za mało, dlatego udostępniono już teraz kilka poradników i narzędzi, które mają pomóc twórcom światów w grze przygotować się do wykorzystania nowych możliwości.
Nowe światy Minecraft od czołowych twórców
Przygotowując się do premiery gry z efektami RTX, NVIDIA współpracuje z najbardziej utalentowanymi twórcami na świecie ze społeczności Minecraft. Efekty tej współpracy zobaczysz dziś na załączonych poniżej zrzutach ekarnowych, które ukazją ich niesamowity wkład i pracę.
Światy przedstawione na zrzutach ekranowych stworzone zostały przez Razzleberries, BlockWorks oraz GeminiTay, jednych z wielu twórców, którzy zostali wybrani ze względu na ich wielką wyobraźnię i fantastyczne dotychczasowe osiągnięcia docenione przez społeczność Minecraft. Zobaczmy zatem każdy z przykładów.
Of Temples and Totems RTX autorstwa Razzleberries
![Minecraft RTX Of Temple and Totems](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/windows-10/Minecraft-RTX-Of-Temple-and-Totems.jpg&output=webp&q=85)
(Źródło zdjęcia : Nvidia)
- Świat przygód, koncentrujący graczy na badaniu i rozwiązywaniu zadań w tajemniczych świątyniach. Każda świątynia wyróżnia się zróżnicowanymi źródłami światła i cieniami generowanymi w czasie rzeczywistym oraz wykorzystuje globalne oświetlenie, aby zapewnić graczom jak najbardziej realistyczne wrażenia.
Imagination Island RTX autorstwa BlockWorks
![Minecraft RTX Imagination Island](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/windows-10/Minecraft-RTX-Imagination-Island.jpg&output=webp&q=85)
(Źródło zdjęcia : Nvidia)
- Rozległy park rozrywki od BlockWorks, zoastał wypełniony ukrytymi niespodziankami, składający się z czterech różnych krain, z których każda poświęcona jest innemu elementowi ray tracingu w czasie rzeczywistym. W zaprezentowanej scenie widzimy centrum obsługi klienta, oświetlone jasnymi promieniami (god rays) wpadającymi przez okna na podłogę.
Crystal Palace RTX autorstwa GeminiTay
![Minecraft RTX Crystal Palace](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/windows-10/Minecraft-RTX-Crystal-Palace.jpg&output=webp&q=85)
(Źródło zdjęcia : Nvidia)
- GeminiTay stworzyli mapę typu survival z zabawnym motywem fantasy oraz mistrzowsko odwzorowanym zamkiem. Śledzone promieniami cienie oraz przepiękna atmosfera tworzą wyjątkowy realizm świata zbudowanego w skali 1:1
Jak już każdy nacieszył oczy nowymi zrzutami ekranowymi, z możliwości jakie daje technologia RTX od NVIDIA, teraz pora na trochę technicznych ciakawostek dla twórców światów i tekstur.
Narzędzia i poradniki dla twórców światów i tekstur w grze Minecraft
![Of Temples and Totems 2](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/windows-10/Of-Temples-and-Totems-2.jpg&output=webp&q=85)
(Źródło zdjęcia : Nvidia)
Aby gra w wersji RTX mogła dobrze "wystartować" w dniu premiery, NVIDIA udostępniła także szereg narzędzi i przewodników, ułatwiających tworzenie realistycznych światów w Minecraft.
Dostępne online samouczki, pierwotnie zaplanowane do zaprezentowania podczas GPU Technology Conference w Dolinie Krzemowej, są zaprezentowane w ramach wydarzenia GTC Digital i zawierają:
- Tworzenie renderowanych tekstur wykorzystujących zjawiska fizyczne - prezentacja i przewodnik (przewodnik w języku angielskim), zgłębiające szczegóły na temat path tracingu i tekstur PBR w Minecraft oraz ich wykorzystania do stworzenia niesamowitych krajobrazów. Z materiałów można dowiedzieć się krok po kroku jak stworzyć własne tekstury PBR.
![SubPainter IronIndentDirt tekstury minecraft RTX](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/windows-10/SubPainter_IronIndentDirt-tekstury-minecraft-RTX.jpg&output=webp&q=85)
(Źródło zdjęcia : Nvidia)
świat w BEDROCK (RTX ON) świat w JAVA (RTX OFF)
![minecraft Java swiat 3 bez rtx](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/windows-10/minecraft-Java-swiat-3-bez-rtx.jpg&output=webp&q=85)
![minecraft swiat Bedrock RTX tekstury PBR](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/windows-10/minecraft-swiat-Bedrock-RTX-tekstury-PBR.jpg&output=webp&q=85)
(Źródło zdjęcia : Nvidia)
- Konwersja światów ze środowiska Java na światy z efektami RTX - NVIDIA nawiązała współpracę z twórcami światów w Minecraft celem opracowania przewodnika (przewodnik w języku angielskimpo najlepszych nieoficjalnych metodach konwersji świata stworzonego w środowisku Java na wersję Bedrock Windows 10, która jest podstawą nadchodzącej gry Minecraft z efektami RTX.
![minecraft z rtx konwersja swiatow java do bedrock](https://wsrv.nl/?url=https://minecraft.org.pl/images/windows-10/minecraft-z-rtx-konwersja-swiatow-java-do-bedrock.jpg&output=webp&q=85)
[świat po konwersji z wersji java do bedrock]
(Źródło zdjęcia : Nvidia)
(Źródło zdjęcia : Nvidia)
Oba przewodniki są bardzo dokładne i niestety dla średnio lub mocno zaawansowanych użytkowników gry lub twórców treści, ponieważ w każdym z nich należy skorzystać z kilku narzędzi aby osiągnąć oczekiwane efekty oraz znać się na tworzeniu grafik lub migracji plików gry.
Tworzenie renderowanych tekstur wykorzystujących zjawiska fizyczne dla Minecraft RTX
Minecraft z RTX: omówienie technicznych aspektów path-tracingu w czasie rzeczywistym dla gier
Niedługo podamy więcej informacji na temat gry Minecraft z efektami RTX, której premiera już wkrótce.
Zródło: Materiały prasowe NVIDIA