Avatar
Napisane przez Opublikowane 30 marzec 2020

Minecraft z RTX "już wkrótce", zobacz jak tworzyć tekstury dla Ray Tracingu

Avatar
bolda500 30 marzec 2020
NVIDIA publikuje dzisiaj nowe materiały obrazujące efekt implementacji techniki ray tracingu w najpopularniejszej na świecie grze, jaką jest Minecraft.
 
Oczywiście samo wydanie gry w wersji Minecraft: RTX to za mało, dlatego udostępniono już teraz kilka poradników i narzędzi, które mają pomóc twórcom światów w grze przygotować się do wykorzystania nowych możliwości.
 

Nowe światy Minecraft od czołowych twórców

Przygotowując się do premiery gry z efektami RTX, NVIDIA współpracuje z najbardziej utalentowanymi twórcami na świecie ze społeczności Minecraft. Efekty tej współpracy zobaczysz dziś na załączonych poniżej zrzutach ekarnowych, które ukazją ich niesamowity wkład i pracę.
 
Światy przedstawione na zrzutach ekranowych stworzone zostały przez RazzleberriesBlockWorks oraz GeminiTay, jednych z wielu twórców, którzy zostali wybrani ze względu na ich wielką wyobraźnię i fantastyczne dotychczasowe osiągnięcia docenione przez społeczność Minecraft. Zobaczmy zatem każdy z przykładów.

 

Of Temples and Totems RTX autorstwa Razzleberries

(Źródło zdjęcia : Nvidia)
  • Świat przygód, koncentrujący graczy na badaniu i rozwiązywaniu zadań w tajemniczych świątyniach. Każda świątynia wyróżnia się zróżnicowanymi źródłami światła i cieniami generowanymi w czasie rzeczywistym oraz wykorzystuje globalne oświetlenie, aby zapewnić graczom jak najbardziej realistyczne wrażenia.
 

Imagination Island RTX autorstwa BlockWorks

(Źródło zdjęcia : Nvidia)
  • Rozległy park rozrywki od BlockWorks, zoastał wypełniony ukrytymi niespodziankami, składający się z czterech różnych krain, z których każda poświęcona jest innemu elementowi ray tracingu w czasie rzeczywistym. W zaprezentowanej scenie widzimy centrum obsługi klienta, oświetlone jasnymi promieniami (god rays) wpadającymi przez okna na podłogę.
 

Crystal Palace RTX autorstwa GeminiTay

(Źródło zdjęcia : Nvidia)
  • GeminiTay stworzyli mapę typu survival z zabawnym motywem fantasy oraz mistrzowsko odwzorowanym zamkiem. Śledzone promieniami cienie oraz przepiękna atmosfera tworzą wyjątkowy realizm świata zbudowanego w skali 1:1
 
Jak już każdy nacieszył oczy nowymi zrzutami ekranowymi, z możliwości jakie daje technologia RTX od NVIDIA, teraz pora na trochę technicznych ciakawostek dla twórców światów i tekstur.
 

Narzędzia i poradniki dla twórców światów i tekstur w grze Minecraft

(Źródło zdjęcia : Nvidia)
 
Aby gra w wersji RTX mogła dobrze "wystartować" w dniu premiery, NVIDIA udostępniła także szereg narzędzi i przewodników, ułatwiających tworzenie realistycznych światów w Minecraft.
 
Dostępne online samouczki, pierwotnie zaplanowane do zaprezentowania podczas GPU Technology Conference w Dolinie Krzemowej, są zaprezentowane w ramach wydarzenia GTC Digital i zawierają:
  • Tworzenie renderowanych tekstur wykorzystujących zjawiska fizyczneprezentacja i przewodnik (przewodnik w języku angielskim), zgłębiające szczegóły na temat path tracingu i tekstur PBR w Minecraft oraz ich wykorzystania do stworzenia niesamowitych krajobrazów. Z materiałów można dowiedzieć się krok po kroku jak stworzyć własne tekstury PBR.
(Źródło zdjęcia : Nvidia)
 
świat w BEDROCK (RTX ON)                            świat w JAVA (RTX OFF)     
(Źródło zdjęcia : Nvidia)
 
  • Konwersja światów ze środowiska Java na światy z efektami RTX - NVIDIA nawiązała współpracę z twórcami światów w Minecraft celem opracowania przewodnika (przewodnik w języku angielskimpo najlepszych nieoficjalnych metodach konwersji świata stworzonego w środowisku Java na wersję Bedrock Windows 10, która jest podstawą nadchodzącej gry Minecraft z efektami RTX.
[świat po konwersji z wersji java do bedrock]
(Źródło zdjęcia : Nvidia)
 
Oba przewodniki są bardzo dokładne i niestety dla średnio lub mocno zaawansowanych użytkowników gry lub twórców treści, ponieważ w każdym z nich należy skorzystać z kilku narzędzi aby osiągnąć oczekiwane efekty oraz znać się na tworzeniu grafik lub migracji plików gry.
 

Tworzenie renderowanych tekstur wykorzystujących zjawiska fizyczne dla Minecraft RTX

 

Minecraft z RTX: omówienie technicznych aspektów path-tracingu w czasie rzeczywistym dla gier

 
Niedługo podamy więcej informacji na temat gry Minecraft z efektami RTX, której premiera już wkrótce.
 
Zródło: Materiały prasowe NVIDIA

 


Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (1 ocena)
Udostępnij