Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 27 czerwiec 2019 Aktualizacja 27 czerwiec 2019

Minecraft Java 1.14.3 Combat test - nowa mechanika walki PvP/PvE

bolda500 27 czerwiec 2019

Kilka dni temu była premiera wersji 1.14.3 a 3 dni po niej 26.06.2019 pojawił się post na oficjalnym reddicie Minecraft'a dotyczący zmian w mechanice PvP/PvE.
 
Machanika walki jaka została zmieniona w wydaniu "Aktualizacji walki Minecraft 1.9" dla edycji java była bardzo kontrowersyjnym tematem od samego początku tego wydania.
 
Ważnym elementem mechaniki Minecraft jest zachowanie elastyczności i dobrego działania na każdym urządzeniu na jakim gracz prowadzi rozgrywkę. Z tym niestety bywało różnie, dlatego przyszła pora aby naprawić coś, co nie działa od dawna zbyt dobrze. 
 
 
Główny programista edycji Java, Jeb wymienia kilka problemów jakie obecnie posiadają wydania Java oraz Bedrock w aspekcie walki.
 
Java:
  • walka zbyt wolna podczas PvP - mało ekscytująca,
  • obrażenia na sekundę (DPS), aby pokonać regenerację przedmiotów oraz zaklęć,
  • zbyt trudnia mechanika dla nowych graczy.
Bedrock:
  • bronie są podbne do siebie,
  • zbroja nie jest zbalansowana,
  • walka staje się nurząca.
 
Obecnie wydana eksperymentalna migawka (Java Edition 1.14.3 Combat Test) jest początkiem nowego kierunku dla mechaniki walki w Minecraft. Całość ma być oparta na obecnym systemie z edycji Java, z pewnymi zmianami, które opiszemy poniżej.
 

Nowa mechanika walki w Minecraft

W tym testowym wydaniu, które każdy może pobrać czeka na nas szereg zmian, które musimy poznać aby zrozumieć jak walczyć. W dużym uproszczeniu, nowa mechanika ma pozwalać na szybsze atakowanie, bronie mają różne zasięgi ataku, naładowanie broni do 200% pozwoli zadać krytyczny atak, tarcza nie będzie blokować takich ataków ale będzie od razu gotowa po jej wybraniu oraz aktywuje się sama przy kucaniu. 
 
Jeśli kogoś interesują "cyferki", poniżej opisaliśmy wszystkie zmiany w mechanice, jakie obecnie są dostępne w testowym wydaniu.
 
Parametry opisujące szybkość ataku, obrażenia oraz zasięg ataku w diamentowym mieczu
(podany powyżej przykład parametrów, to tylko jedna z wielu zmian w nowej mechanice walki)
 

Lista zmian mechaniki walki - Minecraft 1.14.3 Combat Test

Walka

  • Dodano nowy atrybut - generic.atackReach
    • parametr opisuje zasięg ataku gracza,
    • dotyczy tylko graczy
    • domyślna wartość 3.0, minimum 0, maksymalna 6.0
  • Dodano parametr "zasięgu walki" dla mieczy i motyk
  • Przerobiona mechanika walki:
    • gracze mogą atakować tylko wtedy gdy broń jest naładowana,
    • różne bronie i przedmioty mają różne zasięgi ataku, oddzielone od zasiegu niszczenia bloku (tzw. wartość reach),
      • 3,5 bloku dla wszystkich mieczy,
      • 4 trójząb i motyki,
      • 3 dla pozostałych,
    • zegar ataku można naładować do 200%,
      • wymagane jest 200% przy trafieniu krytycznym i ataku zamiatania
      • 200% naładowanie zwiększy także odrzut podczas sprintu
    • broń o krótszym czasie odnowienia da ofiarom któtszy czas nietykalności na atak (czas między trafieniami kiedy dany byt np. gracz lub mob nie mogą zostać ponownie zranione, co ma zapobiegać spamowaniu atakiem),
    • atak można przetrzymać aż osiągnie 100%
    • można uderzać moby z miejsc w których zasłania ich jakiś blok, np. trawa.

 


 

Przedmioty

  • Topory
    • zwiększono szybkość ataku wszystkich toporów do 2,
    • wszystkie topory zadają o 1 punkt obrażeń (pół serca) więcej niż odpowiednik miecza.,
    • obniżono zasięg ataku na 3 bloki.
  • Motyki
    • zmieniono prędkość ataku dla większości motyk:
      • drewniane - 2
      • kamienna - 2,5
      • diamentowa i złota - 3.5
    • zmieniono zadawane obrażenia dla wszystkich motyk:
      • drewniana, kamienna i złota - 2 (jedno serce),
      • żelazna i diamentowa - 3 (półtora serca),
    • zmniejszono zasięg ataku na 4 bloki.
  • Kilofy
    • zwiększono szybkość ataku wszystkich kilofów do 2,5,
    • zwiększono obrażenia dla wszystkich kilofów o 1 (pół serca),
    • zmniejszono zasięg ataku do 3 bloków.
  • Tarcza
    • krytyczne trafinia nie są blokowane przez terczę,
    • usunięto czas zakładania (0.25s) tarczy,
    • podczas trzymania w ręce pasywnej, tarcza aktywuje się sama przy kucaniu,
    • tarcza nie odrzuca atakującego podczas bloku.
  • Łopaty
    • zwiększono szybkość ataku dla wszystkich łopat do 2,
    • zmniejszono obrażenia dla wszysktich łopat o 1 (pół serca),
    • zmniejszono zasięg ataku do 3 bloków.
  • Miecze
    • zwiększono prędkość ataku wszystkich mieczy do 3,
    • zwiększono obrażenia wszystkich mieczy o 1 (pół serca),
    • zmniejszono zasięg ataku do 3,5 bloków. 
  • Trójząb
    • zwiększono szybkość ataku do 2,
    • zmniejszono podstawowe obrażenia z 9 do 7 (trzy i pół serca)
    • zmniejszono zasięg ataku do 4 bloków. 
Tabela punktów obrażeń i szybkości ataku
(zgodna z wersją testową Minecraft 1.14.3 Combat Test)
 
Prezentacja wideo by Xisumavoid (eng.)
 
 

Minecraft Combat Test 1.14.3 - Instalacja

Aby uruchomić wydanie Minecraft 1.14.3 Combat Test/pending należy wykonać poniższe kroki:
  1. Najpierw pobierz ten plik - (KLIK)
  2. Wypakuj go zipem/rarem na pulpit.
  3. Przejdź do lokalizacji folderów Minecraft (wpisz w Menu start Windows - %appdata% + enter)
  4. Wypakowany folder (1_14_combat) skopiuj do folderu ./minecraft/version (jak na obrazku poniżej)
    (w środku tego folderu musi być tylko jeden plik .json
  5. Uruchom Launcher i stwórz nowy profil
    (o tym jak mieć nowy launcher dowiesz się tutaj)
  6. Wybierz wersję pending-1.14_combat
  7. Uruchom grę z profilem który stowrzyłeś.
  8. Testuj nową mechanikę walki i zostaw komentarz pod tym wpisem, jak oceniasz zmiany.

 

Źródła:
  • Grafika "mieczy" - Logdotzip - https://www.youtube.com/channel/UC2D-GCxeE69hCUmRwISXABw
  • Grafika "Oh, my God! It's happening!" - Imgur

Oceń artykuł
3.75 1 1 1 1 1 Ocena 3.75 (4 ocen)
Udostępnij