Siódme wydanie testowe 1.16 - Snapshot 20w12a jest już dostępny. Dodano 2 nowe bloki oraz naprawiono kilkanaści błedów i glitchy między innymi związany z farmami.
Lista wpisów chronologicznie, z nowościami dla wydania 1.16
- #1 20w06a - dodano biomy, moby, nowe bloki i przedmioty,
- #2 20w07a - dodano funkcje dla nowych mobów,
- #3 20w08a - poprawki błędów,
- #4 20w09a - dodano płaczący obsydian, blok celu oraz zmieniono pigmeny na zombifikowane Pigliny,
- #5 20w10a - dodano dzwięki otoczenia w Netherze, funkcje dla stołu kowalskiego, tagi na niewidzialne ramki,
- #6 20w11a - dodano nowe zaklęcie - Soul Speed, dodano nowy wariant rudy złota, dodano wykręcone pnącza,
- #7 20w12a - dodano Respawn anchor oraz wypolerowany bazalt.
Lista zmian Snaphot 20w12a
- Dodano wypolerowny bazalt (obrazek powyżej):
- można go pozyskać z przetopu normalnego bazaltu,
- jest blokiem dekoracyjnym,
- można go kłaść we wszystkich kierunkach.
- Dodano Respawn anchor (obrazek powyżej):
- tworzy się go z 6 bloków płaczącego obsydianu i 3 bloków jasnogłazu,
- pozwala ustawić punkt odrodzenia w Netherze (spawnpoint)
- należy go naładować przy pomocy jasnogłazu,
- świeci delikatnym światłem o mocy zależnej od poziomu naładowania,
- posiada 4 poziomy naładowania,
- każdy poziom to ładunek, zurzywany podczas śmierci gracza,
- przy braku ładunku, gracz odradza się w zwykłym świecie,
- jeśli użyjesz go w zwykłym świecie lub Endzie, blok wybuchnie,
a sąsiednie bloki zaczną płonąć (podobnie jak po wybuchu łóżka w Endzie).
[receptura tworzenia Respawn anchor]
- Inne zmiany:
- ruda złota z Netheru może zostać wydobyta przy pomoc dowolnego kilofu,
a po wykopaniu wypadają z niej samorodki złota, - komenda /spawnpoint może być użyta w dowolnym wymiarze,
- ogień dusz płonie także na piasku dusz, nie tylko na glebie dusz,
- motyka pozawala na szybsze wydobycie gąbki,
- pszczoły nie oddalają sie od ula na odległość większą niż 22 bloki,
- naprawiono błędy z rośnięciem roślin, oraz usunięto glitch z 0-tickowymi farmami,
- łowienie skarbów jest skuteczne tylko na "otwartych" wodach
(zmiana ogranicza farmienie z pojedynczych małych zródełek wody), - papugi rzadziej imitują wrogie moby, przy trudności [pokojowy] nie robią tego wcale,
- w jasiniach zastosowano nowy algorytm dla wyboru dzwięków otoczenia (Mood)
(światło nieba i sztuczne oświetlenie wpływają na nastrój). - naprawiono ponad 67 błędów.
- ruda złota z Netheru może zostać wydobyta przy pomoc dowolnego kilofu,
Najbardziej kontrowersyjną zmianą, jest usunięcie glitcha związanego z farmami, oraz zmiany w łowieniu. Dzięki nim, nie będzie się dało, tworzyć sztucznych łowisk skarbów, w jednym bloku zródła wody oraz farmić tysięcy sztuk roślin, bez większego zaangażowania. Zmiany powinny znacząco poprawić ekonomię rozgrywki na serwerach.