Avatar
Napisane przez Opublikowane 19 marzec 2020

Snapshot 20w12a - Respawn anchor | Wypolerowany bazalt | Aktualizacja Netheru #7

Avatar
bolda500 19 marzec 2020
Siódme wydanie testowe 1.16 -  Snapshot 20w12a jest już dostępny. Dodano 2 nowe bloki oraz naprawiono kilkanaści błedów i glitchy między innymi związany z farmami. 
 
Lista wpisów chronologicznie, z nowościami dla wydania 1.16
  • #1 20w06a - dodano biomy, moby, nowe bloki i przedmioty,
  • #2 20w07a - dodano funkcje dla nowych mobów,
  • #3 20w08a - poprawki błędów,
  • #4 20w09a - dodano płaczący obsydian, blok celu oraz zmieniono pigmeny na zombifikowane Pigliny,
  • #5 20w10a - dodano dzwięki otoczenia w Netherze, funkcje dla stołu kowalskiego, tagi na niewidzialne ramki,
  • #6 20w11a - dodano nowe zaklęcie - Soul Speed, dodano nowy wariant rudy złota, dodano wykręcone pnącza,
  • #7 20w12a - dodano Respawn anchor oraz wypolerowany bazalt.

 

Lista zmian Snaphot 20w12a

  • Dodano wypolerowny bazalt (obrazek powyżej):
    • można go pozyskać z przetopu normalnego bazaltu,
    • jest blokiem dekoracyjnym,
    • można go kłaść we wszystkich kierunkach.
 
  • Dodano Respawn anchor (obrazek powyżej):
    • tworzy się go z 6 bloków płaczącego obsydianu i 3 bloków jasnogłazu,
    • pozwala ustawić punkt odrodzenia w Netherze (spawnpoint)
    • należy go naładować przy pomocy jasnogłazu,
    • świeci delikatnym światłem o mocy zależnej od poziomu naładowania,
      • posiada 4 poziomy naładowania,
      • każdy poziom to ładunek, zurzywany podczas śmierci gracza,
      • przy braku ładunku, gracz odradza się w zwykłym świecie,
    • jeśli użyjesz go w zwykłym świecie lub Endzie, blok wybuchnie,
      a sąsiednie bloki zaczną płonąć (podobnie jak po wybuchu łóżka w Endzie).
[receptura tworzenia Respawn anchor]
 
  • Inne zmiany:
    • ruda złota z Netheru może zostać wydobyta przy pomoc dowolnego kilofu,
      a po wykopaniu wypadają z niej samorodki złota,
    • komenda /spawnpoint może być użyta w dowolnym wymiarze,
    • ogień dusz płonie także na piasku dusz, nie tylko na glebie dusz,
    • motyka pozawala na szybsze wydobycie gąbki,
    • pszczoły nie oddalają sie od ula na odległość większą niż 22 bloki, 
    • naprawiono błędy z rośnięciem roślin, oraz usunięto glitch z 0-tickowymi farmami,
    • łowienie skarbów jest skuteczne tylko na "otwartych" wodach
      (zmiana ogranicza farmienie z pojedynczych małych zródełek wody),
    • papugi rzadziej imitują wrogie moby, przy trudności [pokojowy] nie robią tego wcale, 
    • w jasiniach zastosowano nowy algorytm dla wyboru dzwięków otoczenia (Mood)
      (światło nieba i sztuczne oświetlenie wpływają na nastrój).
    • naprawiono ponad 67 błędów.
Najbardziej kontrowersyjną zmianą, jest usunięcie glitcha związanego z farmami, oraz zmiany w łowieniu. Dzięki nim, nie będzie się dało, tworzyć sztucznych łowisk skarbów, w jednym bloku zródła wody oraz farmić tysięcy sztuk roślin, bez większego zaangażowania. Zmiany powinny znacząco poprawić ekonomię rozgrywki na serwerach.

 


Oceń artykuł
4 1 1 1 1 1 Ocena 4.00 (2 ocen)
Udostępnij