Kolejne już, trzynaste wydanie testowe dla Minecraft 1.16 - Snapshot 20w17a zostało wydane. Zmiany obejmują dużą ilość poprawek, kilka zmian techniczny oraz lekko przebudowane menu.
Snapshto 20w17a - Lista zmian
- Główne zmiany:
- opcja ustawienia poziomu trudności trafiła do menu tworzenia świata,
- jeśli nie mamy żadnych światów w trybie jednoosobowym, otwiera się od razu menu jego stworzenia,
- opcje zasad gry (gamerule) są dostępne podczas tworzenia świata (analogicznie do edycji Bedrock).
[zmiana pozoiomu trudności z poziomu menu tworzenia świata]
[zmiana ustawień zasad gry z poziomu menu tworzenia świata]
- Inne zmiany:
- Dodano komende /attribute
- Dodano opcje skali dla "Entity DIstance' o wartości od 50 do 500%, w której moby się renderują
- zminejszono szansę na wygenerowanie się struktury ruin portalu,
- dodano nowy dzwięk dla łancucha,
- zmieniono zawartość skarbów w skrzyniach w pozostałościach bastionów,
- zmieniono delikatnie format przechowywania plików bloków w chunku,
aby zwiększyć wydajność pewnych zadań na nim wykonywanych
(renderowanie, szukanie drogi, generacja świata itp.) - murki mogą towrzyć teraz słupki pod kolejne bloki (płyty naciskowe, banery itd.)
- wiadomości z czatu mogą mieć inną zmienioną czcionkę,
- widomości na czacie mogą mieć dowolny kolor z 6-cyfrowej palety hexadecymalnej
(np. "#00ff88") - stół kowalski posiada zmienione UI
- zmieniono nazwy techniczne pochodni dusz oraz latarni dusz
soul_fire_torch i soul_fire_lantern na soul_torch i soul_lantern - wprowadzono ponad 41 poprawek błedów.