Snapshot 20w22a to już kolejne wydanie wprowadzające zmiany techniczne, tym razem dotyczą one osadników oraz renderowania.
Jedną z wprowadzonych eksperymentalnych zmian, jest renderowanie grafiki i niestety w przypadku niektórych starszych kart graficznych mogą występować problemy. Pozostałe zmiany opisaliśmy poniżej w liście podzielonej na dwie części.
Snapshot 20w22a - Lista zmian
- Główne zmiany:
- Prosiaczki czasami tańczą z okazji zakończenia polowania (10% szansy),
- zmiany w logice stacji roboczych osadników,
- dzwony można zawiesić od spodu większej ilości bloków
(kowadeł, stojaków alchemicznych, łańcuchów, skrzyń, słupków endu, lejów, płotków, doniczek, szyb, krat, głów mobów, tłoków, murków), - osadnicy nie będą już pracować na tym samym stanowisku roboczym,
- najbardziej doświadczony osadnik danego zawodu, odpowiedający danej stacji roboczej ją otrzyma
- osadnik musi dojść do stacji roboczej aby zdobyć zawód i ją zająć/otrzymać,
- osadnicy nie mogą zajmować stacji roboczej w nocy lub podczas raidu,
- wiedźmy powstałe z udzerzenie pioruna nie będą więcej znikać (despawnować się),
- osadnicy sprawdzą czy ich stanowisko pracy jest ważne, jeśli znajdują się w odległości 16 bloków od stanowiska.
- Pozostałe zmiany:
- dodano obsługę modułu cieniującego (shaderów) w celu uzyskania dostępu do depth buffer,
- renderowania używa od teraz warstw mieszania na piksel dla niektórych przezroczystch elementów,
- nieznacznie zmieniono ładowanie pakietów danych, aby zapobiec awarii niestandardowych pakietów danych,
- poprawiono kolizję bloków i zwiększono jej wydajność,
- jesli załadowanie pakietów danych wywołało by awarię gry, użyte zostaną podstawowe pakiety gry,
- dodano tryb bezpieczny, (--safeMode), który wylączy wszystkie pakiety danych,
- gracze nie mogą już siodłać innego bytu, gdy klawisz kucania jest wciśnięty,
- to czy dany blok wymaga narzędzia, nie jest już własnością materiału i jest przypisane blok po bloku,
- poprawiono dużą ilość błędów (ponad 98).