Avatar
Napisane przez Opublikowane 29 maj 2020

Snapshot 20w22a - Zmiany w renderowaniu oraz u osadników

Avatar
bolda500 29 maj 2020
Snapshot 20w22a to już kolejne wydanie wprowadzające zmiany techniczne, tym razem dotyczą one osadników oraz renderowania.
 
Jedną z wprowadzonych eksperymentalnych zmian, jest renderowanie grafiki i niestety w przypadku niektórych starszych kart graficznych mogą występować problemy. Pozostałe zmiany opisaliśmy poniżej w liście podzielonej na dwie części.
 

Snapshot 20w22a - Lista zmian

  • Główne zmiany:
    • Prosiaczki czasami tańczą z okazji zakończenia polowania (10% szansy),
    • zmiany w logice stacji roboczych osadników,
    • dzwony można zawiesić od spodu większej ilości bloków
      (kowadeł, stojaków alchemicznych, łańcuchów, skrzyń, słupków endu, lejów, płotków, doniczek, szyb, krat, głów mobów, tłoków, murków),
    • osadnicy nie będą już pracować na tym samym stanowisku roboczym,
    • najbardziej doświadczony osadnik danego zawodu, odpowiedający danej stacji roboczej ją otrzyma
    • osadnik musi dojść do stacji roboczej aby zdobyć zawód i ją zająć/otrzymać,
    • osadnicy nie mogą zajmować stacji roboczej w nocy lub podczas raidu,
    • wiedźmy powstałe z udzerzenie pioruna nie będą więcej znikać (despawnować się),
    • osadnicy sprawdzą czy ich stanowisko pracy jest ważne, jeśli znajdują się w odległości 16 bloków od stanowiska.

 

  • Pozostałe zmiany:
    • dodano obsługę modułu cieniującego (shaderów) w celu uzyskania dostępu do depth buffer,
    • renderowania używa od teraz warstw mieszania na piksel dla niektórych przezroczystch elementów,
    • nieznacznie zmieniono ładowanie pakietów danych, aby zapobiec awarii niestandardowych pakietów danych,
    • poprawiono kolizję bloków i zwiększono jej wydajność,
    • jesli załadowanie pakietów danych wywołało by awarię gry, użyte zostaną podstawowe pakiety gry,
    • dodano tryb bezpieczny, (--safeMode), który wylączy wszystkie pakiety danych,
    • gracze nie mogą już siodłać innego bytu, gdy klawisz kucania jest wciśnięty,
    • to czy dany blok wymaga narzędzia, nie jest już własnością materiału i jest przypisane blok po bloku,
    • poprawiono dużą ilość błędów (ponad 98).

 


Oceń artykuł
4.6666666666667 1 1 1 1 1 Ocena 4.67 (3 ocen)
Udostępnij