Pojawiły się dwa pra-wydania dla aktualizacji Netheru co oznacze, że w ciągu najbliższych kilku dni otrzymamy pełną wersję Minecraft 1.16
W pierwszym pre-release 1.16 pojawiło się kilka zmian techcznicznych oraz jedna nowa funkcja w postaci możliwości zarządzania paczkami danych w menu tworzenia świata.
Pre-release 1 Minecraft 1.16 - Lista zmian
- Zmiany w paczkach danych:
- dodano możliwość zarządzania paczkami danych z menu tworzenie świata,
- paczki danych oraz paczki zasobów mogą być dodane do gry przez przeciągniecie ich na okno gry,
- gra nie będzie ładować paczek danych, które mogły by powodować zepsucie ładowania świata,
(gra sprawdza, po wybraniu paczki, czy jej funkcje działają poprawnie).
[nowy przycisk zarządzania paczkami danych w menu tworzenia świata]
[dodawanie paczki danych w menu, czerwone mogą nie być kompatybilne]
[podczas weryfikacji zobaczymy taki ekran]
- Pozostałe zmiany:
- dodano zasadę gry /gamerule forgiveDeadPlayers:
- rozgniewane neutralne moby przestają się gniewać na gracza, gdy ten umrze,
- domyślnie włączone.
- dodano zasadę gry /gamerule universalAnger:
- rozgniewane neutralne moby atakują pobliskich graczy, nie tylko tych którzy je rozgniewali,
- domyślnie wyłączone.
- zoombifikowane pigliny będą aktakować tylko gracza, który je rozgniewał,
- dodanono nowy stopień jakości grafiki o nazwie "Fabulous" (Boski):
- "boska" jakość grafiki pozwala shaderom na rysownie piksel po pikselu.
- ustawienie tej jakości grafiki może wpłynąć na spadek wydajności na urządzeniach mobilnych oraz monitorach 4K.
- (efekty działania tego poziomu jakości zobaczysz na grafikach pod listą zmian)
- dodano animacje dłoni dla następujących akcji:
- wchodzenie do łodzi,
- strzyżenia owcy,
- karmienia brązowej krowy,
- użycia jajka spawnowania na mobie, przy tworzeniu wariantu dziecka
- usunięto animację dla kilku akcji:
- zmiana kierunku wózka z piecem jesli nie jest on na torach,
- użycia barwnika na owcy, która ma już taki sam kolor wełny,
- efekty cząsteczek używają od teraz 64-bitowej precyzji, a nie jak wcześniej 32-bitowej:
- dzięki tej zmianie efekty pojawiają się w odpowiednich miejscach, nawet jeśli znajdujemy się daleko od spawnu
- poprawiono ponad 105 błędów.
- dodano zasadę gry /gamerule forgiveDeadPlayers:
[Nowa opcja jakości grafiki - "Boska"]
Jakość dokładna (Fancy) Jakość Boska (Fabulous)
Jakość dokładna (Fancy) Jakość Boska (Fabulous)
Na pokaznych powyżej zrzutach z gry widać dokładnie różnice, w trybie grafiki "Boska" przez niektóre przezroczyste bloki widać od teraz efekty cząsteczkowe dymu, dzeszczu, śniegu itp. Poniżej możesz zobaczyć także wideo jak przezntuje się grafika w jakości "Boska".
Pre-release 2 Minecraft 1.16 - Lista zmian
- Poprawiono błędy związana z wywalaniem się gry przy uzyciu paczki danych, która modyfikuje nieznany wymiar,
- koty "Jellie" będą się odradzać naturalnie w wioskach,
- poprawiono ponad 14 błędów.