Ukazał się snapshot 20w49a a razem z nim wyczekiwany blok sculk sensor oraz biom jaskiń naciekowych.
Dodany nowy biom jaskiń naciekowych nie został dodany jeszcze do podstawowego generatora, ponieważ zostanie dodany do niego później razem z pozostałą nową zawartością dla generacji jaskiń. Dla samego sprawdzenia jak taki biom może wyglądać, należy stworzyć nowy świat tylko z biomem jaskiń naciekowych.
Sculk sensor to dziwaczny blok wypełniony wąsami, które reagują na drobne wibracje w pobliżu. Za wibracje uznaje się każdy ruch fizyczny, ale kilka z akcji można wykonać aby nie było nas słychać, np. skradając się. Poniżej opiszemy ze szczegółami, co zostało dodane w najnowszym snapshot 20w49a.
Snapshot 20w49a - Lista zmian
Nowości
- Dodano biom jaskiń naciekowych (dripstone caves):
- biom obecnie nie jest dostępny w podstawowym generatorze światów,
- zbudowany jest w większości z bloków naciekowych oraz kamienia,
- występują także duze skupiska zwisających z sufitu stalaktytów, stalagmitów na podlodze oraz liczne kałuże wody.
- Dodano czujnik wibracji sculk (sculk sensor):
- jest nowym komponentem w redstone,
- wykrywa wibracje z odległości 8 bloków w koło siebie we wszystie kierunki,
- wykrywa wibracje oraz emituje syganł redstone,
- sygnał jest wykrywany w szybkości 20 bloków na 1s (1 tick na blok)
[jako ciekawostka, od tej wersji można uznać, ze prędkość dzwięku w Minecraft to 20m/s] - emituje sygnał redstone o różnej mocy jeśli podłączony jest z komparatorem, siła sygnału zależy od częstotliwości wbracji
(poniżej rozpiska jaki typ akcji generuje wibracje i jaką moc daje):
- kroki - 1
- trzepot skrzydeł - 2
- pływanie - 3
- latanie na Elytrze - 4
- upadek na ziemię - 5
- wyskakiwanie z wody, otrząsanie się wilka z wody - 6
- wystrzeł pocisku, rozpoczęcie jedzenia - 7
- uderzenie pocisku, kończenie jedzenia - 8
- uderzenie moba, zmiana przedmiotu na stojaku na zbroje - 9
- zamkniecie lub uzycie bloku, dzwięk pustego zasobnika - 10
- otowrzeni, użycie lub naciśnięcie bloku - 11
- użycie krzesiwa, postawienie bloku - 12
- zniszczenie bloku - 13
- zaciągniecie wędki, deaktywacja tłoka - 14
- zarzucenie wędki, aktywacja tłoka, wybuch (TNT, Creeper itp.), uderzeie błyskawicy - 15
- wibracje można zablokować jeśli nie drodze sygnału jest blok wełny,
(wełna to jedyny blok, jaki nie wzbudza działania sensora) - dostępny jes obecnie w trybie kreatywnym.
Inne zmiany
- dodano wiadomości o śmierci za przebicie przez spadający stalaktyt,
- dodano nowe typy cząsteczek: vibration oraz dust_color_transition,
- dodano nowe tagi związane z blokami naciekowymi, syganłem wibracji itp.
- dodano opcje ustawiania wysokości oraz minimalnej dla ustawień wymiarów,
- usunięto opcję max-build-height z pliku konfiguracji serwera,
- zawartość sakiewek jest zawsze widoczna, nawet jeśli wyłączone są dane meta
- poprawiono ponad 26 błędów.
Galeria obrazów Snapshot 20w49a
[Sculk sensor - testowanie siły sygnału różnych akcji]
[Stalaktyty w opuszczonej kopalni - Minecraft 20w49a]
[Stalaktyty i stalagmity w jaskini - Minecraft 20w49a]
[Stalaktyty i stalagmity w dużych skupiskach - Minecraft 20w49a]
[Stalaktyty zwisające z sufitu w jaskni - Minecraft 20w49a]
[Ogromny stalagmit w jaskini - Minecraft 20w49a]
Jak uruchomić biom z jaskiniami naciekowymi (Dripstone Caves)
Aby uruchomić nowy biom należy postępować wg. kroków poniżej:
- Klikamy "Stwórz nowy świat"
- Następnie klikamy "Więcej opcji świata"
- Następnie klikamy aż zobaczymy "Rodzaj świata:: pojedynczy"
- Następnie z rozwiajnego menu "Dostostuj" wybieramy "Dripstone Caves"
- Ustawiamy pozostałe opcje jakie chcemy
(do zwiedzania nowych biomów dobry będzie tryb kreatywny) - Na koniec klikamy "Stwórz nowy świat".