Napisane przez Opublikowane 11 luty 2021 Aktualizacja 12 luty 2021

Snapshot 21w06a Nowy generator jaskiń oraz większy limit map

bolda500 12 luty 2021

Od wydania snapshot 21w06a możesz testować nowy generator jaskiń w Minecraft: Edycja Java.
 

Co musisz wiedzieć o Snapshot 21w06a

  • Najnowszy snapshot 21w06a dodaje nową, ulepszony generator jaskiń, który dostępny będzie w aktualizacji "Jaskiń i Klifów"
  • Jaskinie będą bardziej żróżnicowane, naturalnie wyglądające oraz zdecydowanie ciekawsze w zwiedzaniu.
  • Pojawią się też nowe podwodne jeziora, a sam limit wysokości zostanie zwiększony do 384 bloków
 
Studio Mojang testuje wiele ciekawych rozwiązań zapowiedzianych podczas Minecraft Live, a najnowszy snapshot 21w06a dodaje nowy system generowanie jaskiń oraz zwiększa maksymalny limit wysokości światów. 
 
Tak duża zmiana w generatorze miała miejsce ostatnio przy wersji Minecraft 1.2.1 z 1 marca 2012 r. kiedy zwiększono limit wysokości z 128 do 256 bloków, zwiększono przestrzeń ID bloków do 4096 oraz zmieniono format zapisu z MCRegion na Anvil.
 

Nowy limit map Minecraft 1.17 

Dla przyszłego wydania Minecarft: Edycja Java 1.17 oraz od tego snapshota 21w06a nowy limit wysokości chunka wyniesie łącznie 384 bloki, z czego dodanych zostało nad poziomem 0 dodatkowe 64 bloki a poniżej poziomu 0 doszło drugie tyle.
 
 

Snapshot 21w06a - Lista zmian

Nowości

Nowe jaskinie

  • dodano nowe jskinie które wysętpują w dwóch typach - "spagetti" oraz "serowe"
  • dodano zalane poziomy jaskiń wodonośnych
  • stary typ generacji jaskiń dalej występuje i lączy się z nowymi

Jaskinie spegetti

  • długie, wąskie jaskinie,
  • wykorzystują generator szumu do generacji
  • mogą tworzyć wejscią do jaskiń na połączeniu z lądem

Jaskinie serowe

  • tworzą jasknie o różnych rozmiarach,
  • wykorzystuja generator szumu do generacji

Poziomy wodonośne

  • służą do generowania zbiorników wodnych w nowych jaskiniach
  • bloki magmy mogą generować sie na dnie nowych zbiorników wodnych
  • zastępują stare podwodne rzeźby jaskiniowe oraz kaniony

 

Zmiany

Główny świat/Powierznia (Overworld)

  • całkowita wysokość chunka została zwiększona do 384 bloków:
    • świat został powiększony o 64 w góre i w dół, można teraz budować od warstwy -64 do 319
    • podziemna lawa nie generuje się jeszcze prawidłowo

Kopalnie (Mineshaft)

  • koplanie nie mogą się już generować, jeśli całość jest zawieszona w powietrzu
  • korytarze są od teraz generowane z drewnianymi słupami, które w razie potrzeby stanowią podparcie
  • pajeczyny nie mogą już być zawieszone w powietrzu, jeśli nie podpiera je sąsiedni blok

Inne zmiany

  • tymczasowo całkowicie wyłączono możliwość uruchamiania światów z starszych wydań gry
  • wielka mimoza:
    • ugina się nawet jeśli gracz kuca lub skacze po niej.
    • przechyla się szybciej
    • zasilić ją można przy pomocy czerwonego proszku, co spowoduje jej podniesienie
    • zasilona może się pochylić, jeśli zostanie trafiona przez pocisk
    • po trafieniu pociskiem nie rozpada się wiecej
  • tekstura wiszących korzeni została zmieniona
  • tekstura małej mimozy została zmieniona.

 


Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (1 ocena)
Udostępnij