Tym razem testowe wydanie Snapshot 21w15a nie jest tym, co otrzymujemy zawsze, czyli nowości i poprawki błędów.
Po raz pierwszy w historii gry Minecraft mamy przypadek, że w wydaniu snapshot zostało cofniętych większość wprowadzonych wcześniej zmian. Oczywiście jest to związane z tym ogłoszeniem od Mojang Studios na temat zmian terminów aktualizacji "Jaskiń i Klifów".
Jakie zmiany zostały cofnięte w snapshot 21w15a
- Światy, generatory i limity wysokości zostały cofnięte do wersji 1.16.
- Wyłączono generowanie się nowych typów jaskiń.
- Rudy generują się znowu jak w wersji 1.16.
- Miedź można znaleźć między poziomami Y = 0 do Y = 192 z największymi złożami na Y = 96.
- Tuf występuje na poziomach między Y = 0 do y = 16.
- Wyłączono możliwość uruchomienia na snapshot 21w15a światów stworzonych od wesji 21w06a do 21w014a.
- Przywrócono możliwość gry na światach z wersji 1.16 i wcześniejszych na snapshot 21w15a.
Lista pozostałych zmian snapshot 21w15a
- Kozy:
- unikają od teraz chodzenia po puchu śnieżnym,
- mają możliwość taranowania innych mobów oraz stojaków na zbroję,
- creepery nie wybuchają już, gdy zostaną zaatakowane przez kozę.
- Poprawiono tekstury rud złota, lazurytu.
- Dodano nowe surowe bloki metalu: żelaza, złota i miedzi:
- Zmieniono tekstury przedmiotów surowych metali:
- Dodano dzwięki używania mączki kostnej.
- Dodano komendę
/debug function
- Dodano ustawienie w server.properties
- resource-pack-prompt: dodaje niestandardowy komunikat, który będzie wyświetlany, jeśli ustawienie require-resource-pack jest użyte
- resource-pack-prompt: dodaje niestandardowy komunikat, który będzie wyświetlany, jeśli ustawienie require-resource-pack jest użyte
- Dodano nowy byt (entity) Marker dla twórców map lub wykorzystania w pakietach danych:
- makery występują tylko po stronie serwera, nie są wysyłane żadne pakiety renderowania do graczy,
- nie aktualizaują się same w żaden sposób,
- nie mogą otrzymywać obrażeń, nie wydają dzwięków, nie utrudniają umieszczania bloków, nie wchodzą w kolizję z żadnym innym bytem (nie odpychają graczy od ich własnej pozycji),
- mogą przechowywać dane - tagi wspólne dla wszyskich jednostek oraz wszelakie dane NBT.
- Poprawiono tekstury przedmiotów z surowego metalu.
- Główny ekran menu gry ma teraz tło geodą ametystową.
- Zmieniono pozycję niktórych bloków budowlanych w menu trybu kreatywnego:
- łupkowe kafelki, spękane łupkowe kafelki przeznisiono tam gdzie reszta łupkowych bloków,
- łupkowa odmiana bloku emaraldów trafiła w sąsiedztwo bloków innych rud,
- blok miedzi trafił w sąsiedztwo blokówów z metalu,
- blok nacieku trafił w sąsiedztwo bloków kamiennych,
- Poprawiono ponad 21 błędów.