Avatar
Napisane przez Opublikowane 15 kwiecień 2021

Snapshot 21w15a Aktualizacja Jaskiń i Klifów robi duży krok w tył?

Avatar
bolda500 15 kwiecień 2021

Tym razem testowe wydanie Snapshot 21w15a nie jest tym, co otrzymujemy zawsze, czyli nowości i poprawki błędów.
 
Po raz pierwszy w historii gry Minecraft mamy przypadek, że w wydaniu snapshot zostało cofniętych większość wprowadzonych wcześniej zmian. Oczywiście jest to związane z tym ogłoszeniem od Mojang Studios na temat zmian terminów aktualizacji "Jaskiń i Klifów"
 

Jakie zmiany zostały cofnięte w snapshot 21w15a

  • Światy, generatory i limity wysokości zostały cofnięte do wersji 1.16.
  • Wyłączono generowanie się nowych typów jaskiń.
  • Rudy generują się znowu jak w wersji 1.16.
  • Miedź można znaleźć między poziomami Y = 0 do Y = 192 z największymi złożami na Y = 96.
  • Tuf występuje na poziomach między Y = 0 do y = 16.
  • Wyłączono możliwość uruchomienia na snapshot 21w15a światów stworzonych od wesji 21w06a do 21w014a.
  • Przywrócono możliwość gry na światach z wersji 1.16 i wcześniejszych na snapshot 21w15a.

Lista pozostałych zmian snapshot 21w15a

  • Kozy:
    • unikają od teraz chodzenia po puchu śnieżnym,
    • mają możliwość taranowania innych mobów oraz stojaków na zbroję,
    • creepery nie wybuchają już, gdy zostaną zaatakowane przez kozę.
  • Poprawiono tekstury rud złota, lazurytu.
  • Dodano nowe surowe bloki metalu: żelaza, złota i miedzi:
  • Zmieniono tekstury przedmiotów surowych metali:
  • Dodano dzwięki używania mączki kostnej.
  • Dodano komendę /debug function
  • Dodano ustawienie w server.properties
    • resource-pack-prompt: dodaje niestandardowy komunikat, który będzie wyświetlany, jeśli ustawienie require-resource-pack jest użyte
  • Dodano nowy byt (entity) Marker dla twórców map lub wykorzystania w pakietach danych:
    • makery występują tylko po stronie serwera, nie są wysyłane żadne pakiety renderowania do graczy,
    • nie aktualizaują się same w żaden sposób,
    • nie mogą otrzymywać obrażeń, nie wydają dzwięków, nie utrudniają umieszczania bloków, nie wchodzą w kolizję z żadnym innym bytem (nie odpychają graczy od ich własnej pozycji),
    • mogą przechowywać dane - tagi wspólne dla wszyskich jednostek oraz wszelakie dane NBT.
  • Poprawiono tekstury przedmiotów z surowego metalu.
  • Główny ekran menu gry ma teraz tło geodą ametystową.
  • Zmieniono pozycję niktórych bloków budowlanych w menu trybu kreatywnego:
    • łupkowe kafelki, spękane łupkowe kafelki przeznisiono tam gdzie reszta łupkowych bloków,
    • łupkowa odmiana bloku emaraldów trafiła w sąsiedztwo bloków innych rud,
    • blok miedzi trafił w sąsiedztwo blokówów z metalu,
    • blok nacieku trafił w sąsiedztwo bloków kamiennych,
  • Poprawiono ponad 21 błędów.

Oceń artykuł
1 1 1 1 1 Ocena 0.00 (0 ocen)
Udostępnij