Napisane przez Opublikowane 12 sierpień 2021

1.18 Minecraft Snapshot v4 Kolejne zmiany w biomach

bolda500 12 sierpień 2021

Dostępne jest kolejne, obecnie już czwarte wydanie eksperymentalnej wersji Minecraft 1.18. Zmiany obejmują poprawki i usprawnienia w generacji biomów.
 

Zmiany w wydaniu czwartym względem trzeciego snapshota:

  • poprawiono generację świątyń - pustynne świątynie generują się częściowo zakopane, a pustynne i dżunglowe nie generują się więcej na wodzie,
  • badlandy oraz pustynie są większe i dużo rzadziej generują się jako brzydkie plamy mikrobiomów,
  • rozmieszczanie biomów jest nieco płynniejsze (ponownie) aby mniej występowały miktobiomy (ponownie),
  • zaśnieżone stoki są mniej zabrudzone (ponownie),
  • zmniejszono prawdopodobieństwo odcięcia rzek, aby mogły przebiegać przez pasma górskie tworząc doliny między szczytami i łączyc się w większe formacje rzeczne, co wpłynie na lepsze poruszanie się łódką,
  • kamienne brzegi mogą zawierać warstwy (pasy) żwiru, diorytu, andezytu i diorytu,
  • kamieniste szczyty tworzą czasami warstwy żwiru, kalcytu, andezytu i granitu, nie trzeba już niszczyć geod w poszukiwaniu kalcytu,
  • zwiększono ilość występowania żelaza, nadal trzeba biędzie go szukać w jaskniach lub szczytach gór ale znejdziesz go tam więcej,
  • nieznacznie poprawiono rozmieszczenie bagien (ponownie),
  • międz występuje w większych skupiskach w jaskiniach naciekowych.

Galeria obrazów Minecraft 1.18 Snapshot Eksperymentalny 4

Zmiany w wydaniu trzecim względem drugiego snapshota:

  • poprawiono rozmieszczenie biomów, aby zmniejszyć ryzyko kolizji temperatur (biom śnieżny na środku pustyni), czasami może się do wydarzyć ale nie tak często,
  • poprawiono rozmieszczenie biomów, aby uzyskać większą rożnorodność, tym samym zwiększo ponownego wystąpienia mikro-biomów ale tym razem bardziej dopasowane do temperatury okolicznych biomów,
  • poprawiono generację czerwonego piasku, poprawiono biom badlands,
  • zminejszono szansę generowania się szczytowych biomów i łąd na płaskich obszarach o niskiej wysokości,
  • nieznacznie wygładzono klify w zniszczonych terenach, aby nie przypominały błędów w generacji chunków,
  • ośnieżone zbocza i szczyty nie posiadają pod śniegiem ziemi, aby wyglądały mniej zaziemione,
  • dodano nowy biom górski - kamieniste szczyty - to nowy wariant ośnieżonych szczytów w których zamiast śniegu i lodu używa się kamienia i żwiru, służy to też unikaniu kolizji temperaturowej między biomami
  • dodano struktury do niektórych nowych biomów górskich - wioski występuja na łąkach, posterunki grabieżców generują się we wszystkich biomach górskich,
  • poprawiono plaże, aby występowały częściej na płaskich wybrzeżach niż na terenach pagórkowatych, zmniejszono ilość kamiennych brzegów,
  • linie brzegowe i brzegi rzek są mniej podatne na zakłócenia przez warstwy wody, co oznacze że lokalne poziomy wody są używane na poziomie, który nie graniczy z rzeką lub oceanem,
  • otwory jaskiń i wąwozów, które przecinają ocean lub rzekę w większości wykorzystują poziom morza,
  • niskie wzniesienia na śródlodzie są mniej podatne na zalania jaskiń,
  • warstwy wodonośne częściej łączą się z system jaskiń niżej
  • zminejszono ryzyko powstawania ogromnych obszarów z wypełnionymi wszędzie wodą jaskiniami,
  • naprawiono odradzanie się kóz, które nie pojawiały się na nowych biomach górskich,
  • bagna rzadziej nakładają się na such i zimne biomy,
  • pustynne świątynie pojawiaja sie na powierzchni a nie jak wcześniej na stałym poziomie wysokości (Y),
  • trawa nie generuje się więcej pod wodą,
  • zmniejszono ryzyko złego powstawania biomu rzecznego w suchych wąwozach górskich,
  • poprawiono tempo odradzania się mobów, nowa prędkość odradzania jest podobna jak w wersji 1.17 na poziomie Y = 64
  • poprawiono błąd, w których gracze w trybie wieloosobowym otrzymywali znacznie większą lub mniejszą ilość wrogich mobów, od teraz kazdy gracz otrzymuje prawidłową ilość mobów z puli limitu globalnego.
 

Znane błędy zgłoczone przez graczy w poprzednim wydaniu:

  • niska wydajność, co jest normą w przypadku słabej optymalizacji snapshotów,
  • dziwne generowanie terenu w Netherze,
  • brak wież w Endzie, które pojawiają się dopiero po odrodzeniu się smoka.

 

Galeria obrazów Minecraft 1.18 Snapshot Eksperymentalny 3

Jak zainstalować eksperymentalny Snapshot v3 Minecraft 1.18

Instalacja

  1. Pobierz plik z ekeperymentalną wersją Minecraft 1.18 v4 - POBIERZ
    (czwarte wydanie dostępne jest od 17.08.2021)
  2. Rozpakuj plik do folderu "versions" w folderze gry.
    • Windows: naciśnij Win+R i wpisz %appdata%\.minecraft i naciśnij Ok
    • Linux: ~/.minecraft lub /home/<Twoja nazwa użytkownika>/.minecraft/
  3. Uruchom Launcher Minecraft.
  4. W zakładce "Instalacje" zaznacz pole wyboru "Zmodyfikowane"
  5. Utwórz nową konfigurację uruchamiania gry.
  6. Wybierze wersję "pending 1.18_experimental-snapshot-4.zip".
  7. Uruchom grę, a pozostałe pliki zostaną pobrane automatycznie.

UWAGA. Ta wersja gry nie jest kompatybilna z innymi wersjami gry, nie uruchamiaj na niej swoich świetów, na których grasz, bo możesz wyszstko stracić.

 

Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (2 ocen)
Udostępnij