Avatar
Napisane przez Opublikowane 23 wrzesień 2021

Snapshot 21W38A Powrót podziemnych twierdz oraz telemetrii

Avatar
bolda500 23 wrzesień 2021

Po ostatniej dużej aktualizacji jaka się pojawiła w wydaniu snapshot 21w38a otrzymujemy znacząco mniej zmian ale jest też kilka nowości i powrót twierdz (stronghold) i telemetrii na potrzeby optymalizacji gry.
 
To już drugi snapshot dla aktualizacji Jaskiń i Klifów cz. II. W wydaniu 21w38a znalazły się głównie poprawki błędów, ale jest też kilka nowości i technicznych dodatków, jak osobny suwak odległości symulacji oraz zwiększona liczba wątków. Udało się przywrócić ponownie twierdze podziemne i generują się one już poprawnie.
 

Snapshot 21w38a - Lista zmian

UWAGA!!! - Ten snapshot nie jest nadal kompatybilny ze starymi światami, a sam zapis światów może czasami zajmować więcej czasu niż zwykle.
 
Nowości
  • Sprint nie jest już zakłócany, jeśli delikatnie ocieramy się o okoliczne ściany podczas sprintu.
  • Dodano nowy suwak w ustawieniach grafiki - simulation-distance

    • byty poza ustawionym obszarem symulacji nie będą aktualizowane,
    • dzięki tej opcji można zwiększyć zasięg renderowania obrazu obniżając użycie CPU.
  • Dodano nowy parametr dla serwera w pliku server.properties - simulation-distance
  • Dodano telemetrie:
    • zaimplementowane tylko w zdarzeniu ładowania świata,
    • dane wysyłane są podczas ładowania świata dla jednego gracza lub łączenia się z serwerem dla wielu graczy,
    • zawiera następujące informacje:
      • identyfikator programu uruchamiającego,
      • identyfikator użytkownika (XUID),
      • identyfikator sesji klienta (zmienny przy restarcie),
      • identyfikator sesji światowej (zmienny w zależności od obciążenia świata, do ponownego wykorzystania w późniejszych wydarzeniach),
      • wersja gry,
      • nazwa i wersja systemu operacyjnego,
      • wersja środowiska uruchomieniowego Java,
      • jeśli klient lub serwer jest zmodowany (te same informacje co w dziennikach awarii),
      • typ serwera (pojedynczy gracz, Realms lub inny),
      • tryb gry.

 

Zmiany
  • Ruda miedzi generuje się do poziomu Y = 95 i została zwiększona jej ilość.
  • Ruda lazurytu tworzy się podobnie jak inne rudy, zamiast się rozprzesrzeniać.
  • Teraz różne zadania w tle, w tym generowanie świata, są wykonywane w puli wątków w tle.
    • Rozmiar puli wątków jest równy Ilość dostępnych rdzeni CPU - 1.
    • Maksymalna liczba wątków to 255, a nie 7. Ten limit może zostać przesłonięty przez parametr Java max.bg.threads.
  • Poprawiono ponad 17 błędów z wcześniejszych wydań gry.

 


Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (2 ocen)
Udostępnij