Po ostatniej dużej aktualizacji jaka się pojawiła w wydaniu snapshot 21w38a otrzymujemy znacząco mniej zmian ale jest też kilka nowości i powrót twierdz (stronghold) i telemetrii na potrzeby optymalizacji gry.
To już drugi snapshot dla aktualizacji Jaskiń i Klifów cz. II. W wydaniu 21w38a znalazły się głównie poprawki błędów, ale jest też kilka nowości i technicznych dodatków, jak osobny suwak odległości symulacji oraz zwiększona liczba wątków. Udało się przywrócić ponownie twierdze podziemne i generują się one już poprawnie.
Snapshot 21w38a - Lista zmian
UWAGA!!! - Ten snapshot nie jest nadal kompatybilny ze starymi światami, a sam zapis światów może czasami zajmować więcej czasu niż zwykle.
Nowości
- Sprint nie jest już zakłócany, jeśli delikatnie ocieramy się o okoliczne ściany podczas sprintu.
- Dodano nowy suwak w ustawieniach grafiki -
simulation-distance
- byty poza ustawionym obszarem symulacji nie będą aktualizowane,
- dzięki tej opcji można zwiększyć zasięg renderowania obrazu obniżając użycie CPU.
- Dodano nowy parametr dla serwera w pliku server.properties -
simulation-distance
- Dodano telemetrie:
-
- zaimplementowane tylko w zdarzeniu ładowania świata,
- dane wysyłane są podczas ładowania świata dla jednego gracza lub łączenia się z serwerem dla wielu graczy,
- zawiera następujące informacje:
- identyfikator programu uruchamiającego,
- identyfikator użytkownika (XUID),
- identyfikator sesji klienta (zmienny przy restarcie),
- identyfikator sesji światowej (zmienny w zależności od obciążenia świata, do ponownego wykorzystania w późniejszych wydarzeniach),
- wersja gry,
- nazwa i wersja systemu operacyjnego,
- wersja środowiska uruchomieniowego Java,
- jeśli klient lub serwer jest zmodowany (te same informacje co w dziennikach awarii),
- typ serwera (pojedynczy gracz, Realms lub inny),
- tryb gry.
Zmiany
- Ruda miedzi generuje się do poziomu Y = 95 i została zwiększona jej ilość.
- Ruda lazurytu tworzy się podobnie jak inne rudy, zamiast się rozprzesrzeniać.
- Teraz różne zadania w tle, w tym generowanie świata, są wykonywane w puli wątków w tle.
- Rozmiar puli wątków jest równy Ilość dostępnych rdzeni CPU - 1.
- Maksymalna liczba wątków to 255, a nie 7. Ten limit może zostać przesłonięty przez parametr Java max.bg.threads.
- Poprawiono ponad 17 błędów z wcześniejszych wydań gry.