Snapshot 21w40a jest już dostępny, czekają nas kolejne zmiany w generowaniu terenu, oraz kilka zmian w systemie spawnowania mobów w grze.
W dalszym ciągu polecamy zrobienie kopii zapasowej świata przed załadowaniem go w tym snapshocie.
Zmiany w 21w40a:
- Poprawki w generowaniu świata.
- Zmiany w spawnowaniu mobów.
- Ruda miedzi dropi teraz 2-5 (wcześniej 2-3) kawałków surowej miedzi.
- W Przecinarce, blok miedzi może zostać zamieniony na 4 pocięte kawałki miedzi.
- Kilka wariantów biomów o podobnych cechach ale różnych kształtach zostało połączonych w jeden. Kształt biomów jest teraz kontrolowany niezależnie.
- Zmieniono nazwy niektórych biomów.
Generacja świata:
- Zaktualizowano rozmieszczenie rud, aby wydobycie rud na niskiej głębokości było bardziej opłacalne.
-
- Dodano więcej zasłoniętych diamentów.
- Ruda żelaza generuje się teraz powyżej poziomu Y=80, im wyżej, tym więcej jej się generuje.
- Dodatkowe złoto generuje się poniżej wysokości Y=-48.
- Biomy nie-jaskiniowe nie zmieniają się już wraz z wysokością, sawanny nie powinny się już pojawiać na niebie.
- Poprawiono rozmiar niektórych biomów, aby lepiej pasował do 1.17.
- Zwiększono średni rozmiar większości biomów (oznacza to również, że biomy nie znajdują się w tych samych miejscach co poprzednio). Biomy teraz powinny być mniej więcej dwa razy większe.
- Naprawiono niektóre problemy z warstwami wodonośnymi (efektem ubocznym tego jest to, że warstwy wodonośne znajdują się teraz w innych miejscach niż w ostatnim snapshocie).
- Nieznacznie zwiększono częstotliwość występowania podwodnej magmy.
- Zwiększono ilość lochów, szczególnie poniżej wysokości Y=0.
- Żwir jest teraz generowany poniżej wysokości Y=0.
- Wioski są nieco bardziej rozrzuconeUsunięto jeziora na powierzchni, wszystkie wodne elementy mają teraz własny, lokalny poziom wysokości.
Zmiany w spawnowaniu mobów:
- Aksolotle będą się teraz pojawiać tylko w wodzie, powyżej glinianych bloków, w bujnych jaskiniach.
- Świecące kałamarnice pojawiają się teraz tylko w blokach wodnych, poniżej wysokości Y=30.
- Dorsze, Łososie, Rozdymki, Ryby tropikalne, Kałamarnice i Delfiny pojawiają się tylko w wodzie od wysokości Y=50 do wysokości Y=64.
- Ryby tropikalne pojawiają się teraz także w bujnych jaskiniach na dowolnej wysokości.
- Zombie ponownie spawnują w jaskiniach naciekowych - utopce również mogą się tam pojawiać.
- Kozy nie pojawiają się na kamiennych szczytach.
Zmiany techniczne w 21w40a:
- Zoptymalizowano AI dla Aksolotli, Kóz, Hoglinów, Zoglinów, Piglinów, Piglinów okrutników i Wieśniaków.
- Warstwy skały macierzystej generują się teraz zależnie od seeda świata.
Oprócz tego naprawiono 22 błędy z poprzednich wersji gry.