Avatar
Napisane przez Opublikowane 08 październik 2021

Snapshot 21w40a Kolejne zmiany w generowaniu rud

Avatar
POTTERMAN 08 październik 2021

Snapshot 21w40a jest już dostępny, czekają nas kolejne zmiany w generowaniu terenu, oraz kilka zmian w systemie spawnowania mobów w grze.
 
W dalszym ciągu polecamy zrobienie kopii zapasowej świata przed załadowaniem go w tym snapshocie.

Zmiany w 21w40a:

  • Poprawki w generowaniu świata.
  • Zmiany w spawnowaniu mobów.
  • Ruda miedzi dropi teraz 2-5 (wcześniej 2-3) kawałków surowej miedzi.
  • W Przecinarce, blok miedzi może zostać zamieniony na 4 pocięte kawałki miedzi.
  • Kilka wariantów biomów o podobnych cechach ale różnych kształtach zostało połączonych w jeden. Kształt biomów jest teraz kontrolowany niezależnie.
  • Zmieniono nazwy niektórych biomów.

Generacja świata:

  • Zaktualizowano rozmieszczenie rud, aby wydobycie rud na niskiej głębokości było bardziej opłacalne.

    • Dodano więcej zasłoniętych diamentów.
    • Ruda żelaza generuje się teraz powyżej poziomu Y=80, im wyżej, tym więcej jej się generuje.
    • Dodatkowe złoto generuje się poniżej wysokości Y=-48.
  • Biomy nie-jaskiniowe nie zmieniają się już wraz z wysokością, sawanny nie powinny się już pojawiać na niebie.
  • Poprawiono rozmiar niektórych biomów, aby lepiej pasował do 1.17.
  • Zwiększono średni rozmiar większości biomów (oznacza to również, że biomy nie znajdują się w tych samych miejscach co poprzednio). Biomy teraz powinny być mniej więcej dwa razy większe.
  • Naprawiono niektóre problemy z warstwami wodonośnymi (efektem ubocznym tego jest to, że warstwy wodonośne znajdują się teraz w innych miejscach niż w ostatnim snapshocie).
  • Nieznacznie zwiększono częstotliwość występowania podwodnej magmy.
  • Zwiększono ilość lochów, szczególnie poniżej wysokości Y=0.
  • Żwir jest teraz generowany poniżej wysokości Y=0.
  • Wioski są nieco bardziej rozrzuconeUsunięto jeziora na powierzchni, wszystkie wodne elementy mają teraz własny, lokalny poziom wysokości.

 

Zmiany w spawnowaniu mobów:

  • Aksolotle będą się teraz pojawiać tylko w wodzie, powyżej glinianych bloków, w bujnych jaskiniach.
  • Świecące kałamarnice pojawiają się teraz tylko w blokach wodnych, poniżej wysokości Y=30.
  • Dorsze, Łososie, Rozdymki, Ryby tropikalne, Kałamarnice i Delfiny pojawiają się tylko w wodzie od wysokości Y=50 do wysokości Y=64.
  • Ryby tropikalne pojawiają się teraz także w bujnych jaskiniach na dowolnej wysokości.
  • Zombie ponownie spawnują w jaskiniach naciekowych - utopce również mogą się tam pojawiać.
  • Kozy nie pojawiają się na kamiennych szczytach.

Zmiany techniczne w 21w40a:

  • Zoptymalizowano AI dla Aksolotli, Kóz, Hoglinów, Zoglinów, Piglinów, Piglinów okrutników i Wieśniaków.
  • Warstwy skały macierzystej generują się teraz zależnie od seeda świata.
Oprócz tego naprawiono 22 błędy z poprzednich wersji gry.

 


Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (1 ocena)
Udostępnij