Napisane przez Opublikowane 28 październik 2021

Snapshot 21w43a Wprowadzono mieszanie granic nowego świata

bolda500 28 październik 2021

Najnowszy Snapshot 21w43a wprowadza mieszanie granic na obszarach starego i nowego świata, aby przejścia miedzy nimi były płynniejsze.
 
Oczywiście przejścia między starym i nowym światem przy zmianie na nowy generator nie są jeszcze doskonałe, bo np. biomy dalej przebiegają wzdłuż obszaru łączenia jako prosta linia ale należy mieć na uwadze, że jest to dopiero pierwsza iteracja tego systemu mieszania się światów starych z nowymi.
 
Obecnie przestrzeń pod isniejącymi już fragmentami starego świata wypełniana zostanei ale tylko przez łupek (deepslate). W kolejnych snapshotach i usprawnieniach mieszania światów zostanie dodane wypełnianie tych przestrzeni jaskiniami.
 
Tak samo jak we poprzednich wydaniach, polecamy zrobienie kopii zapasowej świata przed załadowaniem go w tym snapshocie.

Snapshot 21w43a - Lista zmian

Nowości

  • Przestrzenie między starymi i nowymi światami są od teraz dopasowywane, kiedy ulepszasz swój świat do nowgo generatora.
    • podczas generowania nowego terenu blisko starych kawałków (chunków), teren dostosowywane jest tak, aby jak najlepiej pasował do istniejącego terenu,
    • w starych kawałkach (chunkach), jeśli na poziomie Y=0 jest skała macierzysta (bedrock), kolumna poniżej zostanie wypełniona łupkiem,
      • światy zaktualizowane w tym snapshot na stałe będą miały łupek, pod warstwą skały macierzystej (bedrock), więc jeśli chcesz później miec w tym miejscu nowe jaskinie, pamiętaj aby wykonać kopię zapasową całego świata przed aktualizacją wersji.
    • stara skała macierzysta (bedrock) między poziomem Y=0 do Y=4 w starych kawałkach (chunkach) zostanie zastąpiona przez łupek (deepslate).
    • nowa warstwa skały macierzystej znajduje się na Y=-64.

 

Zmiany

  • Ponownie wprowadzono zmiany w ziarnach (seed). Światy w tym snapshot nie będą wyglądały tak samo jak w poprzednich snapshotach.
  • Zmieniono format zapisu kawałków (chunków)
    • usunięto format Level i zasąpiono wszystko, co zawierał na:
      • Level.Entities przeniósł się do entities.
      • Level.TileEntities przeniósł się do block_entities.
      • Level.TileTicksi Level.ToBeTicked przeniósł się do block_ticks.
      • Level.LiquidTicksi Level.LiquidsToBeTicked przeniósł się do fluid_ticks.
      • Level.Sections przeniósł się do sections.
      • Level.Structures przeniósł się do structures.
      • Level.Structures.Starts przeniósł się do structures.starts.
      • Level.Sections[].block_states przeniósł się do sections[].block_states.
      • Level.Sections[].biomes przeniósł się do sections[].biomes.
    • dodano yPos minimalną pozycję sekcji y w kawałku (chunku).
    • dodano below_zero_retrogen zawierające dane do obsługi generowania poniżej zera.
    • dodano blending_data dane zawierające w celu wsparcia łączenia nowej generacji świata z istniejącymi fragmentami.
  • Ustawienie wideo "Priorytetowe odświżanie" zostało przemianowane na "Chunk Builder" oraz dodano podpowiedzi dla jego trzech opcji, oraz zmieniono ich nazwy - "w pobliżu" na "wątkowane", "według gracza" na "częściowo blokowane", "brak" na "pełne blokowanie"
  • Zmieniono niektóre zmiany w ticku bloków i płynów w celu zwiększenia tempa zapisu.
  • Ograniczono stawianie dużych dripleafów (spadkoliści) do bloków gliny, trawy, ziemi, utwardzonej ziemi, pól uprawnych, mchu, ukorzenionej ziemi, bielicy (podzolu) i grzybni. Wcześniej, duże spadkoliście można było postawić na praktycznie każdym bloku.
  • Warstwy wodonośne lawy występują nieco rzedziej.
  • Zmniejszono ilość zalanych jaskiń w pobliżu brzegów oceanów i rzek.
  • Poziom warstwy wodonośnej w jaskiniach jest teraz bardziej zbliżony do siebie, aby zminimalizować ilość podziemnych wodospadów i ułatwić podróżowanie łódkami.
  • Poprawiono ponad 10 błędów, między innymi usunięto generowanie się kamienia w Netherze.

Podsumowanie

Niestey obecnie pierwsza wersja mieszania granic nie jest doskonała, podczas naszych testów w celu zebrania obrazów do tego wpisu natrafiliśmy na problem z mieszniem granic świata, przez zmiany w ziarnie mapy, między wersją 21w42a a 21w43a. Przez taką zmianę teren jest dość znacząco "zepsuty" przez ściany terenu niepasujące do siebie.
Musimy zaczekać na kolejne snapshoty i poprawki w generatorze oraz usprawnienia związane z mieszaniem światów.

 


Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (1 ocena)
Udostępnij