Wydadny został w tym tygodniu drugi snapshot dla przyszłego wydania Minecraft 1.19 o nr. 22w12a. Otrzymaliśmy w nim nowe łódki ze skrzyniami, Wardena oraz nowe efekty i kilka drobnych zmian.
Snapshot 22w12a - Lista zmian
Nowości
Łódki ze skrzyniami
- korzysta się z nich podobnie jak z skrzyń w wózkach ze skrzynią,
- nie można do nich zaglądać będąc w łódce,
- po zniszczeniu łódki ze skrzyni wypadają wszystkie przedmioty,
- może być wykorzystywana z hooperami, dispenerami podobnie jak inne magazyny.
Warden
- Warden jest pierwszym w Minecraft ślepym mobem,
- pojawia się, po trzykrotnym wzbudzeniu wibracji w skalkowe wrzeszczadło,
- wynurza się z ziemi, gdy zostaje zrodzony przez skalkowe wszeszczadło,
- powraca do ziemi, jeśli przez 60s nie wykryje żadnych wibracji w swoim otoczeniu,
- dysponuje 500 pkt. (250 serc) zdrowia i zadaje 30 pkt. obrażeń na normalnym poziomie trudności,
- posiada duży zasięg walki wręcz, przez co może nas dosięgnąć z odległości,
- podczas atak na gracza dezaktywuje jego tarczę,
- klatka piersiowa Wardena ma świecący rdzeń, który rozjaśnia się i przyciemnia razem z efektem ciemności,
- pulsowanie przyspiesza, kiedy Warden staje sie bardziej podejżliwy i zbliża się do zaatakowania gracza lub innego moba.
- posiada zmysł węchu, dzięki któremu lokalizuje swoje ofiary w postaci gracza lub innych mobów,
- wyczuwa ruch, odnajdując drogę w kierunku zródła wibracji,
- śledzi, atakuje graczy i inne moby, które wytwarzają wibracje,
- gry wykryje ruch, narośla na jego głowie grzechoczą podobnie jak skalkowy czujnik,
- jeśli jakiś pocisk (jajko, kulka śnieżna, strzała) wyląduje w pobliżu, Warden sprawdza to miejsce, dzięki temu zachowaniu można wykorzystać je do odwrócenia uwagi Wardena od wcześniejszczego celu, który szukał,
- nie wykryje gracza, który używa skradania się,
- ma wzrost 3,5 bloku, co czyni go jednym z najwyższych mobów w grze, poza smokiem.
Nowe efekty
- efekt ciemności:
- efekt wyzwalany przez skalowe wrzeszczadło, powodujący przyciemnienie i ogranieczenie widzenia gracza,
- obniża poziom gammy, do odpowiednika ustawień "nastowjowy", jednocześnie mając ten efekt.
- efekt szybkiego skradania się:
- zaklęcie posiada trzy poziomy,
- można nim nasycic tylko leginsy,
- pozwala na szybkie poruszanie się, podczas skradania się, do 75% normalnej prędkości na poziomie 3 zalkęcia.
Dodano nową opcję w menu dostępności, odpowiedzialny za "pulsowanie ciemności"
Zmiany
- wszystkie rodzaje liści mogą być od teraz zalewane przez wodę,
- skulkowy katalizator nie może już generować bloków skulkowego wrzeszczadła,
- dodano funkcjonalaność dla bloków skulkowego wrzeszczadła:
- przyzywa Wardena, tylko wtedy, gdy w pobliżu 48 bloków niema innego strażnika.
- po aktywacji nakłada na gracza efekt ciemności,
- po trzykrotnej aktywacji przyzywa z ziemi Wardena,
- może zostać aktywowany przy pomocy skulkowego czujnika, kroków i wybracja gracza lub sygnału redstone.
- zmieniono tekstury prezdmiotów wszystkich łódek poza wariantem namorzynowym,
- biom głebokej ciemności jest teraz rzadziej zalewany niż okoliczne tereny,
- poprawiono ponad 31 błędów.
Zobacz także:
Zródło: minecraft.fandom.com/wiki/Java_Edition_22w12a