Napisane przez Opublikowane 25 marzec 2022 Aktualizacja 01 kwiecień 2022

Snapshot 22w12a Warden, łódka ze skrzynią oraz nowe efekty

bolda500 01 kwiecień 2022

Wydadny został w tym tygodniu drugi snapshot dla przyszłego wydania Minecraft 1.19 o nr. 22w12a. Otrzymaliśmy w nim nowe łódki ze skrzyniami, Wardena oraz nowe efekty i kilka drobnych zmian.
 

Snapshot 22w12a - Lista zmian

Nowości

Łódki ze skrzyniami

  • korzysta się z nich podobnie jak z skrzyń w wózkach ze skrzynią,
  • nie można do nich zaglądać będąc w łódce,
  • po zniszczeniu łódki ze skrzyni wypadają wszystkie przedmioty,
  • może być wykorzystywana z hooperami, dispenerami podobnie jak inne magazyny.
 

Warden

  • Warden jest pierwszym w Minecraft ślepym mobem,
  • pojawia się, po trzykrotnym wzbudzeniu wibracji w skalkowe wrzeszczadło,
  • wynurza się z ziemi, gdy zostaje zrodzony przez skalkowe wszeszczadło,
  • powraca do ziemi, jeśli przez 60s nie wykryje żadnych wibracji w swoim otoczeniu,
  • dysponuje 500 pkt. (250 serc) zdrowia i zadaje 30 pkt. obrażeń na normalnym poziomie trudności,
  • posiada duży zasięg walki wręcz, przez co może nas dosięgnąć z odległości,
  • podczas atak na gracza dezaktywuje jego tarczę,
  • klatka piersiowa Wardena ma świecący rdzeń, który rozjaśnia się i przyciemnia razem z efektem ciemności,
    • pulsowanie przyspiesza, kiedy Warden staje sie bardziej podejżliwy i zbliża się do zaatakowania gracza lub innego moba.  
  • posiada zmysł węchu, dzięki któremu lokalizuje swoje ofiary w postaci gracza lub innych mobów,
  • wyczuwa ruch, odnajdując drogę w kierunku zródła wibracji,
  • śledzi, atakuje graczy i inne moby, które wytwarzają wibracje,
  • gry wykryje ruch, narośla na jego głowie grzechoczą podobnie jak skalkowy czujnik,
  • jeśli jakiś pocisk (jajko, kulka śnieżna, strzała) wyląduje w pobliżu, Warden sprawdza to miejsce, dzięki temu zachowaniu można wykorzystać je do odwrócenia uwagi Wardena od wcześniejszczego celu, który szukał,
  • nie wykryje gracza, który używa skradania się,
  • ma wzrost 3,5 bloku, co czyni go jednym z najwyższych mobów w grze, poza smokiem.
 

Nowe efekty

  • efekt ciemności:
    • efekt wyzwalany przez skalowe wrzeszczadło, powodujący przyciemnienie i ogranieczenie widzenia gracza,
    • obniża poziom gammy, do odpowiednika ustawień "nastowjowy", jednocześnie mając ten efekt.
  • efekt szybkiego skradania się:

    • zaklęcie posiada trzy poziomy,
    • można nim nasycic tylko leginsy,
    • pozwala na szybkie poruszanie się, podczas skradania się, do 75% normalnej prędkości na poziomie 3 zalkęcia.
 
Dodano nową opcję w menu dostępności, odpowiedzialny za "pulsowanie ciemności"

 

Zmiany
  • wszystkie rodzaje liści mogą być od teraz zalewane przez wodę,
  • skulkowy katalizator nie może już generować bloków skulkowego wrzeszczadła,
  • dodano funkcjonalaność dla bloków skulkowego wrzeszczadła:
    • przyzywa Wardena, tylko wtedy, gdy w pobliżu 48 bloków niema innego strażnika.
    • po aktywacji nakłada na gracza efekt ciemności,
    • po trzykrotnej aktywacji przyzywa z ziemi Wardena,
    • może zostać aktywowany przy pomocy skulkowego czujnika, kroków i wybracja gracza lub sygnału redstone.
  • zmieniono tekstury prezdmiotów wszystkich łódek poza wariantem namorzynowym,
  • biom głebokej ciemności jest teraz rzadziej zalewany niż okoliczne tereny,
  • poprawiono ponad 31 błędów.

 

Zródło: minecraft.fandom.com/wiki/Java_Edition_22w12a

Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (3 ocen)
Udostępnij