W Snapshot 23w05a pojawiła się możliwość wykończenia zbroi skórzanych przy pomocy szablonów kowalskich. Zmianom uległ także ekran tworzenia nowych światów.
Snapshot 23w05a co nowego? - Lista zmian
Zmiany
- Zaktualizowano ekran tworzenia nowego świata.
- zakładka Game - pozwala ustawić nazwę świata, tryb gry, poziom trudności i zezwalać na cheaty (kody i komendy),
- zakładka World - pozwala ustawić typ świata, ziarno (seed), ustawienie generowania skrzyni startowej,
- zakładka More - pozawala ustawić zasady gry oraz ekran wyboru pakietów danych.
- Błyszczenie na zaklętych przedmiotach zostało ponownie zmodyfikowane, animacja jest teraz mniej widoczna, ale ma większy kontrast w niektórych momentach (postać po prawej z 23w05a).
- Zmieniono sposób wyświetlania podpowiedzi w dymkach, w interfejsie menu, aby nie zasłaniały one przycisków.
- Dodano dwie nowe opcje w menu ułatwień dostępu, którymi ustawimy szybkość (1) i siłę przezroczystości (2) zaklętych przedmiotów.
- W polecaniu dla efektów dodano parametr nieskończoności:
składnia:/effect give [terget] [effect-name] infinite
- Można przełożyć używaną zbroję na inną w pasku, przy pomocy kliknięcia [PPM]
(w slocie ekwipunku musi być wybrana inna zbroja). - Poprawiono 21 błędów, między innymi:
- animacja pływania jest teraz taka jak kiedyś
- tekst w stole kowalskim jest poprawiony
Funkcje eksperymentalne Minecraft 1.20
- Wykończenia pancerza można nakładać także na zbroje skórzaną
- Pancerz może mieć od teraz wykończenie z tego samego materiału, z którego jest wykonany
(np. złoty napierśnik ze złotym wykończeniem) - Tekstura pancerza Dune (wydmowy ornament zbroi) została poprawiona, aby symbol na napierśniku był o kilka pikseli wyżej.
- Dostosowano tabelę łupów dla szablonów kowalstwa
Jak każdy snapshot dostęp do wersji 23w05a można uzyskać z launchera gry. Wersje testowe mogą uszkodzić twój świat, więc wykonaj kopię zapasową i/lub uruchom je w innym folderze niż twoje główne światy.
Zobacz także:
Źródło: minecraft.fandom.com/wiki/Java_Edition_23w05a