Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 10 luty 2023 Aktualizacja 10 luty 2023

Snapshot 23w06a - Komenda obrażeń oraz wyświetlanie bytów

bolda500 10 luty 2023
Kolejne wydanie testowe, tym razem snapshot 23w06a przynosi nam nową komędę obrażeń (damage) oraz opcje wyświetlania bytów.
 
Nowa opcja wyświetlania bytów (byt to np. - gracz, mob, łódka, wagonik, przedmiot, kula doświadczenia, wystrzelona strzała itp.) ma pozwalić twórcom paczek danych i map na wyświetlanie różnych rzeczy. Istnieją trzy typy - wyświetlanie bloku, przedmiotu lub tekstu. Pełnu opis tych opcji znajdziesz poniżej w spisie zmian tego snapshota.
 

Snapshot 23w06a co nowego? - Lista zmian 

Nowości

  • Dodano wyświetlanie bytów
    • można wyświetlać bloki, przedmioty oraz tekst,
    • podobnie jak znaczniki, nie mają siatki kolizji ani fizyki,
    • modele renderują się w pozycji podmiotu, z normalnym obrotem wokół osi X i Y
    • niektóre właściwości można interpolować, aby tworzyć stopniowe zmiany w czasie zamiast natychmiastowych skoków.
    • istnieje wiele opcji zarządzania i kontrolowania jednostek
      (nie będziemy ich tu opisywać, powstanie do tego osobny poradnik).
  • Dodano komendę obrażeń /damage
    • Nowa komenda, która zadaje obrażenia bytom, składnia poniżej:
      • /damage <target> <amount> [<damageType>] [at <location>]
      • /damage <target> <amount> [<damageType>] [by <entity>] [from <cause>]
    • Parametry:
      • target: byt który otrzyma obrażenia,
      • amount: ilość zadanych obrażeń,
      • damageType: typ zadanych obrażeń,
      • location: miejsce gdzie powstają obrażenia,
      • entity: byt który otrzyma obrażenia,
      • cause: przyczyna obrażeń, w przypadku obrażeń pośrednich. 
  • Dodano do zasad gry opcje rozrostu pnączy doVinesSpread
    • domyślnie jest włączona,
    • opcja określa czy pnącza mają się rozrastać na sąsiednie bloki,
    • nie wpływa na jaskiniowe winorośle, krętorośla, lamentorośla.

 

Zmiany

  • Szafa grająca:
    • Emituje od teraz  efekt cząsteczek taki jak blok dzwiękowy, jeśli gra z niej muzyka.
       
  • Skulkowy czujnik:
    • Wykrywa od teraz dużo więcej zdarzeń dzwiękowych związanych z obecnymi i nowymi akcjami:
      • block_change
        • użycie nożyć na pnączach, wodorostach, krętorośli, lamentorośli,
        • podniesienie przedmiotu z jaskiniowych winorośli lub pulpitu,
        • interakcja z przedmiotem w obu typach ramki,
        • wydeptanie ziemi uprawnej w zwykłą ziemie,
        • uzupełnianie kotwicy odrodzenia,
        • interakcja z kompostownikiem.
      • block_place
        • Żołwie i żaby składają jaja
      • conainer_close
        • zamykanie skrzyni na wagoniku lub skrzyni na łodzi.
      • entity_dismount
        • usunięcie pasażera z pojazdu.
      • entity_interact
        • barwienie owcy,
        • mocowanie lub zdejmowanie smyczy z bytu.
      • entity_mount
        • wsiadanie dowolnego bytu na pojazd.
  • Tarcza:
    • odtwarzany jest teraz dzwięk jeśli tarcza jest przekładana do pasywnej dłoni.
  • Wagonik z lejem:
    • Gracz nie denerwuje więcej piglinów podczas otwierania.
  • Tworzenie nowego świata:
    • Miedzy zakładkami menu można się przełączać przy pomocy przycisku CTRL + klikająć TAB
    • Do zakładek można też się dostać klikając CTRL + cyfry od 1 do 3
    • Dodano dodatkowy przycisk i ekran wyboru dla opcji eksperymentalnych.
      Znajduje się w zakładce "Gra"


  • Ekwipunek kreatywny:
    • Dodano wszystkie warianty obrazów do zakładki bloków użytkowych:
      • obrazy z góry zdefiniowane wyświetlają autora, tytuł oraz swój rozmiar podczas podglądu przedmiotu
      • 4 niedostępne w trybie przetrwania obrazy są od teraz dostępne w zakładce przybory operatora
        (tytuły obrazów - ziemia, wiatr, woda i ogięń)
  • Opcje:
    • Tekst w przyciskach menu ma animację przewijania, jeśli tekst nie mieści się cały w przycisku.
       
  • Paczki danych:
    • zwiększono wersję porządkową dla paczek danych z 11 do 12
  • Inne:
    • Powiadomienie o konflikcie przypisania użytego klawisz do kolejnej funkcji
Poprawiono 44 błędy:
  • 20 z wydanych wersji przed 1.19
  • 3 z wersji 1.19
  • 3 z wersji 1.19.2
  • 1 z wersji 1.19.3
  • 14 z wersji rozwojowych 1.19.4
  • 3 z poprzedniej wersji rozwojowe 23w05a
 

Zmiany eksperymentalne:

  • Wykończenia pancerza:
    • Paleta kolorów dla iron oraz iron_darker zostały zamienione i iron_darker została przyciemniona.
    • Dodano ciemniejsze piksele do wykończenia chestplate_trim tekstury przedmiotu.

 

Źródło: minecraft.net/pl-pl/article/minecraft-snapshot-23w06a

Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (1 ocena)
Udostępnij