Kolejne wydanie testowe, tym razem snapshot 23w06a przynosi nam nową komędę obrażeń (damage) oraz opcje wyświetlania bytów.
Nowa opcja wyświetlania bytów (byt to np. - gracz, mob, łódka, wagonik, przedmiot, kula doświadczenia, wystrzelona strzała itp.) ma pozwalić twórcom paczek danych i map na wyświetlanie różnych rzeczy. Istnieją trzy typy - wyświetlanie bloku, przedmiotu lub tekstu. Pełnu opis tych opcji znajdziesz poniżej w spisie zmian tego snapshota.
Snapshot 23w06a co nowego? - Lista zmian
Nowości
- Dodano wyświetlanie bytów
- można wyświetlać bloki, przedmioty oraz tekst,
- podobnie jak znaczniki, nie mają siatki kolizji ani fizyki,
- modele renderują się w pozycji podmiotu, z normalnym obrotem wokół osi X i Y
- niektóre właściwości można interpolować, aby tworzyć stopniowe zmiany w czasie zamiast natychmiastowych skoków.
- istnieje wiele opcji zarządzania i kontrolowania jednostek
(nie będziemy ich tu opisywać, powstanie do tego osobny poradnik).
- Dodano komendę obrażeń
/damage
- Nowa komenda, która zadaje obrażenia bytom, składnia poniżej:
/damage <target> <amount> [<damageType>] [at <location>]
/damage <target> <amount> [<damageType>] [by <entity>] [from <cause>]
- Parametry:
- target: byt który otrzyma obrażenia,
- amount: ilość zadanych obrażeń,
- damageType: typ zadanych obrażeń,
- location: miejsce gdzie powstają obrażenia,
- entity: byt który otrzyma obrażenia,
- cause: przyczyna obrażeń, w przypadku obrażeń pośrednich.
- Nowa komenda, która zadaje obrażenia bytom, składnia poniżej:
- Dodano do zasad gry opcje rozrostu pnączy
doVinesSpread
- domyślnie jest włączona,
- opcja określa czy pnącza mają się rozrastać na sąsiednie bloki,
- nie wpływa na jaskiniowe winorośle, krętorośla, lamentorośla.
Zmiany
- Szafa grająca:
- Emituje od teraz efekt cząsteczek taki jak blok dzwiękowy, jeśli gra z niej muzyka.
- Emituje od teraz efekt cząsteczek taki jak blok dzwiękowy, jeśli gra z niej muzyka.
- Skulkowy czujnik:
- Wykrywa od teraz dużo więcej zdarzeń dzwiękowych związanych z obecnymi i nowymi akcjami:
block_change
- użycie nożyć na pnączach, wodorostach, krętorośli, lamentorośli,
- podniesienie przedmiotu z jaskiniowych winorośli lub pulpitu,
- interakcja z przedmiotem w obu typach ramki,
- wydeptanie ziemi uprawnej w zwykłą ziemie,
- uzupełnianie kotwicy odrodzenia,
- interakcja z kompostownikiem.
block_place
- Żołwie i żaby składają jaja
conainer_close
- zamykanie skrzyni na wagoniku lub skrzyni na łodzi.
entity_dismount
- usunięcie pasażera z pojazdu.
entity_interact
- barwienie owcy,
- mocowanie lub zdejmowanie smyczy z bytu.
entity_mount
- wsiadanie dowolnego bytu na pojazd.
- Wykrywa od teraz dużo więcej zdarzeń dzwiękowych związanych z obecnymi i nowymi akcjami:
- Tarcza:
- odtwarzany jest teraz dzwięk jeśli tarcza jest przekładana do pasywnej dłoni.
- Wagonik z lejem:
- Gracz nie denerwuje więcej piglinów podczas otwierania.
- Tworzenie nowego świata:
- Miedzy zakładkami menu można się przełączać przy pomocy przycisku CTRL + klikająć TAB
- Do zakładek można też się dostać klikając CTRL + cyfry od 1 do 3
- Dodano dodatkowy przycisk i ekran wyboru dla opcji eksperymentalnych.
Znajduje się w zakładce "Gra"
- Ekwipunek kreatywny:
- Dodano wszystkie warianty obrazów do zakładki bloków użytkowych:
- obrazy z góry zdefiniowane wyświetlają autora, tytuł oraz swój rozmiar podczas podglądu przedmiotu
- 4 niedostępne w trybie przetrwania obrazy są od teraz dostępne w zakładce przybory operatora
(tytuły obrazów - ziemia, wiatr, woda i ogięń)
- obrazy z góry zdefiniowane wyświetlają autora, tytuł oraz swój rozmiar podczas podglądu przedmiotu
- Dodano wszystkie warianty obrazów do zakładki bloków użytkowych:
- Opcje:
- Tekst w przyciskach menu ma animację przewijania, jeśli tekst nie mieści się cały w przycisku.
- Tekst w przyciskach menu ma animację przewijania, jeśli tekst nie mieści się cały w przycisku.
- Paczki danych:
- zwiększono wersję porządkową dla paczek danych z 11 do 12
- Inne:
- Powiadomienie o konflikcie przypisania użytego klawisz do kolejnej funkcji
- Powiadomienie o konflikcie przypisania użytego klawisz do kolejnej funkcji
Poprawiono 44 błędy:
- 20 z wydanych wersji przed 1.19
- 3 z wersji 1.19
- 3 z wersji 1.19.2
- 1 z wersji 1.19.3
- 14 z wersji rozwojowych 1.19.4
- 3 z poprzedniej wersji rozwojowe 23w05a
Zmiany eksperymentalne:
- Wykończenia pancerza:
- Paleta kolorów dla
iron
oraziron_darker
zostały zamienione iiron_darker
została przyciemniona. - Dodano ciemniejsze piksele do wykończenia
chestplate_trim
tekstury przedmiotu.
- Paleta kolorów dla
Zobacz także:
Źródło: minecraft.net/pl-pl/article/minecraft-snapshot-23w06a