W wydanym Snapshot 23w12a znajdziemy dość dużo nowości, w tym nowe odłamki ceramiki, nowe szablony kowalskie, kilka nowych bloków oraz wiele zmian technicznych.
Wydanie 23w12a to pierwsza wersja rozwojowa dla Minecraft 1.20 Edycja Java. Od tego wydania, wszystkie wcześniejsze zmiany eksperymentalne 1.20 w poprzednich snapshotach, przchodzą do standardowej wersji rozwojowej 1.20 i nie są już dostępne jako eksperymentalne.
Snapshot 23w12a co nowego? - Lista zmian
Nowości 1.20
- Kalibrowany skulkowy czujnik:
- nowy typ czujnika, który nie generuje się naturalnie i pozwala graczowi filtrować wibracje na podstawie poziomu częstotliwości,
- można go jedynie wytworzyć w stole rzemieślniczym. przy pomocy jednego skulkowego czujnika i trzech odłamków ametystu,
- jedna ze stron czujnika może odbierać sygnał redstone, dzięki temu można wybrać jaki poziom wybraci wykrywa czujnik.
- Dzbanecznik (pitcher plant):
- nowy rodzaj rośliny, który wyrasta ze strąku dzbanecznika po 4 fazach wzrostu (5 faza jest ostatnią),
- można go pozyskać przez zebranie gdy urośnie do pełnego rozmiaru,
- można z niego zrobić błękitny barwnik (cyan).
- nowy rodzaj rośliny, który wyrasta ze strąku dzbanecznika po 4 fazach wzrostu (5 faza jest ostatnią),
- Strąk dzbanecznika:
- można go sadzić na polach uprawnych i wyrasta z niego dzbanecznik,
- strąl można zdobyć tylko po wykopaniu go przez sniffera,
- po zniszczeniu kiedy jest pełnego rozmiaru, upuszcza roślinę inaczej wypada tylko strąk.
- Jajo sniffera (nie mylić z jajkiem spawnującym sniffera):
- można je odnaleźć w podejrzanym piasku w ruinach ciepłego oceanu,
- jajo wypada takżę po rozmnożeniu się dwóch sniferów,
- z jaja wykluwa się Snifflet:
- jajo nalyży umieścić na bloku mchu aby wykluł się po 10 minutach,
- na wszystkich innych blokach wykluje się po około 20 minutach.
- Podejrzany żwir:
- nowa bardziej "szorstka" odmiana żwiru,
- opada pod wpływem grawitacji i znika po upadku,
- nic nie upuszcza po wydobyciu lub przeniesieniu, nawet jeśli wydobywa się go jedwabnym dotykiem,
- generuje się naturalnie w ruinach zimnego oceanu,
- szczotkowanie podejrzanego żwiru przy pomocy pędzla powoduje wydobycie łupu:
- szczotkowanie ma 4 etapy wydobycia,
- po zakończenia wydobycia zmienia się w zwykły żwir,
- tylko podejrzany żwir z tabelą łupów pozwala wydobyć łup, postawione w trybie kreatywnym nie generują tabli łupu.
- Nowe odłamki ceramiki:
- dodano 16 nowych odłamków ceramiki (łącznie jest 20), które można znaleźć
w następujących stanowiskach archeologicznych:- pustynna piramida - Miner
- pustynna studnia - Brewer
- ruiny w zimnym oceanie - Blade, Explorer, Mourner, Plenty
- ruiny w ciepłym oceanie - Angler, Shelter, Snort
- na szlaku ruin - Burn, Danger, Friend, Heart, Heartbreak, Howl, Sheaf
- dodano 16 nowych odłamków ceramiki (łącznie jest 20), które można znaleźć
- Nowe szablony kowalskie:
- dodano 5 nowych szablonów kowalskich zdobienia zbroi,
- można je zdobyć losowo ze skrzyń w strukturach takich jak:
- szlak ruin: szablon Host, szablon Raiser, szablon Shaper, szablon Wayfinder
- pradawne miasto: szablon Silence (1% szansy na znelezienie)
- Nowa struktura - Szlak ruin:
- jest to w większości zakopana pod ziemią, nowa struktura z epoki "utraconych kultur"
[tak wygląda zakopana struktura tych ruin, większość znajduje się pod ziemią] - w tej strukturze można natrafić na cztery zdobienia zbroi (szablony kowalskie) oraz wiele innych cennych łupów.
- jest to w większości zakopana pod ziemią, nowa struktura z epoki "utraconych kultur"
Zmiany 1.20
- Blok ametystu:
- dodano nowe mechanikę, zwaną rezonansem wibracyjnym, gdy blok ametystu jest umieszczony obok skulkowego czujnika
- jeśli czujnik skulkowy odbierze wibracja, blok ametystu ponownie wyemituje częstotliwość jako oddzielną wibrację, w miejsu w którym się znajduje.
- Skulkowy sensor:
- częstotliwości wibracji wielu czynności została poprawiona i uproszczona aby nie powodować zakłuceń, poniżej nowe wartości:
Działanie | Wartość częstotliwości |
ruch w dowolnym medium (ląd, woda, powietrze) | 1 |
lądowanie na dowolnej powierzchni | 2 |
interakcje przedmiotów | 3 |
szybowanie Elytrą lub unikalne akcje mobów | 4 |
zakładanie sprzętu | 5 |
dosiadanie moba lub interakcja z mobem | 6 |
obrażenia otrzymywane przez gracza lub moba | 7 |
spożywanie przedmiotów (jedzenie i picie) | 8 |
zamykanie drzwi, skrzyń i zwalnianie przycisku | 9 |
otwieranie drzwi, szkyń i naciskanie przycisku | 10 |
zmiana stanu bloków (dokładanie jedzenia do ogniska) | 11 |
niszczenie bloków | 12 |
stawianie bloków | 13 |
gracz lub mob teleportuje się lub odradza | 14 |
śmierć moba lub gracza lub wybuch | 15 |
- Tabliczka:
- tekst na tebliczce można od teraz edytować (klikając na nią prawym przyciskiem myszki [PPM]),
- od teraz można wprowadzać tekst na obu stronach tabliczki,
- domyślnie po umieszczeniu tabliczki, można edytować przednią stronę,
- aby edytować tekst na tylnej stronie, neleży obejść tabliczę na drugą stronę i kilknąc na nią PPM,
- tabliczki można zabezpieczyć przed edycją poprzez nałożenie na nie wosku przy pomocy plastra miodu,
- polecenia klikania wykonywane przez tabliczkę, można wykonać tylko kiedy tablicza jest zawoskowana.
- Podejrzany piasek:
- od teraz generuje się naturalnie w ruinach ciepłego oceanu.
- Mikstury:
- tekstury kolorów mikstur powolnego opadania oraz niewidzialności zostały poprawione aby dało się je lepiej odróżnić. (po lewej 1.19.4 - po prawej 23w12a/1.20)
- tekstury kolorów mikstur powolnego opadania oraz niewidzialności zostały poprawione aby dało się je lepiej odróżnić. (po lewej 1.19.4 - po prawej 23w12a/1.20)
- Szablony kowalskie:
- szablon kowalski zdobienia zbroi "Wydma" ma nowy wzór oraz ikone szablonu (po lewej),
- szablon kowalski zdobienia zbroi "Wartownik" (po prawej) używa od teraz starego wzoru "Wydma" oraz ma nową ikonę dopasowaną do tego wzoru,
- Ruiny oceanów:
- generuje się w niej naturalnie bloki podejrzanego piaseku oraz podejrzanego żwiru
- Paczki danych:
- wersja paczek danych ma teraz nr. 13, ze względu na zmiany w formacie zapisu danych dla tabliczek.
- Zmiany techniczne:
- Podczas wyświetlania bytów, byt nie jest renderowany do czasu odebrania danych początkowych. Ze względu na sposób, w jaki gra obsługujje zmiany w obiektach dokonywane po wezwaniu, mogą one być dostarczone z opóźnieniem o tick gry (1/20).
- Poprawki błędów:
- Poprawiono 32 błędy z wydań wydanych przed wersją 1.20
Zobacz także:
Źródło: YT - slicedlime, www.minecraft.net/en-us/article/minecraft-snapshot-23w12a