Snapshot 24w04a to piąta migawka dla wersji Minecraft 1.20.5 zmieniająca zachowanie pancerników i wichrzyków, dodaje nową komendę oraz naprawia błędy.
Zobaczmy zatem jak przedstawia się kolejne już wydanie rozwojowe dla przyszłego pełnego wydania Minecraft 1.20.5.
Snapshot 24w04a - Lista zmian
Nowości
Dodano nową komendę
/transfer
- komenda powoduje przeniesienie gracza na inny serwer,
- dostępna jest tylko na serwerach dedykowanych,
- składnia komendy: /transfer <hostname> [<port>] [<players>]
- <hostname> - adres serwera z kórym należy się połączyć (FQDN lub IP)
- <port> - port serwera (jeśli nie podano użyte będzie
25565
) - <players> - gracze do transferu (jeśli nie podano użyte będzie
@s
)
Dodanie komendy transfer pozwoli łączyć w obrębie jednej sieci kilka serwerów. Oczywiście takie rozwiązanie nie zapewni takich samych możliwości jakie oferują rozwiązania proxy takie jak bungeecord i jego różne odmiany jak watterfall, velocity itd.
Zmiany
- Pancernik:
- od teraz zwija się po wykryciu moba lub gracza, który go niedawno zaatakował,
- kiedy jest zwinięty, jego skorupa będzie zmniejszać otrzymywane obrażenia, a bardzo słabe ataki nawet nic mu nie zrobią,
- Paczka danych jest teraz w wersji 29
- W opcjach tworzenia świata zmieniono opis "Zezwalaj na kody" na "Zezwalaj na polecenia".
- System plików regionów:
- dodano opcję używania szybszego algorytmu do kompresji plików regionów na serwerach dedykowanych,
- dodano możliwość konfiguracji
region-file-compression
z 2 możliwymi wartościami:deflate
- domyślna opcjalz4
- korzysta z algerytmu, który wymaga mniej czasu procesora na kompresję i dekompresję, ale zajmuje więcej miejsca na dysku,
- Wprowadzono zmiany w optymalizacji światów:
- optymalizacja światów lokalnych dla jednego gracza oraz uruchomienie na serwerach dedykowanych forceUpgrade aktualizuje zawartość dla entities oraz poi
- dodano nowy parametr recreateRegionFile dla serwerów dedykowanych:
- spowoduje to wykonanie optymalizacji podobnej do forceUpgrade, ale dodatkowo odnowi wszystkie chunki niezależnie czy zostały wcześniej odnowione,
- spowoduje to także utworzenie nowych zdefragmentowanych plików regionów,
- użycie tego parametru po zmianie sposobu kompresji, spowoduje odpakowanie plików regionów do nowego formatu
- Poprawiono wykres ekranu debugowania wydajności TPS serwera. (dostępne pod F3 + 2)
- dolna ciemnoczerwona cześć wykresu wyświetla czas wykorzystania na główną logikę ticków serwera,
- jasnobrązowa sekcja wyświetla czas spędzony na wykonaniu zaplanowanych zadań,
- fioletowa sekcja wyświetla czsa spędzony na wykonywaniu wszystkich pozostałych zadań podczas ticku serwera,
- górna sekcja jasnozielona (lub żółta lub czerwona) wyświetla czas spędzony na oczekiwanie na następny tick.
- Poprawiono 9 błędów.
Zmiany eksperymentalne Minecraft 1.21
- Miedziana krata:
- cięcie na przeciniarce miedzianego bloku daje teraz 4 bloki miedzianej kraty zamiast 1.
- Spawner prób:
- Nie ignoruje wartości w custom_spawn-rules
- Wichrzyk:
- oprócz graczy jest teraz agresywny w stosunku do żelaznych golemów,
- nie odpowiada na ataki szkieletów, tułaczy, zombie, posuchów, pająków, pająków jaskiniowych oraz szlamy, te moby także nie odpowiadają atakiem jeśli zostaną trafione przez ładunek powietrzny wichrzyka.