Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 29 styczeń 2024 Aktualizacja 31 styczeń 2024

Snapshot 24w04a | Kolejne zmiany u pancernika oraz optymalizacja zapisu plików regionów

bolda500 31 styczeń 2024

Snapshot 24w04a to piąta migawka dla wersji Minecraft 1.20.5 zmieniająca zachowanie pancerników i wichrzyków, dodaje nową komendę oraz naprawia błędy.
 
Zobaczmy zatem jak przedstawia się kolejne już wydanie rozwojowe dla przyszłego pełnego wydania Minecraft 1.20.5.

Snapshot 24w04a - Lista zmian

Nowości
Dodano nową komendę /transfer
  • komenda powoduje przeniesienie gracza na inny serwer,
  • dostępna jest tylko na serwerach dedykowanych,
  • składnia komendy: /transfer <hostname> [<port>] [<players>]
    • <hostname> - adres serwera z kórym należy się połączyć (FQDN lub IP)
    • <port> - port serwera (jeśli nie podano użyte będzie 25565)
    • <players> - gracze do transferu (jeśli nie podano użyte będzie @s)
 
Dodanie komendy transfer pozwoli łączyć w obrębie jednej sieci kilka serwerów. Oczywiście takie rozwiązanie nie zapewni takich samych możliwości jakie oferują rozwiązania proxy takie jak bungeecord i jego różne odmiany jak watterfall, velocity itd.
 
Zmiany
  • Pancernik:
    • od teraz zwija się po wykryciu moba lub gracza, który go niedawno zaatakował,
    • kiedy jest zwinięty, jego skorupa będzie zmniejszać otrzymywane obrażenia, a bardzo słabe ataki nawet nic mu nie zrobią,
  • Paczka danych jest teraz w wersji 29
  • W opcjach tworzenia świata zmieniono opis "Zezwalaj na kody" na "Zezwalaj na polecenia".
  • System plików regionów:
    • dodano opcję używania szybszego algorytmu do kompresji plików regionów na serwerach dedykowanych,
    • dodano możliwość konfiguracji region-file-compression z 2 możliwymi wartościami:
      • deflate - domyślna opcja
      • lz4 - korzysta z algerytmu, który wymaga mniej czasu procesora na kompresję i dekompresję, ale zajmuje więcej miejsca na dysku,
  • Wprowadzono zmiany w optymalizacji światów:
    • optymalizacja światów lokalnych dla jednego gracza oraz uruchomienie na serwerach dedykowanych forceUpgrade aktualizuje zawartość dla entities oraz poi
    • dodano nowy parametr recreateRegionFile dla serwerów dedykowanych:
      • spowoduje to wykonanie optymalizacji podobnej do forceUpgrade, ale dodatkowo odnowi wszystkie chunki niezależnie czy zostały wcześniej odnowione,
      • spowoduje to także utworzenie nowych zdefragmentowanych plików regionów,
      • użycie tego parametru po zmianie sposobu kompresji, spowoduje odpakowanie plików regionów do nowego formatu
  • Poprawiono wykres ekranu debugowania wydajności TPS serwera. (dostępne pod F3 + 2)
    • dolna ciemnoczerwona cześć wykresu wyświetla czas wykorzystania na główną logikę ticków serwera,
    • jasnobrązowa sekcja wyświetla czas spędzony na wykonaniu zaplanowanych zadań,
    • fioletowa sekcja wyświetla czsa spędzony na wykonywaniu wszystkich pozostałych zadań podczas ticku serwera,
    • górna sekcja jasnozielona (lub żółta lub czerwona) wyświetla czas spędzony na oczekiwanie na następny tick.
  • Poprawiono 9 błędów.
Zmiany eksperymentalne Minecraft 1.21
  • Miedziana krata:
    • cięcie na przeciniarce miedzianego bloku daje teraz 4 bloki miedzianej kraty zamiast 1.
  • Spawner prób:
    • Nie ignoruje wartości w custom_spawn-rules
  • Wichrzyk:
    • oprócz graczy jest teraz agresywny w stosunku do żelaznych golemów,
    • nie odpowiada na ataki szkieletów, tułaczy, zombie, posuchów, pająków, pająków jaskiniowych oraz szlamy, te moby także nie odpowiadają atakiem jeśli zostaną trafione przez ładunek powietrzny wichrzyka.


Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (1 ocena)
Udostępnij