Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 08 marzec 2024 Aktualizacja 11 marzec 2024

Snapshot 24w10a | Nowe warianty wilka, nowe funkcje paczek danych

bolda500 11 marzec 2024

Ostatnie wydania rozwojowe skupiają się na zawartości dotyczącej wilka. Tym razem pewnym zaskoczeniem jest pojawienie się nowych wariantów wilka.
 
To już kolejna aktualizacja rozwojowa, która bezpośrednio lub pośrednio dotyczy wilków. We wcześniejszym snapshot otrzymaliśmy możliwość barwienia wilczej zbroi.
 
Tym razem w Snapshot 24w10a dodanych zostało 8 nowy wariantów wilka, co daje razem łączną liczbę 9 wariantów wilka. Każdy z 8 nowych wariantów wilka ma kolor sierści przypisany do danego biomu w jakim występuje. We wszystkich pozostałych natrafimy na podstawową odmianę bladego wilka.

 

Snapshot 24w10a | Lista zmian

  • Wilk:
    • dodano nowe warianty wilka,
    • możę się teraz także odradzać na blokach twardej ziemi i bylicy,
    • warrianty zależne są od biomu, w którym wilki się pojawiają:
      • blady wilk (podstawowy) - występuje w boimie tajgi w skupiskach 4 sztuk,
      • leśny wilki - występuje w biomie lasów w skupiskach 4 sztuk,
      • popielaty wilk - występuje w biomie śnieżnej tajgi w skupiskach 4 sztuk, 
      • czarny wilk - występuje w biomie starej tajgi sosnowej w skupiskach od 2 do 4 sztuk,
      • kasztanowy wilk - występuje w biomie starej tajgi świetkowej w skupiskach od 2 do 4 sztuk,
      • zardzewiały wilk - występuje w biomie rzadkiej tajgi w skupiskach od 2 do 4 sztuk,
      • cętkowany wilk - występuje na biomie plaskowyżu sawanny w skupiskach od 4 do 8 sztuk,
      • pręgowany wilk - występuje w biomie zalesionych pustkowi, w skupiskach od 4 do 8 sztuk,
      • śnieżny wilk - najżadszy wilk, występuje w biomie gajów górskich, samotnik zawsze pojedyncze sztuki,
 
  • Paczki danych:
    • są teraz w wersji 34,
    • dodano nowe pole slot dla pasujących miejsc na przedmioty,
    • dodano nazwy gniazd dla zakresów takich jak:
      • container.* - od 0 do 53,
      • hotbar.* - od 0 do 8,
      • inventory.* - od 0 do 26,
      • enderchest.* - od 0 do 26,
      • villager.* - od 0 do 7,
      • horse.* - od 0 do 14,
      • weapon.* zawiera: weapon.mainhand oraz weapon.offhand,
      • armor.* - zawiera: armor.headarmor.chestarmor.legsarmor.feed oraz armor.body
      • player.cursor - przedmiot trzymany przez gracza na ekranie, z wyjątkiem trybu kreatywnego,
      • player.crafting.* - od 0 do 3,
    • dodano funkcje execute if|unless items aby sprawdzić zawartość i ilość przedmiotów,
    • wzory banerów są od teraz oprate na danych,
    • bloki głowy gracza przechowują teraz znacznik niestandardowej nazwy, który jest zachowywany podczas niszczenia lub umieszczania przedmiotu,
    • pola SkullOwner oraz ExtraType w bloku PlayerHead zostały zastąpione przez pole profile.
  • Poprawiono 28 błędów.

 


Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (2 ocen)
Udostępnij