Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 12 kwiecień 2025 Aktualizacja 14 kwiecień 2025

Snapshot 25w15a | Nowy wariant Ghasta oraz uprząż dla niego, pasek lokalizatora

bolda500 14 kwiecień 2025

Nie musieliśmy czekać za długo na pojwienie się pierwszego rozwojowego wydania dla Minecraft 1.21.6. W snapshot 25w15a otrzymaliśmy nowy wariant Ghasta oraz uprząż dla niego.
 
Kilka dni po premierze kinowego hitu "Minecraft: Film" pora na najnowszy snapshot 25w15a otwierający wydania rozwojowe dla wersji Minecraft 1.21.6
 
Od teraz wersje rozwojowe snapshot będą ukazywać w ten sam dzień co pełne wydania, czyli we wtorki. W drugim dropie 2025, który ukazać ma się w okolicach czerwca otrzymaliśmy pierwsze nowości do testowania.
 

Snapshot 25w15a | Lista zmian

Nowości

  • Wyschnięty ghast:

    • można go wykopać od razu bez użycia narzędzia,
    • odnajdziesz go w biomie dolin piasków dusz w okolicach skamieniałości Netheru,
    • można go także wytworzyć z 1 bloku kości oraz 8 łez ghasta,
    • po umieszczeniu w wodzie, przechodzi przez 3 stany w ciągu 20 min, aż zamieni się w ghastlinga.
    • wydaje dzwięki i uwalnia cząsteczki w zależności od stanu,
    • jeśli zosanie wydobyty podczas nasiąkania, powróci do stany suchego,
    • można go przesuwać za pomocą tłoków. 
  • Jajko spawnujące wesołego ghasta:
    • słuzy do przywołania dorosłego wesołego ghasta.
  • Uprząż:

    • wykonana jest z 3 sztuk skóry oraz 2 szutk szkła oraz 1 sztuki wełny,
    • kolor będzie miała taki jak użyta wełna to wytworzenia (jeden z 16 kolorów),
    • uprząż można także barwić, jeśli chcemy zmienić kolor,
    • można ją założyć tylko na dorosłego wesołego ghasta,
    • pozwala na dosiadanie przez maksymalnie 4 graczy,
    • można ją usunąć z wesołego ghasta przy pomocy nożyc jeśli nikt na nim nie siedzi.
  • Ghastling:

    • powstawje po nawodnieniu wyschniętego ghasta, lub za pomocą komendy /summon
    • posiada 20 pkt. życia (10 ❤️),
    • po 20 min. zamieni się w dorosłego szczęśliwego ghasta (lub szybciej, jeśli karmimy go śnieżkami),
    • podąża za graczami w promieniu 16 bloków, lub kilkoma naturalnymi mobami niezwiązanymi z żywiołem wody w promieniu 16 bloków,
    • jeśli w pobliżu niema gracza lub odpowieniego moba, ghastling będzie kręcił się w promieniu 32 bloków od swojej pozycji domowej,
    • pozycja domowa zostanie zresetowana, jeśli obiekt zostanie przesunięty o więcej niż 16 bloków od granicy obszaru domowego.
 
  • Wesoły ghast:

    [obrazek przedstawia dwa dorosłe wesołe ghasty]
    • pojawia się po nakarmieniu ghastlinga śnieżkami,
    • posiada 20 pkt. życia (10 ❤️),
    • można go wyposażyć w uprząż na której może jeździć maksymalnie 4 graczy,
    • gdy jedzie na nim gracz/e google na jego oczach opadają i można nim sterować,
    • kamera trzecioosobowa zostaje przesunięta do tyłu, gdy gracz siedzi w siodle,
    • można także na nim stać, a wesoły ghast ustawi się wtedy w kierunku poziomym,
    • nie wykazuje zachowań paniki, jeśli zostanie zraniony,
    • nie można ich rozmnażać,
    • jego życie regeneruje się powoli, a regeneracja przyspiesza podczas opadów deszczu, śniegu lub na wysokości chmur,
    • można go spalić przy pomocy lawy lub ognia, w przeciwieństwie do zwykłego ghasta,
    • nie może wchodzi do łodzi ale może do wagoników,
    • krąży w okoliach pozycji domowej podobnie jak ghastling ale na odległość 64 bloków,
    • jeśli ma na sobie uprząż krąży w okolicy 32 bloków,
    • po zabiciu nie upuszcza nic poza pkt doświadczenia.
  • Nowa komenda - /version
    • po wpisaniu komendy otrzymujemy informacje o wersji serwera oraz innych parametrach
  • Nowy atrybut - camera_distance
    • wartość domyślna - 4.0
    • zmienia odległość w jakiej kamera jest umieszczana od gracza w widoku trzecioosobowym,
    • jeśli obiekt ma większy atrybut niż domyślny, zostnanie użyta ta odległość,
    • odległość ta mnożona jest przez atrybut skali w celu uzyskania odległości docelowej kamery.
  • Dodano skrót klawiszowy F3 + V
    • po kliknięciu skrótu otrzymujemy takie same informacje jak po wpisaniu komendy /version

 


Zmiany

  • Krzew świetlików:
    • od teraz wydziela z siebie większe i bardziej stałe ilości cząsteczek. 
  • Ghast:
    • zmieniono teksturę i zwiększono jej rozdzielczość aby była zgodna z nową teksturą wesołego ghasta.
  • Jaja spawnujące wichrzyka oraz płomyka:
    • zmieniono rozmiar ikon jaj z dużego na średnie.
  • Wilki, owce oraz świnie:
    • od teraz mają swoje nogi w lustrzanym odbiciu.
  • Poprawiono zasady dla dzwięku ambientowych na pustyniach.
  • Paczka danych jest w wersji 72.
  • Paczka zasobów jest w wersji 56.
  • Widok trzecioosobowy ma teraz bardziej oddaloną kamerę podczas ujeżdżania ghastów, smoka Endu oraz oraz gigantów.

Eksperymentalne

  • Nowa komenda /waypoint (punkty orientacyjne):
    •  umożliwia wyszukiwanie i modyfikowanie punktów orientacyjnych.
  • Pasek lokalizatora:
    • nowy element w HUD gracza, który wyświetla kierunek, w którym podążają inni gracze w świecie gry,
    • pozwala na lokalizowanie innych graczy w trybie wieloosobowym,
    • wyświetla kolorowe wskaźniki, gdy kamera będzie skierowana w zakresie 120 stopni w kierunku punktu trasy,
    • jeśli punkt trasy znajduje się powyżej/poniżej pola widzenia kamery (ekranu), wyświetli się strzałka w górę/w dół,
    • każdy punkt kontrolny, będzie miał gracz lub grupa graczy należąca do drużyny będzie miał odpowiedni kolor,
    • można wyłączyć używanie lokalizatora przy pomocy zasad gry w /gamerule
    • kucanie ukryje gracza, dzięki czemu nie będzie on widoczny na pasku lokalizatora dla innych graczy,
    • w trybie widza tylko inni widzowie są widoczni na pasku lokalizatora.
  • Dodano atrybuty waypoint_transmit_range oraz waypoint_receive_range
    • domyślna wartość to minimum: 0 oraz maksimum: 60 000 000
    • gracze mają domyślną transmisję i zasięg odbioru równy 60 000 000
  • Dodano zasadę gry useLocatorBar:
    •  jeśli zasada gry jest włączona (domyślnie jest włączona) serwer będzie wysyłał informację do paska lokalizatora dla wszystkich graczy,
    • wyłączenie tej zasady usuwa wszystkie punktu dla wszystkich graczy.
  • Rżeżbiona dynia oraz głowy (główki innych graczy oraz mobów):
    • użycie ukrywa gracza na pasku lokalizatora dla innych graczy, gdy noszą ją w slocie na głowie.
  • Mikstura niewidzialności:
    • ukrywa gracza na pasku lokalizatora dla innych graczy.
  • Poprawiono 20 błędów.

 

Źródło: minecraft.wiki/w/Java_Edition_25w15a | minecraft.net/en-us/article/minecraft-snapshot-25w15a

Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (1 ocena)
Udostępnij