Minecraft 1.21.6 Aktualizacja "Chase the Skies" to najnowsza aktualizacja dla edycji Minecraft Java. Nowości jakie obejmuje aktualizacja 1.21.6 to dodanie nowej odmiany Ghasta, nowej płyty muzycznej, uprząży dla Ghasta, zmian w mechanice smyczy, dodanie paska lokalizatora oraz wiele innych drobnych zmian i poprawek.
Bloki i przedmioty jakie zostały dodane w wersji Minecraft 1.21.6
Poniżej na jednym obrazku zostały ujęte wszystkie nowe bloki i przedmioty jakie trafiły do Minecraft 1.21.5
Pełny opis nowości i zmian znajdziesz pod tym obrazkiem. Większość z nowych bloków sukcesywnie będziemy opisywać na naszej Minepedii.

Minecraft 1.21.6 co nowego? Pełna lista zmian
Nowości:
- Wyschnięty ghast:
- można go wykopać od razu bez użycia narzędzia,
- odnajdziesz go w biomie dolin piasków dusz w okolicach skamieniałości Netheru,
- można go także wytworzyć z 1 bloku kości oraz 8 łez ghasta,
- po umieszczeniu w wodzie, przechodzi przez 3 stany w ciągu 20 min, aż zamieni się w ghastlinga.
- wydaje dzwięki i uwalnia cząsteczki w zależności od stanu,
- jeśli zosanie wydobyty podczas nasiąkania, powróci do stany suchego,
- można go przesuwać za pomocą tłoków.
- Uprząż:
- służy jako siedzisko do założenia na wesołego Ghasta w celu latania nim,
- wykonana jest z 3 sztuk skóry oraz 2 sztuk szkła oraz 1 sztuki wełny,
- kolor będzie miała taki jak użyta wełna to wytworzenia (jeden z 16 kolorów),
- uprząż można także barwić, jeśli chcemy zmienić kolor,
- można ją założyć tylko na dorosłego wesołego ghasta,
- pozwala na dosiadanie przez maksymalnie 4 graczy,
- można ją usunąć z wesołego ghasta przy pomocy nożyc jeśli nikt na nim nie siedzi.
- Płyta muzyczna:
- dodano nową płytę muzyczną z utworem "Tears" w wykonaniu Amos Roddy,
- można ją zdobyć zabijając ghasta przy pomocy odbicia jego pocisku kuli ognia,
- daje sygnał o mocy komparatora równej 10 podczas odtwarzania w szafie grającej.
- Ghastling:
- powstawje po nawodnieniu wyschniętego ghasta, lub za pomocą komendy /summon
- posiada 20 pkt. życia (10 ❤️),
- po 20 min. zamieni się w dorosłego szczęśliwego ghasta (lub szybciej, jeśli karmimy go śnieżkami),
- podąża za graczami w promieniu 16 bloków, lub kilkoma naturalnymi mobami niezwiązanymi z żywiołem wody w promieniu 16 bloków,
- jeśli w pobliżu niema gracza lub odpowieniego moba, ghastling będzie kręcił się w promieniu 32 bloków od swojej pozycji domowej,
- pozycja domowa zostanie zresetowana, jeśli obiekt zostanie przesunięty o więcej niż 16 bloków od granicy obszaru domowego.
- Wesoły ghast:
[obrazek przedstawia dwa dorosłe wesołe ghasty]
- pojawia się po nakarmieniu ghastlinga śnieżkami,
- posiada 20 pkt. życia (10 ❤️),
- można go wyposażyć w uprząż na której może jeździć maksymalnie 4 graczy,
- gdy jedzie na nim gracz/e google na jego oczach opadają i można nim sterować,
- kamera trzecioosobowa zostaje przesunięta do tyłu, gdy gracz siedzi w siodle,
- można także na nim stać, a wesoły ghast ustawi się wtedy w kierunku poziomym,
- nie wykazuje zachowań paniki, jeśli zostanie zraniony,
- nie można ich rozmnażać,
- jego życie regeneruje się powoli, a regeneracja przyspiesza podczas opadów deszczu, śniegu lub na wysokości chmur,
- można go spalić przy pomocy lawy lub ognia, w przeciwieństwie do zwykłego ghasta,
- nie może wchodzi do łodzi ale może do wagoników,
- krąży w okoliach pozycji domowej podobnie jak ghastling ale na odległość 64 bloków,
- jeśli ma na sobie uprząż krąży w okolicy 32 bloków,
- po zabiciu nie upuszcza nic poza pkt doświadczenia.
- Nowa komenda -
/version
- po wpisaniu komendy otrzymujemy informacje o wersji serwera oraz innych parametrach
- po wpisaniu komendy otrzymujemy informacje o wersji serwera oraz innych parametrach
- Nowy atrybut -
camera_distance
- wartość domyślna - 4.0
- zmienia odległość w jakiej kamera jest umieszczana od gracza w widoku trzecioosobowym,
- jeśli obiekt ma większy atrybut niż domyślny, zostnanie użyta ta odległość,
- odległość ta mnożona jest przez atrybut skali w celu uzyskania odległości docelowej kamery.
- Dodano skrót klawiszowy
F3 + V
- po kliknięciu skrótu otrzymujemy takie same informacje jak po wpisaniu komendy
/version
- po kliknięciu skrótu otrzymujemy takie same informacje jak po wpisaniu komendy
- Nowa komenda
/waypoint
(punkty orientacyjne):- umożliwia wyszukiwanie i modyfikowanie punktów orientacyjnych.
- Pasek lokalizatora:
- nowy element w HUD gracza, który wyświetla kierunek, w którym podążają inni gracze w świecie gry,
- pozwala na lokalizowanie innych graczy w trybie wieloosobowym,
- wyświetla kolorowe wskaźniki, gdy kamera będzie skierowana w zakresie 120 stopni w kierunku punktu trasy,
- jeśli punkt trasy znajduje się powyżej/poniżej pola widzenia kamery (ekranu), wyświetli się strzałka w górę/w dół,
- każdy punkt kontrolny, będzie miał gracz lub grupa graczy należąca do drużyny będzie miał odpowiedni kolor,
- można wyłączyć używanie lokalizatora przy pomocy zasad gry w
/gamerule
- kucanie ukryje gracza, dzięki czemu nie będzie on widoczny na pasku lokalizatora dla innych graczy,
- w trybie widza tylko inni widzowie są widoczni na pasku lokalizatora.
- Dodano atrybuty -
waypoint_transmit_range
orazwaypoint_receive_range
- domyślna wartość to minimum: 0 oraz maksimum: 60 000 000
- gracze mają domyślną transmisję i zasięg odbioru równy 60 000 000
- Nowy atrybut -
camera_distance
- wartość domyślna - 4.0
- zmienia odległość w jakiej kamera jest umieszczana od gracza w widoku trzecioosobowym,
- jeśli obiekt ma większy atrybut niż domyślny, zostnanie użyta ta odległość,
- odległość ta mnożona jest przez atrybut skali w celu uzyskania odległości docelowej kamery.
- Dodano zasadę gry -
useLocatorBar
:- jeśli zasada gry jest włączona (domyślnie jest włączona) serwer będzie wysyłał informację do paska lokalizatora dla wszystkich graczy,
- wyłączenie tej zasady usuwa wszystkie punktu dla wszystkich graczy.
Zmiany:
- Rżeźbiona dynia oraz głowy (główki innych graczy oraz mobów):
- użycie ukrywa gracza na pasku lokalizatora dla innych graczy, gdy noszą ją w slocie na głowie.
- Ghast:
- poprawiono tekturę do wyższej rozdzielczości aby zachować spójność z nową teksturą wesołego ghasta.
- Wilki, osły oraz muły mają od teraz lustrzany wygląd nóg.
- Smycz:
- ma nową recepturę craftingu,
- jest teraz renderowana tak samo jak w edycji Bedrock,
- można jej użyć do złączenia ze sobą jednocześnie dwóch mobów,
- przeprojektowano mechanikę i fizykę smyczy, co pozwala na bardziej stabilne połączenia,
- użycie rakiety fajerkwerka podczas lotu z bytem na smyczy, będzie powodować zerwanie smyczy,
- nie można kraść innym graczom bytów na smyczy,
- łodzie oraz duże stada, które można prowadzić na smyczy, można teraz prowadzić na specjalnej smyczy w konfiguracji 4 smyczy dla zaczepionych do wesołego ghasta,
- smycze w połączeniu czworobocznym z wesołym ghastem są renderowane bez luzu.
- Paczki danych są od teraz w wersji 80.
- Paczki zasobów są od teraz w wersji 63.
- Obraz panoramy w menu główn został zaktualizowany i przedstawia scenę z wesołym ghastem lecącym w pobliży zbocza góry.