Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 17 czerwiec 2025 Aktualizacja 17 czerwiec 2025

Minecraft 1.21.6 | Aktualizacja "Chase the Skies"

bolda500 17 czerwiec 2025

Minecraft 1.21.6 Aktualizacja "Chase the Skies" to najnowsza aktualizacja dla edycji Minecraft Java. Nowości jakie obejmuje aktualizacja 1.21.6 to dodanie nowej odmiany Ghasta, nowej płyty muzycznej, uprząży dla Ghasta, zmian w mechanice smyczy, dodanie paska lokalizatora oraz wiele innych drobnych zmian i poprawek.
 

Bloki i przedmioty jakie zostały dodane w wersji Minecraft 1.21.6

Poniżej na jednym obrazku zostały ujęte wszystkie nowe bloki i przedmioty jakie trafiły do Minecraft 1.21.5
Pełny opis nowości i zmian znajdziesz pod tym obrazkiem. Większość z nowych bloków sukcesywnie będziemy opisywać na naszej Minepedii.

Minecraft 1.21.6 co nowego? Pełna lista zmian

Nowości:

  • Wyschnięty ghast:

    • można go wykopać od razu bez użycia narzędzia,
    • odnajdziesz go w biomie dolin piasków dusz w okolicach skamieniałości Netheru,
    • można go także wytworzyć z 1 bloku kości oraz 8 łez ghasta,
    • po umieszczeniu w wodzie, przechodzi przez 3 stany w ciągu 20 min, aż zamieni się w ghastlinga.
    • wydaje dzwięki i uwalnia cząsteczki w zależności od stanu,
    • jeśli zosanie wydobyty podczas nasiąkania, powróci do stany suchego,
    • można go przesuwać za pomocą tłoków.
 
  • Uprząż:

    • służy jako siedzisko do założenia na wesołego Ghasta w celu latania nim,
    • wykonana jest z 3 sztuk skóry oraz 2 sztuk szkła oraz 1 sztuki wełny,
    • kolor będzie miała taki jak użyta wełna to wytworzenia (jeden z 16 kolorów),
    • uprząż można także barwić, jeśli chcemy zmienić kolor,
    • można ją założyć tylko na dorosłego wesołego ghasta,
    • pozwala na dosiadanie przez maksymalnie 4 graczy,
    • można ją usunąć z wesołego ghasta przy pomocy nożyc jeśli nikt na nim nie siedzi.
 
  • Płyta muzyczna:

    • dodano nową płytę muzyczną z utworem "Tears" w wykonaniu Amos Roddy,
    • można ją zdobyć zabijając ghasta przy pomocy odbicia jego pocisku kuli ognia,
    • daje sygnał o mocy komparatora równej 10 podczas odtwarzania w szafie grającej.
 
  • Ghastling:

    • powstawje po nawodnieniu wyschniętego ghasta, lub za pomocą komendy /summon
    • posiada 20 pkt. życia (10 ❤️),
    • po 20 min. zamieni się w dorosłego szczęśliwego ghasta (lub szybciej, jeśli karmimy go śnieżkami),
    • podąża za graczami w promieniu 16 bloków, lub kilkoma naturalnymi mobami niezwiązanymi z żywiołem wody w promieniu 16 bloków,
    • jeśli w pobliżu niema gracza lub odpowieniego moba, ghastling będzie kręcił się w promieniu 32 bloków od swojej pozycji domowej,
    • pozycja domowa zostanie zresetowana, jeśli obiekt zostanie przesunięty o więcej niż 16 bloków od granicy obszaru domowego.
 
  • Wesoły ghast:

    [obrazek przedstawia dwa dorosłe wesołe ghasty]
    • pojawia się po nakarmieniu ghastlinga śnieżkami,
    • posiada 20 pkt. życia (10 ❤️),
    • można go wyposażyć w uprząż na której może jeździć maksymalnie 4 graczy,
    • gdy jedzie na nim gracz/e google na jego oczach opadają i można nim sterować,
    • kamera trzecioosobowa zostaje przesunięta do tyłu, gdy gracz siedzi w siodle,
    • można także na nim stać, a wesoły ghast ustawi się wtedy w kierunku poziomym,
    • nie wykazuje zachowań paniki, jeśli zostanie zraniony,
    • nie można ich rozmnażać,
    • jego życie regeneruje się powoli, a regeneracja przyspiesza podczas opadów deszczu, śniegu lub na wysokości chmur,
    • można go spalić przy pomocy lawy lub ognia, w przeciwieństwie do zwykłego ghasta,
    • nie może wchodzi do łodzi ale może do wagoników,
    • krąży w okoliach pozycji domowej podobnie jak ghastling ale na odległość 64 bloków,
    • jeśli ma na sobie uprząż krąży w okolicy 32 bloków,
    • po zabiciu nie upuszcza nic poza pkt doświadczenia.
  • Nowa komenda - /version
    • po wpisaniu komendy otrzymujemy informacje o wersji serwera oraz innych parametrach
  • Nowy atrybut - camera_distance
    • wartość domyślna - 4.0
    • zmienia odległość w jakiej kamera jest umieszczana od gracza w widoku trzecioosobowym,
    • jeśli obiekt ma większy atrybut niż domyślny, zostnanie użyta ta odległość,
    • odległość ta mnożona jest przez atrybut skali w celu uzyskania odległości docelowej kamery.
  • Dodano skrót klawiszowy F3 + V
    • po kliknięciu skrótu otrzymujemy takie same informacje jak po wpisaniu komendy /version
  • Nowa komenda /waypoint (punkty orientacyjne):
    •  umożliwia wyszukiwanie i modyfikowanie punktów orientacyjnych.
  • Pasek lokalizatora:

    • nowy element w HUD gracza, który wyświetla kierunek, w którym podążają inni gracze w świecie gry,
    • pozwala na lokalizowanie innych graczy w trybie wieloosobowym,
    • wyświetla kolorowe wskaźniki, gdy kamera będzie skierowana w zakresie 120 stopni w kierunku punktu trasy,
    • jeśli punkt trasy znajduje się powyżej/poniżej pola widzenia kamery (ekranu), wyświetli się strzałka w górę/w dół,
    • każdy punkt kontrolny, będzie miał gracz lub grupa graczy należąca do drużyny będzie miał odpowiedni kolor,
    • można wyłączyć używanie lokalizatora przy pomocy zasad gry w /gamerule
    • kucanie ukryje gracza, dzięki czemu nie będzie on widoczny na pasku lokalizatora dla innych graczy,
    • w trybie widza tylko inni widzowie są widoczni na pasku lokalizatora.
  • Dodano atrybuty - waypoint_transmit_range oraz waypoint_receive_range
    • domyślna wartość to minimum: 0 oraz maksimum: 60 000 000
    • gracze mają domyślną transmisję i zasięg odbioru równy 60 000 000
  • Nowy atrybut - camera_distance
    • wartość domyślna - 4.0
    • zmienia odległość w jakiej kamera jest umieszczana od gracza w widoku trzecioosobowym,
    • jeśli obiekt ma większy atrybut niż domyślny, zostnanie użyta ta odległość,
    • odległość ta mnożona jest przez atrybut skali w celu uzyskania odległości docelowej kamery.
  • Dodano zasadę gry - useLocatorBar:
    •  jeśli zasada gry jest włączona (domyślnie jest włączona) serwer będzie wysyłał informację do paska lokalizatora dla wszystkich graczy,
    • wyłączenie tej zasady usuwa wszystkie punktu dla wszystkich graczy.

Zmiany:

  • Rżeźbiona dynia oraz głowy (główki innych graczy oraz mobów):
    • użycie ukrywa gracza na pasku lokalizatora dla innych graczy, gdy noszą ją w slocie na głowie.
  • Ghast
    • poprawiono tekturę do wyższej rozdzielczości aby zachować spójność z nową teksturą wesołego ghasta.
  • Wilki, osły oraz muły mają od teraz lustrzany wygląd nóg.
  • Smycz:

    • ma nową recepturę craftingu, 
    • jest teraz renderowana tak samo jak w edycji Bedrock,
    • można jej użyć do złączenia ze sobą jednocześnie dwóch mobów,
    • przeprojektowano mechanikę i fizykę smyczy, co pozwala na bardziej stabilne połączenia,
    • użycie rakiety fajerkwerka podczas lotu z bytem na smyczy, będzie powodować zerwanie smyczy,
    • nie można kraść innym graczom bytów na smyczy,
    • łodzie oraz duże stada, które można prowadzić na smyczy, można teraz prowadzić na specjalnej smyczy w konfiguracji 4 smyczy dla zaczepionych do wesołego ghasta,
    • smycze w połączeniu czworobocznym z wesołym ghastem są renderowane bez luzu.
  • Paczki danych są od teraz w wersji 80.
  • Paczki zasobów są od teraz w wersji 63.
  • Obraz panoramy w menu główn został zaktualizowany i przedstawia scenę z wesołym ghastem lecącym w pobliży zbocza góry.


Oceń artykuł
1 1 1 1 1 Ocena 0.00 (0 ocen)
Udostępnij