Minecraft Polska Avatar
Napisane przez Opublikowane 10 grudzień 2025 Aktualizacja 11 grudzień 2025

Minecraft 1.21.11 - Wierzchowce Chaosu "Mounts of Mayhem"

bolda500 11 grudzień 2025

Minecraft 1.21.11 Wierzchowce Chaosu "Mounts of Mayhem" to najnowsza aktualizacja dla edycji Minecraft Java. Nowości jakie obejmuje aktualizacja 1.21.11 to dodanie czterech nowych mobów, nowej bronii jaką jest włócznia, netherytowej zbroi dla konia, kilka nowych komend i funkcji oraz poprawki błedów.
 
Ciekawostką jest fakt, że aktualizacja ta mogła by mieć nowy styl numeracji ogłoszony niedawno, czyli 25.4 (gdzie 25 to rok, a 4 nr. game dropa). Tym samym jest to ostatnia wersja gry w tym roku ze starą numeracją. Dodatko wydanie 1.21.11 przebiło w ilości małych aktualizacji wydanie 1.7.10 o jedną aktualizację.
 
Kolejną nowością jest fakt, że wydanie Minecraft 1.21.11 jest pierwszym które posiada "niezaciemniony" kod gry, dając większe możliwości tworzenia modyfikacji lub innych dodatków do gry dla twórców niezależnych.
 

Bloki i przedmioty jakie zostały dodane w wersji Minecraft 1.21.11

Poniżej na jednym obrazku zostały ujęte wszystkie nowe bloki i przedmioty jakie trafiły do Minecraft 1.21.11
Pełny opis zmian i nowości pod obrazem, większość nowych bloków opiszemy w przyszłości na Minepedii.

 


Minecraft 1.21.11 co nowego? Pełna lista zmian

Nowości:
  • Dodano jaja przyzywające nowe moby:
    • łodzika, łodzika zombie, oschlaka oraz wielbłąda posucha.
 
  • Włócznia:

    •  nowa broń występująca w wariantach:
      • drewniana, kamienna, miedziana, żelazna, złota, diamentowa oraz netherytowa,
      • każdy wariant ma innych czas odnowienia co wpływa na czas ponownego użycia,
    • nie można jej użyć do wydobycia bloków,
    • można ją zaklęć zakleciami Lunge (pchnięcie) oraz tymi z miecza z wyjątkiem Sweeping Edge (zamiatanie),
    • posiada dwa typy ataku:
      • ukłucie:
        • jako główny atak podczas szybkiego klikania LPM
        • zadaje niską ilość obrażeń oraz odrzut
        • posiada opóźnienie miedzy kolejnymi atakmi, drewniana ma najszybszy, netherytowa najwolniejszy,
        • można trafiać nim kilka celów,
      • ładunek:
        • aktywuje się przy przytrzymaniu PPM
        • obrażenia są zależne od wariantu włóczni, kąta ataku oraz prędkości gracza i celu,
        • podczas trzymania przycisku, atak przechodzi w jedną z trzech faz.
  • Netherytowa zbroja dla konia:

    • można ją wytworzyć z diamentowej zbroi konia w stole kowalskim przy użyciu netherytowego szablonu ulepszenia. 
  • Wielbłąd posucha:

    • nieumarły wariant wielbłąda,
    • odradza się na pustyniach przy poziomie światła 0,
      • odradza się z dwoma jeźdźcami: posuchiem z włucznią z przodu oraz oschlaka z tyłu.
    • nie płonie za dnia w słońcu,
    • posiada 32 hp życia (16 ❤️),
    • jest wrogo nastawiony jeśli jeździec jest wrogim bytem, inaczej jest pasywny jeśli nie posiada jeźdźca,
    • zanika jak inne moby przy despawnie, ale pozostaje stały jeśli był dosiadany przez gracza,
    • żywi się króliczą łapką ale nie można rozmnażać,
    • upuszcza po śmierci 2-3 szt. zgniłego miesa, oraz dodatkowo od 0-1 za każdy poziom zaklęcia szczęścia,
    • jako wierzchowiec zachowuje się podobnie do zwykłego wielbłąda.
  • Łodzik:

    • nowy neutralny podwodny mob,
    • odradza się we wszsytkich oceanicznych biomach,
    • posiada 15 hp życia (7,5 ❤️),
    • jeśli go sprowokujemy zaatakuje nas atakiem "dash"
    • czasami atakuje rozdymki,
    • otrzymuje obrażenia jeśli nie znajduje się w wodzie,
    • nadaje efekt - oddach łodzika - dla gracza, który ujeżdża go,
    • można go rozmnożyć lub oswoić przy pomocy rozdymki lub wiadra z rodymką,
    • oswojonego można wyposażyć w siodło aby można jeździć na nim,
    • po oswojeniu ma limit przemieszcznia się od pozycji domowej, 16 bloków z siodłem i 32 bez siodła.
  • Zombie łodzik:

    • nowy podwodny mob (drugi wariant łodzika),
    • odradza się wraz z jadącym na nim Utopcem z trójzębem,
    • wrogi tylko wtedy gdy inne wrogie moby są w pobliżu,
    • zachowuje się podobnie do zwykłego łodzika, nieda się go rozmnażać. 
  • Oschlak:

    • nowy wariant szkieleta,
    • odradza się na pustyniach pezy poziomie światła 0, zastępując część zwykłych szkieletów,
    • nie płonie za dnia w słońcu,
    • ma 16 hp życia (8 ❤️),
    • strzela strzłami z efektem słabości, istnieje szansa na upuszczenie ich po śmierci,
    • ma niższy częstotliwość strzelania niż zwykły szkielet, podobnie jak bagniak,
    • jest niewrażliwy na efekt słabości.
  • Linia czasu:
    • nowa eksperymentalna koncepcja w paczkach danych,
    • pozwala kontrolować zachowanie gry w zależności od bezwględnego czasu,
    • pozwala także modyfikować zachowanie oraz wizualne aspekty gry przy pomocy atrybutów środowiskowych w swoich modyfikatorach.
    • dla przykładu: można ustawić różny kolor nieba sky_color w zależności od pory dnia jaka występuje.
 
  • Nowy efekt - oddech łodzika (ang. Breath of the Nautilus):
  • Nowe zaklęcie - pchnięcie (ang. Lunge):
  • Slot źródła - pozwala dowolnemu slotowi w ekwipunku na konfigurację przez paczki danych.
 
SPRAWDŹ PONIŻSZY LINK ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z PROMOCJĄ
MINECRAFT ZA 68,21zł (-47%)
Zmiany:
  • Jaja spawnujące zostały posegregowane wg. kategorii tematycznych oraz dodatkowym podziałem na światy.
  • Paczka danych jest w wersji 94.1
  • Zmieniono nazwy nasady z gry oraz styl "camel case" na "snake case".
  • Dodano wartości limitów do niektórych zasad gry.
  • Zasada gry maxEntityCramming została zmieniona na minimum 0.
  • Protokół zarządania serwerem jest teraz w wersji 2.0.0
  • Panorama gry zawiera widok zwiazany z aktualizacją Wierzechowce Chaosu.
  • Paczka zasobów jest w wersji 75.0
  • Atlas tekstur:
    • Tekstury przedmiotów zostały wydzielone z atlasu bloków do nowego, odzielnego atlasu przedmiotów, który nie zawiera mipmap.
  • Poprawiono 104 błędy.
 
Źródło: minecraft.wiki/w/Java_Edition_1.21.11

 


Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (1 ocena)
Udostępnij