Kolejna duża porcja nowości zawitała w migawce 18w15a. Z samego obrazka tytułowego wiesz już, że zostały dodane delfiny ale to nie wszystko. Zostały także dodane dwa nowe bloki oraz przedmioty, pojawiła się nowa struktura w oceanach a zmiany obejmują tekże rozgrywkę.
Galeria obrazów Snapshot 18w15a
Lista zmian Snapshot 18w15a
Dodano
- nowy mob - delfin,
- odradzają się w każdym typie oceanu z wyjątkiem zamarzniętych,
- są mobem neutralnym, tak samo jaki wilki oraz zombie pigmen zaatakują w grupie jeśli jeden z nich zostanie zaatakowany,
- można je karmić surowym dorszem (raw cod), nie rozmnażają się,
- bawią się przedmiotami w wodzie, podnosząc je i upuszczając po krótkiej chwili,
- ścigają się za łódkami oraz skaczą po powierzchni wody,
- giną jeśli spedzą za dużo czasu na powierzchni lądu.
- nowy blok - przewód (conduit),
- można wytworzyć z 8 skorup łódzika oraz 1 serca oceanu,
- aktywuje się przy odpowiednim ułożeniu w koło bloków pryzmarynu,
- kiedy aktywny, gracz otrzymuje efekt magiczny oraz jego status,
- zatrzymuje spadek wskaznika oddychania pod wodą, dodaje widzenie pod wodą oraz szybsze kopanie rudy,
- kiedy jest w pełni zasilony, zwiększa swój obszar aktywności oraz atakuje pobliskie moby zadając im obrażenia
- zasięg działania obliczamy ze wzoru (liczba bloków pryzmarynu/7*16),
- maksymalnie 42 bloki zasilające przewód, dają 96 bloków zasięgu działania, oraz rażą moby w odległości 8 bloków z siłą 4 obrażeń co 2s,
- emituje światło na poziomie 15 jednostek,
- nowy blok - niebieski lód (blue ice),
- występuje w strukturze gór lodowych,
- jest bardziej śliski niż lód lub suchy/zbity lód,
- nowy przedmiot - serce oceanu (hearth of the sea),
- obecnie dostępne tylko w trybie kreatywnym,
- w przyszłości będzie je można znaleźć w podwodnym skarbie w skrzyni,
- nowy przedmiot - skorupa łódzika (nautilus shell) [skorupiak morski],
- składnik do wytworzenia przewodu (conduit),
- można zdobyć podczas łowienia,
- topielec okazjonalnie trzyma w ręce ten przedmiot,
- nowa struktura - góra lodowa
- generują się na zamarzniętych głębokich oceanach.
Zmiany
- woda
- ma nową teksturę,
- blokuje obecnie tylko jeden poziom światła na każdy blok, względem wcześniejszych trzech,
- każdy biom oceanu ma własny kolor wody, bagna posiadają także swój odrębny kolor,
- na nowo wygenerowanych chunkach, jest mniejsza szansa na odnalezienie zamarzniętego oceanu obok ciepłego (oraz podobnych),
- pływanie
- od teraz można przepływać przez otwory rozmiaru jednego bloku,
- przejsice między stanem pływania a normalnym jest teraz płynniejsze,
- sprint na powierzchni wody nie sprawia, że płyniesz, zamiast tego postajesz na tej samej wysokości,
- optymalizacja renderowania mgły.
Ostrzeżenie
Pamiętaj o wykonaniu kopii zapasowej swoich światów, jeśli zamierzasz uruchomić na nich ten snapshot (migawkę). Nie oczekuj, że grając na obecnym snapshot, przyszłe wydania umożliwią grę bez problemów. Najnowsza migawka dostępna jest w Launcherze Minecraft.
Pobierz najnowszy snapshot dla serwera: