• Stawiając bloki liści nie rozpadaja się one.
• Wysokość chmury podniesiona do góry mapy, więc chmury już nie przechodzą przez budynki.
• Naciśnięcie klawisza F3 nie będzie już wyświetlać numeru powyżej głowy moba.
• Deszcz i śnieg renderuje się szybciej.
• Zsynchronizowano ruch chmur z czasem.
• Szkielety w chwili obecnej trzymają łuk w pełnym rozmiarze.
• Ryjek na świniach teraz wystaje z głowy.
• Pasywne moby losowo uciekają w przypadku ataku przez gracza lub innego moba (np. wilka).
• Więcej interakcji między mobami.
• Pasek zbroi przeniósł się powyżej paska życia, ze względu na pasek żywności.
• Glinę można obecnie powszechnie znaleźć w płytkiej wodzie.
• Obrażenia gracza względem moba zmniejszyły się o połowę serca.
• Kliknięcie prawym przyciskiem myszy podczas trzymania miecza pozwala parować (blokować ciosy).
• 9 nowych receptur craftingu.
- Stopnie kamienne.
- Schody kamienne.
Zobacz także:
- Stopnie z cegły.
- Schody z cegły.
- Brama ogrodzenia.
- Szyby
- Kraty z żelaza
- Melony
- Nasiona Melona
• Płytki naciskowe mogą być umieszczane na płotkach.
• Nowy tryby gry Creative.
• Latanie przez dwukrotne naciśnięcie "SPACJA"
• Nieograniczone zasoby
• Nowy ekran, bez ograniczeń ekranu wyboru pozycji:
• Trzy nowe moby.
• Nowy mob Enderman.
- Otrzymuje obrażenia podczas kontaktu z wodą.
- Emitują one czarne cząsteczki dymu.
- Po zabiciu wypadają Perły Ender.
- Otwierają swe usta, kiedy gracz spojrzy na niego.
• Nowe mob Silverfish .
- Co jakiś czas są rzadko generowane bloki, które wyglądają identycznie jak kamień lub bloki ceglane kamienia i to w nich występują te moby.
• Nowy mob Jaskiniowy Pająk.
- Pojawiają się one w szybach górniczych.
- Ich ataki są jadowite, po ukąszeniu pasek zdrowia staje się żółty od zatrucia (nie zabija, ale sprawia, że traci się 4 serduszka, jeśli jest poniżej 4 serduszek zdrowia to będzie przybliżyć się do połowy serca).
- Posiada unikatowy spawner mob.
- Są mniejsze niż zwykłe pająki.
• Zombies wyrzucają zgnite mięso zamiast pióra.
• Nowe funkcje w generatororze terenu; rzeczy które wyświetlane są w nowo wygenerowanym świecie lub chunku:
• Opcjonalnie wioski NPC z polami upraw i "granicami miasta".
- Wykonanane sa z: brukowca, brukowca z mchem, desek, drewna, pochodni, schodów z brukowca, żwiru, ogrodzenia, szkła i / lub szyb, drabin, drewnianych drzwi, roślin uprawnych, pół uprawnych, wody, lawy, piecy, żelaznch krat, z czarnej wełny, i płytek naciskowych.
- Będą generować się tylko na płaskich powierzchniach.
• Podziemne wąwozy a w tym kaniony na powierzchni i półki skalne aby nad nimi przechodzić.
• Twierdze, składający się z 4 nowych bloków: cegły z kamienia, cegły z kamienia z mchem, popękanego kamienia ceglanego i żelazne kraty.
• Generują się tylko 3 razy na całej mapie.
• Opuszczone szyby górnicze.
• Naturalnie występująca pajęczyna.
• Nowe, oparte na fraktalach kody biomu.
• 5 nowych biomów.
• Nowy "biom grzybowy" który obejmuje ogromne grzyby, zarówno brązowe i czerwone.
• Rzeki przepływające przez / między biomami.
• Biomy oceanów, że są głębsze i większe niż dotychczas.
• Biomy gór.
• Biomy bagniste.
• Biomy taiga i tundra usunięte do Beta 1.9
• Większe biomy.
• Nowa mechanika walki.
• Należy przytrzymać przycisk aby strzelić z łuku.
• 3 różne poziomy naciągu; zajmuje mniej niż 1 sekundę, aby w pełni go naciągnąć.
• W pełni naładowany łuk powoduje, że gracz chodzi wolniej.
• Trafienia krytyczne.
• Gdy gracz uderza moba podczas skoków.
• Kiedy łuk jest w pełni naładowany.
• Nowe opcje rolnictwa, bardziej interesujące rolnictwo.
• Sadzonki melona
• Sadzonki dyni
• Nowy system Żywności.
• Jest nowy pasek żywności.
• Żywność już nie leczy bezpośrednio, ale pośrednio.
• Jeśli pasek żywności jest powyżej 80%, leczy pół serduszka co 5 sekund.
• Wszystkie potrawy (z wyjątkiem Stew Mushroom) można grupować.
• Jedzenie zajmuje 1,6 sekundy.
• Jedzenie posiada teraz animację.
• 5 nowych produktów spożywczych.
- Gotowany kurczak.
- Surowy kurczak.
- Surowa wołowina.
- Stek.
- Kawałki melona.
• Jedzeniu surowej żywności lub zgnitego mięsa może spowodować zatrucie gracza.
• Gotowane Porkchops mają różne tekstury.
• Nowe osiągnięcia.
• Zabij szkielet ze strzały z odległości 50 metrów.
• Sprint:
• Dwukrotne naciśnięcie do przodu, powoduje szybsze poruszanie się.
• Sprint jest nieograniczony, ale pomniejsza pasek głodu.
• Szyby.
• Nie tłuką się podczas rozbierania.
• Strzały potrafią utknąć w mobach, kiedy zostaje on trafiony.
• Bloki winorośli.
• Nie są one do wspinania.
• Gracze mogą chodzić po nich.
• Udoskonalony model skrzyni z efektem animacji podczas stanu otwarta / zamknięta.
• Obecnie są one nieco mniejsze niż jeden pełny blok.
• Nowych zastosowania dla nożyc.
• Ścinanie winorośli
• Ścinanie wysokej trawy
• Nowe, ulepszone oświetlenie - cykl dzień / noc nie wymaga aktualizacji chanka.
Oświetlenie jest aktualizowane przez tekstury, których współrzędne są ustalane z bloku światła nieba i natężenia światła bloku.
• Cieplejsze światło pochodni.
• Księżyc jest niebieski.
• Nowe tekstury dla Kamienia z mchem.
• Suwaki pole widzenia (FOV) i jasność w opcji wideo.
• Przeprojektowany HUD, w tym dwa nowe paski, żywności i doświadczenia.
• Zabicie mob daje małe migające Kule Doświadczenia, które dodają do swoich doświadczeń.
• Nowe efekty cząsteczkowe.
• Wykonywanie trafienia krytycznego na każdym mobie spowoduje efekt "iskry".
• Cząstki są falami uderzeniowymi eksplozji zamiast dymu.
• Możliwość zobaczenia SEED świata po naciśnięciu F3.
• Nowa animowane główne tło menu.
• Ulepszony ekran dołączania do serwera :
• funkcja ekranu listy serwerów
• Lista graczy - naciśnij TAB podczas gry
• Możliwość włączenia moderatorów, aby wejść w tryb twórczy podczas rozgrywki SMP.
• Wsparcie dla modów.
• Łatwiejsza zmiany poziomu maksymalnego (mapy) wysokości.
• Kod generowania terenu jest znacznie krótszy i czytelniejszy.
• Przełaczanie "Fog o war" działa teraz przez naciśnięcie F3 + F
• Mogą być już na miejscu; Brązowy i czerwony Grzyby tarło często pod drzewami w biomu bagno
• Niszczenie łodzi i wózków tworzy teraz animacje cząstek.
• Dźwięki ataku Ghasta są zmienione w SMP.