Kiedy słyszysz hasło ray tracing, na myśl od razu przychodzą gry takie jak Battelfield V lub Shadow of the Tomb Raider, tylko co ta dość nowa technolgia ma wspólnego z Minecraft?
I tutaj niestety możesz być w wielkim błędzie, jeśli sądzisz że ten wpis to clickbait, ponieważ w Minecraft faktycznie da się wykorzystać technologię ray tracingu, a konkretniej jedną z metod renderowania jaką jest path tracing.
Czym jest Ray Tracing
Ray Tracing to w dużym uproszecznieu technologia śledzenia promieni i generowania fotorealistycznych obrazów scen trójwymiarowych opierająca się na analizowaniu tylko tych promieni światła, które trafiają bezpośrednio do obserwatora.
W ostatnim wydaniu deweloperskim paczki shaderów o nazwie Sonic Ether's Unbelivable Shaders (w skrócie SEUS) pewien moder o nicku notglacier wykorzystał nowe możliwości dodane w paczce shaderów SEUS, aby użyć metody path tracingu. Poniżej możesz zobaczyc kilka wideo prezentujących efekty. Jest moc!
Path Tracing przy uyżciu paczki shaderów SEUS
Chyba najlepsze efekty path tracingu widać na wideo poniżej, kiedy mamy do czynienia z ciemnym pomieszczeniem.
they added ray tracing in the new minecraft shader dev build i am absolutely shitting myself pic.twitter.com/sEbY78Vuz5
— notglacier (@notglacier) 30 marca 2019
Drugi filmik jest trochę mniej imponujący, bo w scenie niema tylu połyskliwych bloków jak na wcześniejszym filmiku.
Messing around a bit more
— notglacier (@notglacier) 30 marca 2019
you can do indirect lighting and stuff now pic.twitter.com/X8q3msBen7
Trzecie wideo pochodzi natomiast ze stycznia tego roku, jest to demo technologiczne, oczywiście przy wykorzystaniu paczki SEUS.
Za jakiś czas pewnie, wersja deweloperska trafi do głównego wydania i każdy będzie mógł na własne oczy przekonać się jak wyglada Minecraft z paczką shaderów SEUS i path tracingiem. Obecnie tylko patroni wpsierający twórcę paczki mają dostęp do najnowszych wydań.
Twórcę paczki shaderów SEUS możęsz wesprzeć tutaj: Patreon
Pobierz paczkę shaderów - Sonic Ether's Unbelivable Shaders