Bezwzględne niebo i pustka tworzą w tym wymiarze statyczną ciemność.
White stona nie można wykopać przy pomocy zwykłych narzędzi.
Potrzebny będzie do tego zaczarowany kilof posiadający efekt Silk touch2,
w innym wypadku wypadnie z tego bloku brukowiec albo blok poprostu eksploduje.
Wiekszość przedmiotów oraz bloków ( wliczajac w to płynne) funkcjonuje dokładnie tak samo
jak w normalnym świecie z kilkoma wyjatkami.
Kompas nie będzie w stanie wskazać orginalnego punktu odrodzenia/domu oraz
zegar nie jest w stanie określić połozenia słońca.
Strzałka kompasu oraz tarcza zegara bedą obracać się w sposób losowy.
Ponadto mapy tego wymiaru są dość statyczne, użycie łóżka doprowadzi do jego eksplozji,
portale do Netheru nie działają.
Świat the End jest skończony i niemożliwe jest wydostanie się z niego.
W obecnym Pre-release nie znajdziemy nigdzie EnderDragona chociaż tekstura znajduje się w plikach.
Zobacz także:
Jak znależć The End... ?
Aby dostać się do tego wymiaru należy wpierw odnaleźć podziemna twierdzę (pomocne w tym jest oko Eye of Ender, po wyrzuceniu należy sledzić kierunek lotu oka który wskazuje położenie najblizszej twierdzy), w której należy poszukać End Portal Fram3 i umieścić
we wszystkich Eye of Ender co spowoduje odpalenie portalu do którego musimy wskoczyć.
PRZYPISY
1 - biały kamień jest blokiem wystepujacym w The End dodany został w pre-release 1.9 v4
2 - w wolnym tłumaczeniu "dotyk jedwabiu" , magiczna właściwość
która powoduje że np. kopiąc w kamieniu wypadnie z niego kamień zamiast brukowca, z rudy złota natomiast ruda złota itd.
3 - element tworzacy portal do The End
Mikstury oraz magiczne przedmioty
Pojawił się nowy składnik magiczny - Glistering Melon
Oprócz niego zmianą jaka została dodana jest możliwość dodania prochu
mamy możliwość rzucenia we wroga lub pod własne nogi, co spowoduje
zatrucie wroga badź wręcz odwrotnie kiedy mikstura będzie miała pozytywne właściwości możemy go wzmocnić
i przyniesie nam to wyzwanie w postaci silniejszego wroga.
Pełna lista mikstur jest w przygotowaniu.
Lista zakleć przedmiotów jest teraz troszeczkę wieksza, oraz z informacji które przekazał Jeb,
ustawienie koło Enchantment Table regałów z ksiażkami podniesie moc zaklęć.
Wprowadzony system oznaczeń EID jest systemem oznaczeń w kodzie gry.
Oto lista zawierająca wszystkie obecnie znane efekty:
EID | PRZEDMIOTY | NAZWA | EFEKT | ||||
0 |
|
Protection (ochrona) |
Zamiana obrażeń fizycznych na obrażenia pancerza |
||||
1 |
|
Fire Protection (ochrona od ognia) |
Ochrona przciw- pożarowa :P |
||||
2 | Feather Falling (lekki upadek) |
Zabiera mniej obrażeń podczas upadku z wydokości |
|||||
3 |
|
Blast Protection (ochrana przeciw wybuchowi) |
Ochrona na wszystkie ekspolzje/wybuchy |
||||
4 |
|
Projectile Protecion (ochrona przeciw pociskom) |
Ochrona przeciw pociskom np. strzały |
||||
5 | Respiration (oddychanie) |
Obniża współczynnik tracenia powietrza pod wodą |
|||||
6 | Aqua Affinity (wodna koligacja) |
Zwiększa prędkość wydobycia pod wodą |
|||||
16 | Sharpness (ostrość) |
Dodatkowe obrażenia przeciw mobom |
|||||
17 | Smite (porażenie) |
Dodatkowe obrażenia przeciw zombi, zombi pigmen oraz szkieletom |
|||||
18 | Bane of Arthopods (zmora stawonogów) |
Dodatkowe obrażenia przeciw pająkom, pająkom jaskiniowym oraz rybikom cukrowym |
|||||
19 | Knockback (odrzucanie) |
Odrzuca moby oraz gracza podczas trafienia |
|||||
20 | Fire Aspect (oblicze ognia |
Powoduje podpalenie moba |
|||||
21 |
|
Looting (grabież/ dropienie) |
Przy zabiciu wieksza szansa na wypadniecie większej ilości wyrzucanego przedmiotu |
||||
32 |
|
Efficiency (efektywność) |
Zwieksza szybkość wydobycia podzas kopania +10 % |
||||
33 |
|
Silk Touch (dotyk jedwabiu) |
Umożliwia zbieranie normalnie nieosiągalnych bloków, takich jak rudy, grzybni(trawa z biomu grzybowego), trawy, spawnerów Monsterów, lodu, podwójnych płytek, białego kamienia oraz dużych grzybów. |
||||
34 |
|
Unbreaking (niepsujący) |
Mamy szansę nie stracenia wytrzymałości narzędzia |
||||
35 |
|
Fortune (loteria) |
Szansa że z wykopywanego bloku wypadnie wiecej niż jeden blocze |
Lista pozostałych zmian:
- Księżyc i słońce posiadają okrągły kształt
- Dodano fazy księżyca
- Nowy blok White stone
- Nowy przedmiot – Glistering Melon – ( Golden nugget + Melon )
użyty w miksturach podnosi życie natychmaistowo - Mapy w nowym wymiarze The End nie wypełniają się
- Dodana animacja do umagicznionych przedmitów
- Nowa animacja dla pająków
- Skrzynie znalezione w kopalniach, dungeonach itd zawierają bardziej wartosciowe przedmioty
- Więcej dostepnych katów ustawiania tabliczek
- Dodano mozliwość postawienia pochodni na skrzyni
- Kwiaty rosną losowo tak jak trawa na ziemi
- Nowe opcje ustawień w "Server.properties.txt":
- debug - opcja debugowania
- enable-query - aktywuj zapytania
- enable-rcon - aktywuj "remote console" - system rcon znany jest najbardzie przy obsłudze serwerów Velve (CS,Teamfortress 2, itp), daje pełny dostęp do konsoli serwera gry - analogiczny jak
- query.port - port dla zapytań
- rcon.password - hasło rcon
- rcon.port - port komunikacji z rcon'em.
Jeszcze parę aktualizacji temu pisaliśmy o tym jak są one wielkie ale ostatnie
pre-releasy dodały znaczącą ilość różnorodnych elementów, przdmiotów, mobów, a nawet nowy świat który jakby się dłużej zastanowić przypomina tem sam mało ciekawy wymiar co Neather.
Są w nim narazie tylko endermany i nowy blok - White stone. To narazie mało aby trudzić się odnależć ten wymiar. Czekamy już tylko na Enderdragona :D
PLIK KLIENTA ORAZ SERWEROWE