Minecraft w przyszłym roku stanie się o wiele bardziej dzikie dzięki kolejnej dużej aktualizacji nazwanej Wild Update 1.19, która zostanie wydana w 2022 roku.
Tegoroczne Minecraft LIVE 2021 już za nami. Czeka nas kilka nowości na temat aktualizacji Jaskinie i Klify część 2, która powinna trafić w nasze ręce w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Dalsza część tekstu obejmuje wszystkie zapowiedziane nowości dla Wild Update.
Aktualizacja Jaskiń i Klifów cz. 2
Stare światy, a nowa wersja
Mojang zaprezentował technologię, dzięki której nasze stare światy będą kompatybilne z nową wersją gry. Po pierwsze mamy blending, czyli mieszanie światów, w taki sposób aby nie pojawiały się wielkie ściany, tak jak w przypadku poprzednich wersji.
Dodatkowo, pod warstwą bedrock w starych światach, zostaną dodane nowe jaskinie, co sprawi że przestrzeń ta nie będzie pusta.
Nowy generator
Największą nowością jest oczywiście nowy generator i zwiększenie limitu wysokości. Mojang zaprezentował kilka przykładów z nowych światów.
Wersja gry Java i Bedrock dostaną aktualizację w tym samym momencie. Dodatkowo, ziarna losowości będą identyczne w obu grach.
Minecraft na Xbox Game Pass
Od 2 listopada, wersje gry Java i Bedrock będą dostępne w usłudze Xbox Game Pass w zestawie Minecraft PC Bundle. Od 2022 będzie można owy pakiet zakupić poza usługą Xbox Game Pass a osoby posiadające już jedną z wersji, drugą dostaną w prezencie.
Wild Update - Minecraft 1.19
Czym jest "Dzika Aktualizacja"
Wild Update skupi się na polepszeniu natury w grze oraz na biomie Deep Dark. Deep Dark zostało przesunięte kolejny raz i nie pojawi się w 1.18
Data wydania Minecraft 1.19
Wild Update zostanie wydany w roku 2022. Nie została ustalona na obecną chwilę dokładna data ale zakładamy, że może to być okres między kwietniem i czerwcem.
Nowe funkcje i elementy rozgrywki
Biomy
Starożytne miasta
To nowe struktury, które pojawią się w biomie Deep Dark, czyli najgłębszych zakątkach świata gry. Bardzo obfite w skrzynie z unikalnymi przedmiotami, ale też bardzo niebezpieczne.
W biomie tym znajdziemy nowe bloki, jednym z nich jest Skulk Catalyst. Gdy w jego pobliżu zginie mob, warstwa skulku rozrośnie się, w zależności od ilości doświadczenia, które wypadło z tego potwora. Za niszczenie niektórych bloków w Deep Dark będziemy dostawać doświadczenie.
Zmiany w wyglądzie natury
Oprócz tego, Mojang pracuje nad poprawą atmosfery w grze i tego jak wygląda natura. Oto kilka grafik koncepcyjnych:
Moby
Warden
Warden jest niesamowicie niebezpieczny, jest w stanie zgładzić gracza dwoma uderzeniami w całej zbroi z netherytu. Warden nie widzi graczy jak typowy mob, używa on węchu i słuchu, aby lokalizować gracza. Nie należy więc podchodzić do niego zbyt blisko, na dodatek lepiej się skradać.
Żaby, świetliki, kijanki
W grze pojawią się również żaby, świetliki i kijanki.
- Żaby występują w trzech wariantach: zwykłym, śnieżnym i tropikalnym, w zależności od tego w jakiej temperaturze biomu urośnie kijanka.
- Kijanki można umieścić w wiaderku, podobnie jak aksolotle.
- Świetliki nie wytwarzają światła, są niewielkimi mobami unoszącymi się na bagnach, często są zjadane przez żaby.
Allay - mob z głosowania
- Allay to kolejny z pasywnych mobów, którego będzie można oswoić.
- Gdy dostanie od nas jakiś przedmiot, zacznie szukać identycznych przedmiotów leżących na ziemi, aby nam je przynieść.
- Trochę jak latający lejek filtrujący przedmioty. Gdy postawimy blok dźwiękowy, Allay zostawi przy nim przedmioty, które znajdzie.
- Gdy zagramy coś na bloku dźwiękowym, Allay zacznie tańczyć, podobnie jak np. papugi.
Bloki i przedmioty
Skulk
- Tajemniczy blok, w nowym biomie jaskiniowym Deep Dark w którym spotkasz także Wardena.
- Posiada animowaną teksturę.
- Upuszcza doświadczenie, ale tylko po wydobyciu bez użycia jedwabnego dotyku.
- Rosną pod blokami Skulk Catalyst.
Skulk Vein
- Generują się w biomie Deep Dark.
- Generują się na górnej warstwie innego bloku, podobnie jak śnieg.
- Może być postawiony w każdym kierunku, podobnie jak świecące porosty
- Posiada animowaną teksturę, w kilku miejscach przezroczystą aby dało się widzieć na jakim bloku leży.
Skulk Catalyst
- Generują się w biomie Deep Dark
- Wykonane są z Skulk oraz materiału podobnego do kości.
- Może mieć coś wspólnego z aksolotlami.
- Rozrastają się dzieki kulom doświadczenia, które wypadają z zabitych w pobliżu mobów.
- Emitują światło
- Emitują cząsteczki dusz, chwilę po śmierci moba w pobliżu.
Shulk Shrieker
- Generują się w biomie Deep Dark.
- W środku bloku znajdują się 2 wzory w kształcie dusz.
- Ma zdolność "krzyczenia", emitując cząsteczki przypominające pierścienie dzwiękowe.
- Zostanie aktywowany przez Skulk sensor.
- Po aktywacji, daje graczowi efekt ciemności
- Jeśli zostanie aktywowany wielokrotnie, spowoduje to przywołanie Wardena.
Drzewa mangrowe (namorzynowe)
Nowy rodzaj drzew, drzewa mangrowe, które będzie można posadzić w wodzie i na lądzie. Razem z nimi dodany zostanie nowy typ drewna i wszystkie bloki z tego rodzaju. Będzie można je znaleźć w nowym biomie, mangrowych (namorzynowych) bagnach.
Błoto
- Występuje na namorzynowych bagnach (mangrowe bagna).
- Można je także wytworzyć przy użyciu butelki z wodą na bloku ziemi.
- Można go postawić nad blokiem naciekowym, aby wyciekła do niego woda i powstał blok gliny.
Cegły błotne
- Można je wytworzyć przy pomocy błota, piasku oraz przenicy.
- Występują jako blok dekoracyjny.
Łodzie ze skrzynią
Do gry zostaną dodane łodzie ze skrzynią. Pozwolą one na przenoszenie przedmiotów za pomocą łódek.
Blok "Frame" (nazwa nieoficjalna)
- Wyglądem przypomina jakby był zbudowany z bloku łupka (deepslate)
- Ma jakiś nieznany "ciekawy" cel.
Inne zmiany
- Aktualizacja różnych biomów takich jak brzozowe lasy, aby uczynić je bardziej bioróżnorodnymi, unikalnymi i dodać więcej immersji do biomów w ogóle.
- Ponowny nacisk na zrównanie zawrtości gry w wersji Java oraz Bedrock. Wraz z "Dziką Aktualizacją" Mojang zamierza nadal koncentrować się na zbliżeniu tych dwóch szalenie różnych wersji tej samej gry.
- Zmiany w sposobie działania dzwięków. Różne akcje i dźwięki będą powodować różne poziomy wibracji, które mogą być wykryte przez Wardena i sensor Skulk. Obejmuje to chodzenie i bieganie, jedzenie, używanie narzędzi i broni, umieszczanie bloków, odgłosy mobów i innych bytów.
Zobacz Minecraft Live 2021 ponownie
Cały zapis z wydarzenia Minecraft Live 2021 możesz zobaczyć poniżej.