Napisane przez Opublikowane 18 październik 2021

Wild Update "Dzika Aktualizacja" 1.19 | Data premiery, funkcje i wszystko, co wiemy

POTTERMAN 18 październik 2021

Minecraft w przyszłym roku stanie się o wiele bardziej dzikie dzięki kolejnej dużej aktualizacji nazwanej Wild Update 1.19, która zostanie wydana w 2022 roku.
 
Tegoroczne Minecraft LIVE 2021 już za nami. Czeka nas kilka nowości na temat aktualizacji Jaskinie i Klify część 2, która powinna trafić w nasze ręce w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Dalsza część tekstu obejmuje wszystkie zapowiedziane nowości dla Wild Update.
 

Aktualizacja Jaskiń i Klifów cz. 2

Stare światy, a nowa wersja

Mojang zaprezentował technologię, dzięki której nasze stare światy będą kompatybilne z nową wersją gry. Po pierwsze mamy blending, czyli mieszanie światów, w taki sposób aby nie pojawiały się wielkie ściany, tak jak w przypadku poprzednich wersji.
Dodatkowo, pod warstwą bedrock w starych światach, zostaną dodane nowe jaskinie, co sprawi że przestrzeń ta nie będzie pusta.

Nowy generator

Największą nowością jest oczywiście nowy generator i zwiększenie limitu wysokości. Mojang zaprezentował kilka przykładów z nowych światów.
 
Wersja gry Java i Bedrock dostaną aktualizację w tym samym momencie. Dodatkowo, ziarna losowości będą identyczne w obu grach.
 

Minecraft na Xbox Game Pass

Od 2 listopada, wersje gry Java i Bedrock będą dostępne w usłudze Xbox Game Pass w zestawie Minecraft PC Bundle. Od 2022 będzie można owy pakiet zakupić poza usługą Xbox Game Pass a osoby posiadające już jedną z wersji, drugą dostaną w prezencie.

 

Wild Update - Minecraft 1.19

Czym jest "Dzika Aktualizacja"

Wild Update skupi się na polepszeniu natury w grze oraz na biomie Deep Dark. Deep Dark zostało przesunięte kolejny raz i nie pojawi się w 1.18

Data wydania Minecraft 1.19

Wild Update zostanie wydany w roku 2022. Nie została ustalona na obecną chwilę dokładna data ale zakładamy, że może to być okres między kwietniem i czerwcem.
 

Nowe funkcje i elementy rozgrywki

Biomy

Starożytne miasta

To nowe struktury, które pojawią się w biomie Deep Dark, czyli najgłębszych zakątkach świata gry. Bardzo obfite w skrzynie z unikalnymi przedmiotami, ale też bardzo niebezpieczne.
W biomie tym znajdziemy nowe bloki, jednym z nich jest Skulk Catalyst. Gdy w jego pobliżu zginie mob, warstwa skulku rozrośnie się, w zależności od ilości doświadczenia, które wypadło z tego potwora. Za niszczenie niektórych bloków w Deep Dark będziemy dostawać doświadczenie.

Zmiany w wyglądzie natury

Oprócz tego, Mojang pracuje nad poprawą atmosfery w grze i tego jak wygląda natura. Oto kilka grafik koncepcyjnych:

Moby

Warden

Warden jest niesamowicie niebezpieczny, jest w stanie zgładzić gracza dwoma uderzeniami w całej zbroi z netherytu. Warden nie widzi graczy jak typowy mob, używa on węchu i słuchu, aby lokalizować gracza. Nie należy więc podchodzić do niego zbyt blisko, na dodatek lepiej się skradać.

Żaby, świetliki, kijanki 

W grze pojawią się również żaby, świetliki i kijanki.
  • Żaby występują w trzech wariantach: zwykłym, śnieżnym i tropikalnym, w zależności od tego w jakiej temperaturze biomu urośnie kijanka.
  • Kijanki można umieścić w wiaderku, podobnie jak aksolotle.
  • Świetliki nie wytwarzają światła, są niewielkimi mobami unoszącymi się na bagnach, często są zjadane przez żaby.

Allay - mob z głosowania

  • Allay to kolejny z pasywnych mobów, którego będzie można oswoić.
  • Gdy dostanie od nas jakiś przedmiot, zacznie szukać identycznych przedmiotów leżących na ziemi, aby nam je przynieść.
  • Trochę jak latający lejek filtrujący przedmioty. Gdy postawimy blok dźwiękowy, Allay zostawi przy nim przedmioty, które znajdzie.
  • Gdy zagramy coś na bloku dźwiękowym, Allay zacznie tańczyć, podobnie jak np. papugi.
 

Bloki i przedmioty

Skulk

  • Tajemniczy blok, w nowym biomie jaskiniowym Deep Dark w którym spotkasz także Wardena.
  • Posiada animowaną teksturę.
  • Upuszcza doświadczenie, ale tylko po wydobyciu bez użycia jedwabnego dotyku.
  • Rosną pod blokami Skulk Catalyst.

Skulk Vein

  • Generują się w biomie Deep Dark.
  • Generują się na górnej warstwie innego bloku, podobnie jak śnieg.
  • Może być postawiony w każdym kierunku, podobnie jak świecące porosty
  • Posiada animowaną teksturę, w kilku miejscach przezroczystą aby dało się widzieć na jakim bloku leży.

Skulk Catalyst

  • Generują się w biomie Deep Dark
  • Wykonane są z Skulk oraz materiału podobnego do kości.
  • Może mieć coś wspólnego z aksolotlami.
  • Rozrastają się dzieki kulom doświadczenia, które wypadają z zabitych w pobliżu mobów.
  • Emitują światło
  • Emitują cząsteczki dusz, chwilę po śmierci moba w pobliżu.

Shulk Shrieker

  • Generują się w biomie Deep Dark.
  • W środku bloku znajdują się 2 wzory w kształcie dusz.
  • Ma zdolność "krzyczenia", emitując cząsteczki przypominające pierścienie dzwiękowe.
  • Zostanie aktywowany przez Skulk sensor.
  • Po aktywacji, daje graczowi efekt ciemności
  • Jeśli zostanie aktywowany wielokrotnie, spowoduje to przywołanie Wardena.

Drzewa mangrowe (namorzynowe)

Nowy rodzaj drzew, drzewa mangrowe, które będzie można posadzić w wodzie i na lądzie. Razem z nimi dodany zostanie nowy typ drewna i wszystkie bloki z tego rodzaju. Będzie można je znaleźć w nowym biomie, mangrowych (namorzynowych) bagnach.
 

Błoto

  • Występuje na namorzynowych bagnach (mangrowe bagna).
  • Można je także wytworzyć przy użyciu butelki z wodą na bloku ziemi.
  • Można go postawić nad blokiem naciekowym, aby wyciekła do niego woda i powstał blok gliny.

Cegły błotne

  • Można je wytworzyć przy pomocy błota, piasku oraz przenicy.
  • Występują jako blok dekoracyjny.

Łodzie ze skrzynią

Do gry zostaną dodane łodzie ze skrzynią. Pozwolą one na przenoszenie przedmiotów za pomocą łódek.

Blok "Frame" (nazwa nieoficjalna)

  • Wyglądem przypomina jakby był zbudowany z bloku łupka (deepslate)
  • Ma jakiś nieznany "ciekawy" cel.
 

Inne zmiany

  • Aktualizacja różnych biomów takich jak brzozowe lasy, aby uczynić je bardziej bioróżnorodnymi, unikalnymi i dodać więcej immersji do biomów w ogóle.
  • Ponowny nacisk na zrównanie zawrtości gry w wersji Java oraz Bedrock. Wraz z "Dziką Aktualizacją" Mojang zamierza nadal koncentrować się na zbliżeniu tych dwóch szalenie różnych wersji tej samej gry.
  • Zmiany w sposobie działania dzwięków. Różne akcje i dźwięki będą powodować różne poziomy wibracji, które mogą być wykryte przez Wardena i sensor Skulk. Obejmuje to chodzenie i bieganie, jedzenie, używanie narzędzi i broni, umieszczanie bloków, odgłosy mobów i innych bytów.
 

Zobacz Minecraft Live 2021 ponownie

Cały zapis z wydarzenia Minecraft Live 2021 możesz zobaczyć poniżej.

 


Oceń artykuł
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (1 ocena)
Udostępnij