Po ostatnim zamieszaniu na Bukkit.org i odejściu czołowych developerów silnika craftbukkit grupa innych pobocznych developerów postanowiła stworzyć nowy alternatywny silnik dla serwerów Minecrafta. Jego robocza nazwa to Sponge.
Zapytacie zapewne kto teraz będzie tworzyć ów silnik do serwerów. Jednym z głównych pomysłodawców jest twórca popularnych pluginów do Minecraft i wtyczek do serwerów sk89q. Znamy go z takich pluginów jak Worldedit, Worldguard, Craftbook oraz CommandBook.
Innymi deweloperami, którzy także pprzyłączyli się do projektu są twórcy Spout, Forge, Cauldron, Craftbukkit oraz Glowstone. Jak założyli sobie twórcy, Sponge ma opierać się na połączeniu możliwości wyżej wymienionych sliników. Także będzie to w pewnym stopniu połączenie API oraz Bukkit ale także możliwość wgrywania modów dzięki współpracy z twórcami Forge pojawi się coś w rodzaju nowego API do obsługi modów oraz pluginów.
Obecnie silniki Craftbukkit oraz Spout nie są dostępne na oficialnych stronach do pobarnia ze względu na procedurę DMCA wystosowaną przez jednego z byłych deweloperów Craftbukkita. Dlatego chyba każdy wyczekuje co będzie dalej i kiedy SPonge będzie oficilanie dostępny do pobrania.
Widomo już także że twórcy modów i pluginów będą musieli, jeśli chcą aby ich projekty były dostępne do gry na serwerach w pewnym stopniu napisać/przepisać kod pluginu/moda aby był zgodny z API Sponge. Jeśli interesuje was temat Sponge zapraszamy na ich oficialne strony. Linki do wszystkich mediów znajdują sie na końcu newsa.
Sponge - główna strona projektu
Github SpongePowered - główne repozytorium kodu żródłowego